COL | יום כ"ז כסלו ה׳תשפ״ג 21.12.2022

דרמה: הישראלים בפרו הספיקו לטיסת החילוץ בסיוע חב"ד

ברגע האחרון: קבוצה שיצאה מהג'ונגלים באמזונס כדי להספיק ולהגיע לטיסת החילוץ בקוסקו ונתקלה במפולת, הצליחה להגיע לטיסה בהכוונת וסיוע שליח חב"ד • רגע לפני טיסת החילוץ: 150 הישראלים הספיקו להדליק נרות חנוכה עם חב"ד • שליח חב"ד הרב עופר קריפור עמד בקשר מתמיד עם הרשויות במדינה וסייע בחילוץ • וגם: זוג חב"די צעיר המעוניין בשליחות מאתגרת? לחב"ד קוסקו יש מה להציע לכם
דרמה: הישראלים בפרו הספיקו לטיסת החילוץ בסיוע חב
מימין: הדלקת נרות חנוכה לפני טיסת החילוץ מקוסקו ללימה. משמאל: שליח חב"ד הרב עופר קריפור. ברקע: אילוסטרציה, שניאור שיף COL

בעקבות הכאוס שהחל בסוף השבוע שעבר בפרו, מאז מעצרו של הנשיא של פדרו קסטיו, לאחר שהורה לפזר את הקונגרס כדי למנוע את ההצבעה על הדחתו, החלו מהומות קשות בפרו.

על רקע המהומות פרסם משרד החוץ אזהרת מסע, אך ישראלים השוהים בכל מיני אתרי טיול נידחים במדינה הדרום אמריקנית, ביניהם אתר מאצ'ו פיצו הפופולרי למטיילים, נתקעו הרחק מהעיר לימה המרכזית והתקשו לצאת מהמדינה.

המהומות לא פסחו גם על קוסקו, שם פועל בית חב"ד. חנויות נבזזו ונשרפו, צמיגים בוערים ברחובות, כבישים חסומים, מהומות קשות בכל פינה.

שליח חב"ד הרב עופר קריפור פועל מזה 16 שנה בבית חב"ד שבקוסקו, ונמצא בקשר מתמיד עם הרשויות בפרו. "בפרו יש הפגנות, חסימות כבישים ולמעשה כולם חסומים – אין אפשרות של תנועה ממקום למקום. בתוך הבירה לימה יש תנועה של רכבים ושדה תעופה פעיל".

"בשבוע שעבר עם פרוץ המהומות עצרו את הטיסות הסדירות בגלל ניסיון של השתלטות על נמל התעופה", מספר ל-COL השליח.

חברות הביטוח בארץ נחלצו לפעולה מיידית, וחכרו טיסה מיוחדת עבור הישראלים במדינה, שאמורה הייתה לצאת מקוסקו ללימה ביום שני בערב. משם, כל מטייל יכל לבחור את היעד הבא שלו שלטיול ההמשך.

כאמור, המצב השברירי, המהומות וחסימות הכבישים היוו דאגה עיקרית לשלומם של הישראלים, שטיילו ברחבי המדינה ולא היה ברור האם כולם יספיקו להגיע בזמן לטיסה שיוצאת מקוסקו.

"המהומות היו בכל המדינה וגם בקוסקו, אבל לימה בטוחה יותר, בת 9 מיליון תושבים, ההמלצה הייתה לישראלים לצאת מקוסקו ללימה והטיסה אמורה הייתה לצאת ביום שני בערב", מוסיף הרב קריפור לתאר את הדרמה.

הרב עופר, מתחילת המשבר מנווט מאות פניות שזרמו אליו כל העת, של הורים מודאגים ושל מטיילים מפרו, מול רשויות החוק בפרו וגורמי המשטרה המקומיים.

"ניתבתי ככל האפשר את הנתונים בין כל הגורמים, הייתי בקשר מתמיד עם קבוצות שהיו תקועות ב'חורים נידחים' כיוונתי אותם לפני ההכוונה של הרשויות, אילו כבישים חסומים ומהם הדרכים הבטוחות ביותר להגיע לטיסת החילוץ".

דרמה של ממש התחוללה בליל יום ראשון, כאשר קבוצת מטיילים ישראלית גדולה יחסית יצאה מיערות האמזונס בניסיון להגיע בשלושה רכבי וואן לטיסת החילוץ בקוסקו.

קבוצה אחת יצאה מאתר המאצ'ו פיצו, ביום ראשון והספיקה להגיע בזמן לקוסקו.

קבוצה שנייה, יצאה מהג'ונגלים באמזונס לאחר שהרב קריפור הסביר להם שבעקבות המצב, עליהם להתפנות במהירות ככל האפשר לכיוון קוסקו וכי יש חשש שבהמשך לא תהיה אפשרות לצאת משם, בשל המצב במדינה.

"הם יצאו לדרך וביום ראשון בערב, ארעה מפולת על הכביש והם היו חסרי אונים, העבירו לילה שלם במיניבוס. בבוקר הם הצליחו לפנות את המפולת והגיעו לעיירה נידחת. הם לא ידעו אם הדרכים חסומות או פתוחות, ביררתי במשטרה מהם הדרכים הפנויות וזה ארך כשעתיים. בדרך הם היו חייבים לעבור דרך ההוסטלים שלהם לקחת את הציוד המלא שנשאר שם", ממשיך לתאר את הדרמה שליח חב"ד.

"שני וואנים הספיקו להגיע לטיסת החילוץ 'על הקשקש', וואן אחד לא... בסוף עזרנו לחבר'ה שלא הספיקו את טיסת החילוץ והם עלו על טיסות אחרות ויצאו ללימה".

ברגע האחרון, לפני שטיסת החילוץ מקוסקו יצאה לדרכה ועליה כ-150 ישראלים, הם עוד הספיקו להדליק נרות חנוכה של בית חב"ד. צפו בתיעוד מרגש:

וגם: זוג חב"די צעיר המעוניין בשליחות מאתגרת? לחב"ד קוסקו יש מה להציע לכם:

חב"ד קוסקו מחפשת זוג חב"די המעוניין בשליחות בפרו. לאחרונה חתם שליח חב"ד הרב עופר קריפור חוזה שכירות ארוך טווח לבניין שישמש כבית חב"ד באיזור הסמוך לקוסקו, כ-40 דקות נסיעה מהעיר. הבניין בן 3 קומות ובע"ה צפוי לתת מענה בכל עניין יהודי להמוני מטיילים ישראלים המגיעים לאיזור.

מדובר בשליחות לשנה אחת, עם אפשרות להמשך.

המעוניינים להציג מועמדות יכולים לפנות בהודעה כתובה לשליח חב"ד הרב עופר קריפור במייל: [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.