צביקה קעניג | יום ד' טבת ה׳תשפ״ג 28.12.2022

בריטניה: חשש בקהילות היהודיות משינוי חוק הקבורה

חשש בקהילות היהודיות בבריטניה משינוי חקיקה שיוביל לפינוי עצמות ח"ו, וזאת לאחר שהרשויות המקומיות בבריטניה מזהירות כי אוזל המקום בבתי הקברות במדינה. סילוק שרידי אדם בבריטניה נשלט על ידי מערכת חקיקה מורכבת באנגליה ובוויילס, המתוארכת לתקופה הוויקטוריאנית מלפני 150 המונעת שימוש חוזר בקברים
בריטניה: חשש בקהילות היהודיות משינוי חוק הקבורה
בית קברות עתיק. צילום: ויקפדיה

חשש בקהילות היהודיות בבריטניה משינוי חקיקה שיוביל לפינוי עצמות ח"ו, וזאת לאחר שהרשויות המקומיות בבריטניה מזהירות כי אוזל המקום בבתי הקברות במדינה. סילוק שרידי אדם בבריטניה נשלט על ידי מערכת חקיקה מורכבת באנגליה ובוויילס, המתוארכת לתקופה הוויקטוריאנית מלפני 150 המונעת שימוש חוזר בקברים.

אולם בתקופה האחרונה מומחים לבתי הקברות בבריטניה קוראים לתיקון החוק בדחיפות מכיוון שלרשויות המקומיות נגמרו המקומות לקבור בהם אנשים, לרבים אחרים נותר מעט מקום לאחר מספר המתים הגבוה של המגיפה.

"יש בעיה מסיבית במערכת שלנו במשך יותר מ־ 100 שנה. אנחנו עדיין משתמשים במערכת ויקטוריאנית, שגורמת לכל מיני בעיות כי היא כל כך לא מעודכנת. בניגוד למדינות אחרות ברחבי העולם אין לנו מערכת רגולטורית לשימוש חוזר בקברים, כלומר ברגע שמישהו נקבר לא ניתן להשתמש בקבר הזה שוב", אמרה ג'רוג, אקדמאית באוניברסיטת יורק שיושבת בקבוצה שעוסקת בבתי הקברות במשרד המשפטים.

עם זאת, הנושא נהיה דחוף יותר לא רק בגלל שליותר רשויות מקומיות אוזל המקום, אלא גם בגלל שעלויות ההלוויה עולות במהירות כתוצאה מכך. מומחי בתי הקברות רוצים לראות התחייבות דחופה מהממשלה ששינוי חקיקה יקל על שימוש חוזר בקברים. בקהילות היהודיות מציינים שאמנם רוב הנפטרים היהודים נקברים בבית קברות יהודי שהוא שטח פרטי של קהילות יהודיות, אולם יש באנגליה בתי קברות לחלקות שיש שם חלקה ליהודים, וזה דבר שיכול להוות בעיה חמורה אם יוחלט לפנות את הקברים הקיימים. ולכן צריך להתריע על הרצון להעביר חוק שיאפשר לפנות בתי קברות, כי יש יהודים שקבורים במקומות כלליים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.