מערכת COL | יום ב' טבת ה׳תשפ״ג 26.12.2022

בצל המתקפה על הנשיא: יהודי אזרבייג'ן חגגו חנוכה עם השליח

הנשיא במדינה השיעית מפגין יחס חם ואוהד לקהילה היהודית ולישראל, ואלפי יהודים בקהילה בראשות השליח הרב שניאור זלמן סגל חגגו בחוצות אזרבייג'ן והדליקו נרות חנוכה בהדר ורוב עם
בצל המתקפה על הנשיא: יהודי אזרבייג'ן חגגו חנוכה עם השליח
פעילות חב"ד בחנוכה עם הקהילה. משמאל: הקריקטורה האנטישמית שהופצה נגד הנשיא

על רקע ההתקפות האנטישמיות על נשיא אזרבייג'ן בשל עמידתו לצד יהודי המדינה וישראל, אלפי יהודים בראשות שליח הרבי הרב שניאור זלמן סגל, הפעיל רבות ברחבי המדינה השיעית, חוגגים בחוצות המדינה ומדליקים נרות חנוכה בהדר ורוב עם בחוצות בימים האלה.

הנשיא אילחם אלייב מפגין יחס חם מאוד ליהודי המדינה ולא אחת הוא נפגש עם נציגי חב"ד וארגונים דתיים יהודיים אחרים. רבנים הם אורחים מכובדים באזרבייג'ן. זוהי אחת המדינות המוסלמיות הבודדות שבהן אדם לבוש בבגדים מסורתיים של יהודי דתי יכול להסתובב ללא חת ברחובות ללא חשש מהתנכלויות אנטישמיות.

לפני ימים אחדים הפוצה קריקטורה ברשתות החברתיות האיראניות ובערוצי טלגרם המתארת ​​את נשיא אזרבייג'ן אלייב כיהודי עם כיפה עם אף ענק ופאות. קריקטורה זו, עם הכיתוב "הרב אילחם אלייב", פורסמה לראשונה בדף הטוויטר על ידי אהסאן מובהדיאן, עובד המכון ליחסים בינלאומיים באוניברסיטה של טהרן.

הקריקטורה האנטישמית שהופצה ברשתות החברתיות האיראניות ובערוצי טלגרם המתארת ​​את נשיא אזרבייג'ן אלייב כיהודי עם כיפה עם אף ענק ופאות


הקריקטורה הזו מופצת בארמניה, מדינה שנמצאת בסכסוך רב שנים עם אזרבייג'ן. והיא מתכתבת עם הצהרת הגנרל פאדאווי, סגן מפקד משמרות המהפכה, שאמר בראיון לערוץ הטלוויזיה האיראני "אל עלאם" כי: "המשטר הציוני עצמו לא מאמין שהוא יחיה לראות את יום הולדתו ה-80, כלומר, זה לא יימשך אפילו שש שנים", אמר. באותו ראיון הוא הודיע ​​על כוונתו להחזיר את אזרבייג'ן לאימפריה הפרסית. מעניינת העובדה כי ארמניה הנוצרית היא בעלת הברית של איראן היום, שעה שאזרבייג'ן מרחיבה יחסים עם ישראל עד לרמה של ברית אסטרטגית. 

הברית האסטרטגית ויחסי הגומלין בין ישראל לאזרבייג'ן הם מצויינים. לא מכבר הצביע הפרלמנט בעד הקמת שגרירות בישראל. לא רבים יודעים כי אזרבייג'ן היא הספקית העיקרית של גז ונפט לישראל. ארבעים אחוז מהאנרגיה הישראלית מושתתים ישירות על האוצרות המובאים אלינו משם. ישנו גם שיתוף פעולה אסטרטגי שערכו לא יסולא בפז והוא נוגע לאיראן. מעניינת העובדה כי הן איראן והן אזרבייג'ן הינן מדינות בעלות רוב שיעי מוסלמי וההבדל ביניהן הוא תהומי וכעת זה מתבטא במתח גלוי ביניהן.

השוני המהותי בולט במיוחד על רקע הטירוף האנטישמי בו אחוזה איראן היום. אינה מסתפקת בעוינות שלה לשמה אלא גם זורעת רעל של שנאת ישראל במזרח התיכון ובכל העולם. אין פלא שבסכסוכיה המגוונים של איראן עם שכנתה אזרבייג'ן הגוונים האנטישמיים ניכרים היטב. באחרונה הוקרן סרטון בטלוויזיה האיראנית ובו נאמר כי בדרך לירושלים עוברים את בירת אזרבייג'ן באקו. תועמלנים איראנים מכנים את אזרבייג'ן "ישות ציונית". בסרטוני תעמולה איראניים, ומשמרות המהפכה מאיימים על ישראל בעת תרגיל דוקא ליד גבול אזרבייג'ן.  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.