צביקה קעניג | יום א' טבת ה׳תשפ״ג 25.12.2022

מדוע קנאי מאה שערים יצאו נגד עורך "משפחה" אריה ארליך?

החרדים הקיצוניים סביב שכונת מאה שערים בירושלים יצאו למתקפה נגד אריה ארליך, עורך המגזין החרדי המפורסם "משפחה". בהפגנות שמתקיימות מעת לעת בירושלים צילמו הקנאים את השוטרים החמושים באמצעים לפיזור הפגנות, כשלידם שלט שעליו כתבו "פירות ההסתה של אריה ארליך" • ומה מגיב ארליך?
מדוע קנאי מאה שערים יצאו נגד עורך
אריה ארליך. צילום מסך ערוץ כנסת

החרדים הקיצוניים סביב שכונת מאה שערים בירושלים יצאו למתקפה נגד אריה ארליך, עורך המגזין החרדי המפורסם "משפחה".

בהפגנות שמתקיימות מעת לעת בירושלים צילמו הקנאים את השוטרים החמושים באמצעים לפיזור הפגנות, כשלידם שלט שעליו כתבו "פירות ההסתה של אריה ארליך".

בנוסף, יואליש קרויס, דמות מוכרת במאה שערים ומי שכונה בעבר "קמב"ץ העדה החרדית", כתב בחשבון הטוויטר שלו על רקע השוטרים החמושים: "עוד יום במאה שערים - פרי הבואש של המסית אריה ארליך. שיקרת שלא הלכנו לדין תורה. שיקרת שרוב גדו"י נגד ההפגנות בבר אילן. בע"ה נקווה לראותך בבחירות הבאות חוזר למקורות ותהיה מועמד מטעם מפלגת השקרן יאיר לפיד".

קבוצת הקנאים במאה שערים פרסמה שער עיתון "משפחה" כביכול, בו מכונה ארליך "שר ההסתה החרדי הראשון". ליד תמונתו של ארליך הוצמדה תמונה של שוטר המחזיק בידו אלה, וכותרת הגיליון שנבחרה היא "אלה בידי".

זעמם של הקנאים החרדים מגיע לאחר שארליך פרסם טור בעיתון "ידיעות אחרונות" כתגובה למקרה בו נפצעה אישה חרדית כתוצאה מגרירת פח ברזל במהלך הפגנה בירושלים. בטורו כינה אותם ארליך "קומץ חוליגנים במסווה של לוחמי קודש". בהמשך הוא כתב: "חייבים להכיר במציאות, להוקיע את האחראים לה עד חורמה, לעודד פעילות משטרתית נגדה ולהתאחד לפעילות ציבורית ונחושה כדי למגר אותה מהשורש".

בחשבון הטוויטר שלו כתב לפני כשבוע: "להגיד 'הם לא חרדים' זה הכי קל. זה כמו לנער קצת אבק מהחליפה. זו דרך קלה, בריחה והתכחשות, זה לא רציני ולא אמיתי. הבעיה היא שהם כן חרדים. נכון, הם קיצונים, נכון הם אלימים. אבל לאף אחד אין בעלות על החרדיות. חייבים להכיר בבעיה, לגבות פעילות משטרתית נגדה, ולמגר אותה מהשורש. לא לברוח".

אריה ארליך ל-COL: "אני שמח על הזכות שיש לי לבטא בפומבי את המצפן החרדי שמתנגד לוונדליזם ואלימות, כדעתם הבהירה של כל גדולי ישראל נבג"מ ושליט"א. הטרגדיה המחרידה של מרת מירל בת רחל לאה לרפו"ש - משמשת תזכורת כאובה לכך שהאלימות והחוליגניות היא רעה חולה במחננו ועל כולנו מוטלת חובה למגר אותה בנחישות. אין שום דבר בינה לבין הדרך החרדית הנהדרת שכולנו זוכים להימנות עליה ולחנך לאורה את ילדינו.  הפגנות הן כלי לגיטימי, בתנאי שהן נערכות במתכונת של "הקול קול יעקב". את "הידיים ידי עשיו" נשאיר לשכנים שחיים על חרבם, לא לציבור שגאוותו בעדינותו ותפארתו במידותיו הנאצלות"

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
סוף סוף מישהו שם לב למצחינים האלה עם השל...
ב' טבת ה׳תשפ״ג
לא עושים שום דבר בחיים חוץ מקצת אקשן אין להם מה לעשות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.