| יום ג' טבת ה׳תשפ״ג 27.12.2022

היום יום לעם • שיר של יום

יום למחרת י"ט כסלו תש"ג, כתב הרבי הריי"צ נ"ע מכתב אל חתנו הרבי, ובו מבקשו "לסדר לוח השנה מתחיל מי"ט כסלו זה עד י"ט כסלו הבע"ל, ויבואו בו ביחוד: א) [כאן מונה הרבי הריי"צ את שיעורי החת"ת]. ב) מנהגי חסידי חב"ד. ג) לקוטי פתגמים מתורת החסידות ודרכי החסידים, ענינים קצרים לכל יום מימות השנה".
היום יום לעם • שיר של יום

על אף העול העצום שהיה מוטל כבר על הרבי באותה עת בעניני המרכז לעניני חינוך, מחנה ישראל, ועוד, במלאו בעצמו תפקידים שבמצב רגיל היו דרושים עשרה אנשים בעלי מרץ רב כדי להביאם לפועל – הרבי נטל על עצמו את המשימה ותוך שלושה חודשים (ניסן תש"ג) השלים את העבודה, כפי שרק הוא ידע והיה מסוגל, לשביעות רצונו של חותנו הרבי הריי"צ נ"ע, שאף ביטא ברבים את קורת רוחו מהספרון שחיבר חתנו.

מעניין לראות שלמרות שלא ניתנה הנחיה לאסוף את הפתגמים מתורתו של הרבי הריי"צ דווקא, אך הרבי בחר את רובם ככולם של הפתגמים מתורת חותנו הרבי, ובזה העביר מסר חשוב לבני אותו דור ולדור הבא, על נצחיותה של תורת החסידות באמצעות הרבי של הדור הנוכחי.

"היום יום", חיבורו הראשון של הרבי, לפני שמונים שנה, זוכה בשנים האחרונות לתשומת לב מיוחדת בקרב אנ"ש. הספר "היום יום לעם" [שהוא בעצם מהדורה משופרת של החוברת "היום יום בעברית" שיצאה לאור במספר עותקים מצומצם בתשע"ז] מגיע אליכם כדי לסייע בהפנמת תוכנו של הספר בשפה המדוברת בינינו. מטרתו לפשט את הפתגמים הכתובים ב"היום יום".

בשורת הספר היא, שכדי להבין את מה שהרבי ליקוט וערך עבורנו - חובה לתרגם לעברית, לא רק את הפתגמים שבאידיש, אלא גם את הפתגמים שבלשון-הקודש, משום שגם לשון-הקודש נשארת עבור רבים מאיתנו סתומה בערך כמו האידיש....

נוסף לכך, המעיין ב"היום יום לעם" יגלה, כי הפתגמים ה"תמימים" שבחוברת הזעירה אוצרים בתוכם עומק מרתק, שאינו ניכר לעין המביט בספר בצורה שטחית. נעשתה כאן השתדלות מיוחדת להנגיש את הדברים בשפה ברורה, בפנים ובהערות, בכותרות ובמפתחות.

כל פתגם זוכה לכותרת מיוחדת, המסייעת לקורא לסכם במילה אחת (כמעט) את המסר היומי בעקבות קריאת הפתגם.

"היום יום לעם", בעריכתו של הרב אלישיב הכהן קפלון, מתאים לכל אחד ואחת מאנ"ש; קרוב ללב, ואף נעים לקריאה. אך מתאים במיוחד לשלוחים ולפעילים, שלהם קשר קרוב למקורבים המתעניינים בתורת חב"ד. הספר יכול להוות בסיס מצוין להיכרות נעימה עם שיטת חב"ד ודרכי החסידות.

הפורמט קטן מהרגיל, בכריכה קשה אבל רכה למגע. מהדורה מנוקדת ומאירת עיניים. רק תפתחו את הספר ותראו איך אתם מדלגים מפתגם לפתגם ולא רוצים להניח את הספר.

הספר מופץ על ידי "חיש", "היכל מנחם", ובחנויות הספרים בריכוזי אנ"ש.

לרכישה לחץ כאן: היום יום לעם

                                                                                     

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.