שלום לאופר | יום ג' טבת ה׳תשפ״ג 27.12.2022

"עשו לי חסידים": התלמידים השלוחים התכנסו ליום עיון מיוחד

התלמידים השלוחים מישיבות חב"ד בארץ השתתפו ביום 'זאת חנוכה' ביום עיון וכינוס הקהל מיוחד בארגון 'ועד התמימים'. התוכניה הייתה עמוסה ומגוונת והמארגנים התרכזו במתן כמה שיותר כלים ותוכן לעבודת הקודש של התלמידים השלוחים. התלמידים השלוחים ששבו מהיום המיוחד סיפרו כי הייתה זו חוויה יוצאת דופן, עשירה, מחכימה ומועילה מאין כמותה
התמונה הקבוצתית בחזית בית אגו"ח. צילום: מענדי קורנט.

יום עיון וכינוס הקהל לתלמידים השלוחים באה"ק 

ביום שני, 'זאת חנוכה', קיים 'ועד תלמידי התמימים באה"ק' בהצלחה רבה, זו הפעם השנייה את יום העיון לתלמידים השלוחים בישיבות חב"ד באה"ק. 
בכנס, שאורגן בקפידה ובהשקעה גדולה, התכנסו יחדיו התלמידים השלוחים בכ-15 ישיבות חב"ד בארץ הקודש ליום עיון והעמקה באתגרי השליחות, ועבודת הקודש בהתעסקות וחינוך תלמידי התמימים בכל רחבי הארץ. 

הכינוס התקיים באולם הפנסאים בכפר חב"ד. כאשר תחילתו היתה בשעות הבוקר, אז התאספו הבחורים למושב פתיחה מיוחד, בו לאחר מעמד הדלקת נרות חנוכה נתינת צדקה ופתיחה בדבר מלכות, נשאו דברים משפיעים, ודיברו על עניינים העומדים על הפרק בעבודתו השליחות. 

המושב הראשון היה בסימן "תעשו לי חסידים!"
התלמידים התיישבו סביב שולחנות עם שתיה קלה.

ראשון נשא דברים הגה"ח ר' זלמן גופין שי' המשפיע הראשי בישיבת תות"ל המרכזית כפר חב"ד, שדיבר על חשיבותו של מפעל השליחות בישיבות, ועל השינוי העצום שהוא חולל באופן בו התמסד דווקא בזמן של העלם והסתר לאחר ג' תמוז. 

אחריו עלה לדבר הרב יוסף יצחק בוטמן שי' המשגיח הראשי בישיבת תות"ל המרכזית לוד, שהרחיב על ההשפעה באופן של 'דוגמה חיה', ועל האופן שבו יכולים התלמידים השלוחים להקנות למחונכיהם חיות ושמחה אמיתיים בעבודת ה'. 

שלישי דיבר הרב מנחם מענדל לוין שי' משפיע בישיבת תות"ל המרכזית לוד, שהסביר בחן על היכולת של כל תלמיד שליח להשפיע מהמקום בו הוא נמצא לעומת 'שפלות של שקר' שיכולה להתעורר, וכן על החשיבות של תיאום פעולות התלמידים השלוחים עם הנהלות הישיבות. 


התוכנייה המלאה של יום-העיון.


לאחר הפסקה והליכה ל 770 לאמירת פרקי תהילים בציבור בחדרו הק' של הרבי, הצלחת עבודת השליחות,
שבו הבחורים לאולם אל המושב השני, 
שעמד בסימן 'שליחות - הפן המקצועי'. באולם המתינו להם שולחנות חגיגיים ערוכים לסעודת חג בשרית במיטב המאכלים. 

את המושב פתח המד"א הרב מאיר אשכנזי שי', שהסביר בטוב טעם על הכוחות המיוחדים שמקבלים אותם שעוסקים בהשפעה על הזולת, וכיצד זה מתבטא בחיי התלמידים השלוחים שהם ע"ד ה'שמשים' בסביבתם. כמו השמש של מנורת החנוכה. 

אחריו דיבר הרב שניאור ברוד שי' משפיע בישיבת תות"ל רחובות, שהרצה בכשרון מיוחד, ושיתף את התלמידים מניסיונו האישי על פרטים הדורשים שימת לב בהשפעה של התלמידים השלוחים על התלמידים הצעירים, ועל האסור והמותר ביצירת הקשר האישי איתם. בין הדברים שילב עצות פרקטיות וכלים מעשיים להתמודדות עם אתגרים מהעבודה היום-יומית של התלמידים השלוחים. 

את המשא האחרון נשא, הרב מנחם מענדל מינצברג שי', יועץ חינוכי בישיבת תות"ל 'אהל מנחם מענדל' בצפת, שהציג בפני הבחורים מצגת מרתקת במיוחד (בכשרונו המפורסם), בה הוא פרש עיקרים משיטתו של כ"ק אדמו"ר על ענייני חינוך איתם מתמודדים התלמידים השלוחים, ועל האופן בו נדרש מתלמיד שליח להתנהג ולהיראות. 

בסיומו של האירוע, קיבל כל שליח 'תשורה' מיוחדת ו'דמי חנוכה' מאת היוזם והמארגן הרב מנחם מענדל קנלסקי, מנהל 'ועד תלמידי התמימים באה"ק'. 

לאחר מכן נעמדו התלמידים לצילום משותף, והתיישבו יחד לשתף האחד את השני בחוויות האישיות בעבודת השליחות, ובעצות של שליח לרעהו להוספה בקודש, ויצאו עם החלטות טובות להמשך הפעילות המבורכת.

התלמידים השלוחים יצאו חזרה להיכלי הישיבות עם חיות ומרץ חדשים בעבדות השליחות.

תלמידים שלוחים ששבו מיום העיון סיפרו כי היום היה מרתק, איכותי וכי למדו והפיקו ממנו תועלת וצברו ידע רב.

תמונות: מענדי קורנט.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.