מנדי ברגר | יום ד' טבת ה׳תשפ״ג 28.12.2022

אימפריית החינוך 'אור אבנר' בארה"ב חגגה את הדינר ה-10

בעיצומו של חג החנוכה, המכונה גם חג החינוך, התאספו מאות תומכים וידידים של אימפריית החינוך 'אור אבנר' בארה"ב מיסודו של הנגיד ופטרון המוסדות ר' לוי לבייב לדינר העשירי • איש מסירות הנפש שריגש את הקהל, הלוחם המהולל שחשף פרטים לא ידועים על המבצע ההירואי, והדור השני של הקהילה שממנף את השקעותיו לטובת המוסדות • מאחורי סיפור ההצלחה עומדים שלוחי הרבי העומדים בראש המוסדות, הרב זלמן זבולונוב הרב לוי יצחק וולוביק והרב שמואל קוגן
אימפריית החינוך 'אור אבנר' בארה

ראשי ופרנסי הקהילה היהודית הבוכרית המעטירה בניו יורק, מסמנים לעצמם מראש מידי שנה את אחד מלילות החנוכה, כערב שמוקדש כולו להעצמת ופיתוח החינוך של הדור הבא.

ה'דינר' השנתי, שהתקיים בפעם העשירית לטובת אימפריית החינוך 'אור אבנר' מיסודו של הנגיד ר' לוי לבייב שיחי', עמד בסימן של תנופה והתפתחות של כל אחד מחמשת המוסדות ברחבי העיר, המוקדשים להענקת חינוך יהודי, גאון יעקב, זהות ומורשת, לכל אחד מבני ובנות הקהילה.

האולם המרכזי בקומפלקס האירועים הנוצץ 'דה מיקל אילאגיו' על שדרת העסקים הסואנת "קווינס בולווארד", היה מלא עד אפס מקום. שמונה מאות מוזמנים גדשו את המקום לשעות של קורת רוח, סיכום שנה והגדרת היעדים לשנה הקרובה.

בין הקהל ניתן לראות את חברי הקהילה, נגידים ותומכים, אורחים וידידים, חברי ההנהלה וצוות ההוראה, הורים גאים וסבים מאושרים, כולם מביעים את תודתם העמוקה למי שעומדים בראש המוסדות ומנווטים אותם ביד רמה, שלוחי הרבי בקווינס, הרב זלמן זבולונוב, הרב לוי יצחק וולוביק, והרב שמואל קוגן.

לאחר שמר מייקל אהרונוב בוצע את החלה הענקית, וסעודת המלכים המוגשת בעשרה סיבובים כמיטב המסורת מתחילה, ניגש אל הבימה איש העסקים הנגיד ר' דודי פרקש, ידיד המוסדות, שמנחה את הערב כולו ביד אמן ובכישרון רב.

מי שכובד להדליק בפתח הדינר את הנר הרביעי של חנוכה היה איש מסירות הנפש, הרב שלום מרדכי רובשקין, שבחג חנוכה זה ציין חמש שנים מאז זכה לנס האישי של פדיון שבויים. במילים חמות עודד את הקהל לאמונה ובטחון בהשי"ת תוך שהוא מתבל את דבריו בסיפורים ואנקדוטות ממסכת המעצר והמאסר שעברו עליו. במשך שעה ארוכה לאחר שירד מהבימה ניגשו אנשים לקבל חיזוק אישי, והוא בתורו העניק להם את הספר שכתב, עם הקדשה בכתב ידו.

פרקי שירה וזמרה נשמעו במהלך על הערב מפי הזמר ישי לפידות שהגיע במיוחד מארץ הקודש, הזמר מענדי ג'ייקובסון, ומקהלת 'המזמרים' בניצוחו של אמן השירה והרגש חילו פויזן.

פרקי תהלים נאמרו על ידי הקהל, כשלפני התיבה עברו השליח הטרי הרב דוד שושן, שהצטרף למשפחת השלוחים בקווינס וירכז את הפעילות בקרב הנערים הצעירים, והרב חגי ניאזוב מחנך בבית ספר התיכון לבנים.

לאחר מראות קודש מרגשים של הרבי, שכללו שיחות קודש בענינא דיומא ובקשר ל'שנת הקהל', הוקרנו על המסכים הגדולים דבריו של פטרון המוסדות, המקים והיוזם, שמלווה את המוסדות כל העת ברוחב לב, הנגיד ר' לוי לבייב שיחי', נשיא הקונגרס העולמי של יהדות בוכרה.

