שניאור דייטש | יום ב' טבת ה׳תשפ״ג 26.12.2022

מה שהטריד את ‘הארץ’: אמרו לחיילים שהתפילין עצרו הסורים

לפי דיווח של העיתונאי אורי משגב ב’הארץ', בטקס הדלקת נרות חנוכה בבית הספר למקצועות החי"ר סיפר חסיד חב"ד ללוחמים, כי במלחמת יום הכיפורים הסורים הבחינו בחיילי צה"ל שהניחו תפילין, חשבו שמדובר ב'נשק סודי' – ונמלטו • דובר צה"ל הגיב: "חסידי חב"ד הגיעו בתיאום, כדי לרומם את רוח החיילים. לגבי האמירה, הנהלים יחודדו"
מה שהטריד את ‘הארץ’: אמרו לחיילים שהתפילין עצרו הסורים
חסיד חב"ד מניח תפילין עם חיילי צה"ל (ארכיון שמואל בן-צבי, COL)

בשבוע שעבר הגיעה קבוצה של חסידי חב”ד כדי לקיים טקס הדלקת נרות חנוכה בבית הספר למקצועות החי”ר (חטיבת ביסלמ”ח).

לפי דיווח של העיתונאי אורי משגב ב’הארץ”, המשלחת כללה, לצד חמישה מבוגרים, גם בני נוער וילדים. הקהל מנה את הסגל הגדודי המלא של קורס מ”כים – שלוש פלוגות לוחמים, מג”ד וסמג”ד, מפקדי פלוגות ומפקדי מחלקות – ובסך הכול כ-400 איש.

“נציג חב”ד דרש באוזני החיילים במצוות החג ואז עבר למורשת קרב”, מתאר משגב ב’הארץ’. “אחד המקרים שתיאר היה ירי על אנשי חב”ד בחברון כשהיו ב’משימת קודש של שמחת חיילים’. אחר-כך, עבר החסיד לסיפור, לדבריו, בעיצומו של אחד מקרבות השריון הקשים ברמת הגולן במהלך מלחמת יום כיפור, חיילי צה”ל הניחו תפילין.

משגב ממשיך ומספר: “אלא שאז, כך על-פי הסיפור, הותקף הכוח בידי השריון הסורי. החיילים התכוננו לגרוע מכל, אלא שאז הבחינו להפתעתם שחיילי האויב מרימים ידיים ונכנעים ללא קרב. לאחר שנלקחו בשבי ונשאלו מדוע נכנעו, השיבו הסורים כי נבהלו למראה מניחי התפילין משום שלא הכירו את ‘הנשק הסודי החדש של צה”ל’ – קופסאות שחורות על המצח ורצועות על הזרועות. כך, לדברי המספר, הצילו התפילין את ישראל באוקטובר 1973”.

משגב פנה אל דובר צה”ל בשאלה: “מדוע הותרה כניסתם של החב"דניקים לביסלמ”ח, האם אין כל בקרה על הדברים שמשמיעים שליחיה באוזני חיילים ומפקדים, ולשם מה יש בכלל צורך ברבנות הצבאית אם טקסים דתיים ממילא מועברים למקור חוץ”.

בתגובה מסר דובר צה”ל ל’הארץ’: “במסגרת הדלקת נרות בראשות המח״ט, ועל מנת לרומם את רוחם של החיילים, הזמינה החטיבה את עמותת ׳אור לחייל׳ שעובדת בשיתוף פעולה עם צה״ל. בעקבות האמירה המוזכרת בכתבה, הנהלים יחודדו עבור הגורמים הרלוונטיים האחראים על הזמנת גורמי חוץ. זאת, במטרה למנוע תחושת חוסר נוחות בקרב החיילים. נציין כי כמדי שנה, מאות טקסי הדלקת נרות נערכים בהובלת הרבנות הצבאית”.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.