מערכת COL | יום א' טבת ה׳תשפ״ג 25.12.2022

ברוך דיין האמת: זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן זצ"ל

בצער רב מתקבלת הידיעה על פטירתו של הגאון רבי חיים דרוקמן זצ"ל, זקן רבני הציונות הדתית • שמר על קשר קרוב עם חסידי חב"ד, ובמיוחד עם תושבי נחלת הר חב"ד הסמוכה למקום מגוריו, וזכה להיכנס אל הרבי ליחידות
ברוך דיין האמת: זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן זצ
הרב דרוקמן עובר ב'חלוקת דולרים' | צילום: JEM

הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, שזכה במהלך השנים לקשר עם הרבי ועם חסידי חב"ד, הלך הערב (ראשון) לעולמו, לאחר שחלה בנגיף הקורונה, והוא בגיל 90.

בשנות היו"ד נכנס ליחידות אצל הרבי, והרבי שוחח אתו על הפעילות החינוכית שלו. בראיון שהעניק לחברת JEM סיפר כי כאשר נפטרה אמו קיבל מכתב תנחומין מהרבי, אף שלא עדכן את הרבי על פטירתה.

לא אחת עבר לפני הרבי בחלוקות הדולרים, ואף התפלל מספר פעמים בבית המדרש הגדול ב-770 במניין של הרבי.

הרב דרוקמן חתם על קריאה להקפיד על תקנת לימוד הרמב"ם היומי, ונהג מפעם לפעם להשתתף בהתוועדויות החסידיות של המשפיע הרב מענדל ועכטר, בשכונת נחלת הר חב"ד, סמוך למקום מגריו מרכז שפירא.

הרב זצ”ל נולד בקיטוב שבפולין – כיום אוקראינה, לאברהם מרדכי ומילכה. לאחר הסכם ריבנטרופ מולטוב, כשברית המועצות כבשה את העיירה, נשלח לבית ספר ביידיש של היבסקציה, שם הוכרחו הילדים להגיע ללמוד בשבת.

לאחר הכיבוש הנאצי הסתתר עם הוריו במחבוא שנחפר מתחת לבית דודו באזור הלא יהודי של העיירה.

בקיץ תש”ב נמלטו הוריו ביחד עמו לצ’רנוביץ שהייתה אז תחת שלטון רומניה, שם שהו במשך שנה. בחלק מהזמן שהה בבית יתומים. בהמשך מסרו אותו הוריו לזוג יהודים חשוכי ילדים שקיבלו סרטיפיקטים והם העלו אותו יחד עמם לארץ ישראל, בחודש אב תש”ד (אוגוסט 1944), באחת משלוש הספינות שהפליגו בים השחור מקונסטנצה לאיסטנבול.

על פי התוכנית המקורית היו אמורים הוא והוריו המאמצים להפליג על המפקורה, אולם הם איחרו והועלו על ספינה אחרת וכך ניצלו חייהם מגורלה של הספינה, שטובעה בידי צוללת וכמעט כל נוסעיה נספו. לאחר המלחמה עלו הוריו ארצה ומשפחתו התאחדה.

הוא  למד בישיבת כפר הרא”ה ובישיבת מרכז הרב. עם השנים,  המנוח זצ”ל, שכיהן כראש ישיבת ‘אור עציון’ ומוסדותיה וראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, היה למנהיג הבולט של המגזר הדתי־לאומי – והוא נחשב לסמכות העליונה ביותר.

כך, כל הישיבות החשובות של מפלגות הציונות הדתית התקיימו בביתו. גם מהלכים פוליטיים שנרקמו מאחורי הקלעים עברו דרך ביתו. כך למשל, בלחץ סביבת ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, הגיע מנסור עבאס לפגישה בביתו של הרב במרכז שפירא, כדי לבדוק את האפשרות של הקמת ממשלת ימין צרה בתמיכה מבחוץ של מפלגת רע”ם.

במקביל לתפקידיו הרבניים כיהן גם בתפקידים ציבוריים. הוא כיהן כחבר כנסת פעמיים וכיהן גם כראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה. רעייתו שרה היא רופאה במקצועה. הוא אב לתשעה ילדים וסב למאות נכדים ונינים.

אלפים מתלמידיו מכהנים ברבנות ובתפקידי מפתח בחברה הישראלית.

הרב דרוקמן היה חבר כנסת במשך שנים ארוכות ופעל לקדם אחדות והידברות בעם ישראל. כמו כן עמד בראש מערך הגיור הלאומי, וסייע להשיב עשרות אלפים לחיק היהדות”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.