כמו המשך לדבריו של פטרון המוסדות על החשיבות בהשקעה בדור העתיד, עלתה על הבימה תלמידת כיתה י"ב בשם מרגריטה בארייב, שסיפרה בהתרגשות על השנים בהם זכתה להתחנך במוסדות אלו שהוקמו בחזונו הגדול, החל מהגנים ומעונות היום בגיל 4 ועד לשנה זו בה היא מתעתדת לסיים את התיכון. על רקע מצגת תמונות משנותיה במוסדות היא השמיעה דברי שבח על המסירות ועל האכפתיות של צוות המורות והמנהלות, ובסיום דבריה היא הגישה זרי פרחים למזכירות המסורות של חמשת מוסדות החינוך באיפריית אור אבנר בארה"ב.

לאחר אתנחתא נוספת של פרקי שירה וזמרה, והגשת המנה המפתיעה הבאה, נקראים בזה אחר זה "אנשי השנה" לקבל אותות הוקרה והערכה על תרומתם הייחודית לקהילה ולמוסדות החינוך. ראשית נקרא אל הדוכן נשיא רובע קווינס מר דונובן ריצ'רדס, שסיפר בהתלהבות על ביקורו בארץ ישראל ועל המחויבות שלו לסייע לקהילה היהודית ולמוסדותיה, בעבר בהווה ובעתיד. את אות ההוקרה העניקו לו הסנטורית היהודית הגב' קרן קסלוביץ ונשיא הקונגרס הבוכרי בארה"ב מר בוריס קנדוב.

מר יוסף ולריסה חיימוב, קיבלו את אות ההוקרה מחבר הנהלת המרכז הקהילתי ותומך המוסדות מר מייקל זבולונוב ומנשיא ה'סנטר' המרכז הקהילתי של יהודי בוכרה מר ליאון נקטלוב; מר רומן אבולוב, שהתכבד לקבל אות הוקרה התנצל בחיוך על היעדרות רעייתו הגב' דיאנה שהיא בעצמה בוגרת המוסדות ובישר לקהל שהם חבקו בן למזל טוב; מר דייוויד ואיריס נקטלוב, קיבלו את אות ההוקרה מידי הרב הראשי של העדה הבוכרית בארה"ב ובקנדה, הגאון הרב ברוך בביוב שליט"א, ורבה של קהילת הצעירים השליח הרב אשר ועקנין.

הרב בביוב שכובד לשאת דברים, תיאר את סיפור ההצלחה של מר רומן אבולוב שהוא פילנתרופ בקנה מידה, ויש לו פינה חמה ומיוחדת עבור המוסדות שמשקיעים בדור הבא, שיהיו הרבנים והמנהיגים, מנהלי המוסדות וראשי הארגונים, אילי ההון והיזמים בעוד שנים לא רבות. ועורר את הקהל הרב ללמוד ממנו וללכת בדרכו, במעשי הצדקה והחסד.

אורח מפתיע שסיפור חייו ריתק את הקהל היה רמי שרמן, שהיה קצין המבצעים ולחם לצידו של יוני נתניהו מפקד סיירת מטכ"ל בחילוץ ההרואי של החטופים באנטבה, הוא שיתף בסיפורים לא ידועים על המבצע המזהיר והעביר מסר בדבריו של "בימים ההם בזמן הזה".

במהלך כל הערב, מוכרזים בזה אחר זה תרומות חדשות ומפתיעות לטובת ההתרחבות הצפויה של המוסדות, רכישת מבנים חדשים, או שיפוץ והרחבה של המבנים הקיימים זאת לאור ההרשמה הגדולה לשנת הלימודים הבאה. מה שמעניין וגם מרגש לראות, זה את בוגרי המוסדות עצמם, אקדמאים צעירים ובעלי מקצועות חופשיים שעשו חיל וצברו הון אישי, ששמחים להכריז על תרומות גדולות ולהביע בכך את תודתם העמוקה על מה שהעניקו להם בשנות הלימודים במוסדות הללו.

האירוע מסתיים בשעה מאוחרת בלילה, במחרוזת של שירי חנוכה קצביים, כשהנוכחים יוצאים בריקודים, המשלבים שמחה של סיפוק על העבר, ושמחה של התרגשות וציפיה לקראת הבאות. בתווך ניתן לראות את שלוחי הרבי, המתמסרים בלב ונפש, יומם ולילה למען הצלחת המוסדות, וההצלחה האישית של כל תלמיד ותלמידה, ואליהם מצטרפים במעגלים גם התומכים והידידים ששותפים להצלחה זו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.