הרצל קוסאשוילי | יום כ"ח כסלו ה׳תשפ״ג 22.12.2022

"מסר את נפשו לרבי"; התלמיד הקרוב נפרד מהרב קורצוויל ע"ה

השאלה שהרב גרונר הכניס לרבי, המסעות הארוכים בימי חנוכה והישיבה שנפתחה בתחילת שנות הנו"ן וסללה דרך חדשה בחב"ד: השליח הרב שרון אוחיון יבדל לחיים נפרד מהרב ליפא קורצוויל ע"ה שהלך אמש לעולמו
הרב אוחיון עם הרב קורצוויל

הרב שרון אוחיון, משליחי הרבי באשקלון, התארח הערב (חמישי) בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL בהגשת הרצל קוסאשוילי, וסיפר על דמותו של הרב ליפא קורצוויל ע"ה, השליח האגדי מנחל''ה, שעמו היה לו קשר קרוב.

"ההיכרות שלי עם הרב ליפא התחילה כאשר למדתי במשך תקופה מסוימת בבית ספר למלאכה בקריית מלאכי והוא היה מורה בבית הספר, כך נקשרתי אליו", סיפר הרב אוחיון.


האזינו לראיון המלא >>>


"באותה תקופה רציתי מאוד ללמוד בישיבת חב"ד והרב קורצוויל פתח אז בדיוק את ישיבת "הר המלך". הוא פתח אותה כי הרבה בחורים שרצו ללמוד מקצועות סת"ם ושחיטה וכדומה.

"בשנת תשנ"ג נסעתי לרבי ונכנסתי לרב גרונר. הוא אמר לי לכתוב שלוש ישיבות שאני רוצה ללמוד בהן והוא  יכניס את הפתק לרבי. כתבתי את הישיבות קריית גת לוד וישיבת הר המלך. הכנסתי את המכתב והרב גרונר אמר לי שהרבי הנהן על האפשרות ללכת ללמוד בישיבת הר המלך. אחרי החגים נכנסתי ללמוד שם".

הרב אחיון סיפר גם על שנות עבודתו הארוכות במחיצתו של הרב קורצוויל. "במשך תקופה ארוכה סייעתי לו בפעילות בית חב"ד. הייתה לו מסירות נפש לרבי באופן שלא ניתן לתאר. הוא נלחם על הכבוד של הרבי.

"אני זוכר שהייתי צמוד איתו, זה היה מחמש בבוקר ועד השעה ארבע שבה הדליקו נרות. היינו עסוקים אך ורק בהוצאת אברכים ובחורים מאנ"ש לבסיסים לכל חייל וחייל.

"אני זוכר שעם איזו קבוצה נסעתי עד אילת. הוא היה קם בלהט, בחיות, לעשות את העבודה הכי חזקה בחב"ד. היה אש, מלהיב את כולם".

הרב אוחיון מסיים: "העובדה שהלך לעולמו בחנוכה אינה מקרית. הוא נשם את מבצע חנוכה, כמו את שאר המבצעים. פטירתו היא אבדה לעדת חסידי חב"ד. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

 

הרב אוחיון סופד למורו ורבו, הדמות שהוא כל כך אהב והעריץ, הרב ליפא קורצוייל ע"ה, היום בהלוויה בקרית מלאכי (צילום: שניאור שיף)


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.