צביקה קעניג | יום כ"ט כסלו ה׳תשפ״ג 23.12.2022

בהסכם הקואליציוני של יהדות התורה: הסוף לאפליית הצהרונים בכפר חב"ד

במשך שנים סובלים תושבי כפר חב"ד מאפליה מקוממת העולה לכל משפחה בישוב מאות ולעיתים אף אלפי שקלים בחודש, בעקבות שיטת התקצוב המעוותת של משרד החינוך, כעת, בהסכם הקואליציוני של יהדות התורה: הסוף לאפליית הצהרונים בכפר חב"ד
בהסכם הקואליציוני של יהדות התורה: הסוף לאפליית הצהרונים בכפר חב

במשך שנים סובלים תושבי כפר חב"ד מאפליה מקוממת העולה לכל משפחה בישוב מאות ולעיתים אף אלפי שקלים בחודש, בעקבות שיטת התקצוב המעוותת של משרד החינוך.

תוכנית ניצנים של משרד החינוך מעניקה סבסוד לצהרונים ברשויות מקומיות שנמצאות בדירוג סוציו-אקונומי 1-5 של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. אך במקום לבחון כל ישוב לגופו, במועצות המקומיות התבחין הוא רוחבי.

כך יוצא שלמרות שכפר חב"ד מדורגת בדירוג 4 וראויה לקבל את התקציב, היא לא זכאית לסיוע מאחר והמועצה אזורית שדות דן מדורגת במקום 6 ונחשבת לאזור באופן כללי למבוסס יותר יחסית, למרות שזה לא המצב בכל יישובי המועצה.

ח"כ מאיר פרוש פעל רבות בכהונתו כסגן שר החינוך בשיתוף פעולה עם ראש המועצה האזורית דוד יפרח וסגנו ימי ליפשיץ בכדי לשנות את המצב המוטעה, אך התעקשותם של פקידים וחוסר גיבוי בממשלה, הכשיל את המהלך.

כך תיארו את הבעיה בכפר חב"ד כפי שניסחו במכתב לפרוש באותה עת: "הדירוג הגבוה של היישוב יוצר חבות של תשלומי הורים חסרת מידתיות למצבם הכלכלי הממשי, מציאות זו משיתה על משפחות בעלות ילדים בגנים ובחינוך היסודי נטל כלכלי כבד ומציבה חסמים בפני ההורים מפני השתלבות משמעותית בשוק העבודה, זאת בניגוד לרציונל התוכנית הממשלתית עצמה ובניגוד לכל היגיון וצדק בסיסי".

כעת הקדימו ביהדות התורה עם גיבוש רשימת הדרישות של אגודת ישראל בנושאי החינוך הוסיף סעיף גם בנושא הזה.

וכך נכתב בהסכם שנחתם עם ראש הממשלה המיועד ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו: "שר החינוך יבחן מחדש את שיטת חישוב אשכול התקצוב משיטת תקצוב של הלמ"ס, באשכולות 10-4 בדרגת הלמ"ס ויפרסם קריטריונים חדשים למימון צהרונים לפי מדד סוציואקונומי של האזור בתוך הישוב כפי שהוחלט בהחלטות הממשלה בנוגע לפריפריה החברתית וכן הערים שנמצאות בפריפריה הגאוגרפית ואינן נכללות בפריפריה החברתית. זכאות לסבסוד צהרונים תיקבע גם לפי מדד סוציואקונומי של הישוב ולא רק לפי מדד המוא"ז (הנמוך מביניהם), ככל הניתן ובהסכמת סיעות הקולאיציה בדומה להצעת חוק לתיקון פקודת הסטטיסטיקה (הפניה לאפיון הרשויות המקומיות), התשע"ח–2018 (פ/4961/20)", לשון הסעיף שהכניס ח"כ פרוש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.