צבי סופר | יום כ"ט כסלו ה׳תשפ״ג 23.12.2022

זה היה הנאום הראשון שלי בפני קהל | זווית אישית

עודי עסוק בסידורים אחרונים, תקע לי מנהל הקניון מיקרופון ליד ואמר 'חבדניק, תעלה על הבמה תגיד איזה דבר תורה או משהו'. כשעליתי על הבמה וראיתי עשרות רבות של אנשים, וכמובן ילדים, נבהלתי ממש | טורו השבועי של הרב זלמן ויצקי, שליח הרבי בבאזל, שווייץ, מיוחד ל-COL
זה היה הנאום הראשון שלי בפני קהל | זווית אישית
כותב השורות, הרב זלמן וישצקי

זה היה הנאום הראשון שלי לפני קהל. הייתי בחור צעיר ואני עוד זוכר את הרעד שעבר בי ובקולי. היה זה בחג החנוכה ובין תלמידי ישיבת חב"ד בירושלים 'חולקה העיר', לאמור, מי יביא את אור החנוכה לאיזה אזור בעיר.

חברי ואני קיבלנו את קניון מלחה שרק נפתח זמן קצר קודם. עוד זכורה לי ההתרגשות לדבר עם הנהלת הקניון שיאשרו (ויממנו...) הדלקת מנורה גדולה בקניון, עוד היום מרגשת אותי ההפתעה מההתגייסות החמה והמהירה של אנשים מעסקים שונים בקניון להצלחת המסיבה. אחד דאג להגברה, אחר שילם על המנורה הגדולה ומאפה נאמן תרמו סופגניות.

עודי עסוק בסידורים אחרונים, תקע לי מנהל הקניון מיקרופון ליד ואמר 'חבדניק, תעלה על הבמה תגיד איזה דבר תורה או משהו'. כשעליתי על הבמה וראיתי עשרות רבות של אנשים, וכמובן ילדים, נבהלתי ממש. הרמתי את ראשי למרום כדי לאסוף כוחות וגיליתי שבקומות למעלה אנשים צובאים על המעקות וכולם מחכים למוצא פי. ואז בא, בסדר הזה: פיק ברכיים, יובש בפה ורעד בקול. אבל הקב"ה בכוחו הגדול שפתי פתח ואמרתי כך:

רבותי, הביטו על המנורה, יש לה בסיס אחד מוצק ורחב וממנו יוצאים קנים שונים. למה יש לה למנורה קנים שונים? כי המנורה מסמלת את עם ישראל. יש לנו דרכים שונות לעבוד את ה', מסורות ייחודיות לכל תפוצה ואפילו שירים לכל עדה. אבל כולם, כל הקנים, מחוברים ובעצם עומדים וקיימים על בסיס אחד מוצק והוא היותנו עם אחד, שיש לו תורה אחת, ארץ אחת וה' אחד.

• 

עברו כמה שנים מאז, את היופי של העם הזה אני מכיר היום הרבה יותר מאשר הכרתי אז. למדתי להכיר ולהוקיר כל הרבה מנהגים ומסורות מעניינים ומרגשים, דברים שאנשים עושים היום בדיוק כפי שעשו אבותיהם במשך דורות. ראיתי גם אנשים שקיבלו על עצמם באהבה מנהגים חדשים, שמצאו אצל רבותיהם מהם למדו תורה ויראה.

התפזרנו בין האומות לפני כאלפיים שנה, לא נפגשנו כמעט כל השנים הללו וכשכבר נפגשנו שוב בארץ הקודש מצאנו הספינג׳ והלאטקעלע לא מאוד דומים, אבל עולים על השולחן ומעלים את המשקל שלנו באותו החג. הגפילטע והחריימה שונים מאוד זה מזה בצורה, במרקם, בצבע ובמיוחד בטעם, אבל מחוברים הם לבסיס מוצק אחד, כי שניהם תוצאה של הפסוק 'זכור את יום השבת לקדשו'. אנו חוגגים את ליל הסדר עם מצות מגוונות, כרפס שונה מעדה לעדה ואפילו המרור אינו דומה, אבל כולנו, מצנעה שבתימן ועד בברויסק שבבלארוס, קיימנו בדרכנו את מצוות 'והגדת לבנך' הכתובה בבסיס המוצק של קני המנורה שלנו.

ועוד משהו, כולנו, מטרתנו, זכותנו וחובתנו המרכזית היא להאיר את העולם באור של טוב וחסד, אהבה ושמחה.

שבת שלום,

חודש טוב,

חנוכה שמח ומאיר,

הרב זלמן וישצקי

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.