מנדי ברגר | יום כ"ז כסלו ה׳תשפ״ג 21.12.2022

כ-100,000 ערכות לחג החנוכה למאות קהילות ברחבי אירופה

מאה אלף ערכות חנוכה שוגרו ע"י "מרכז רבני אירופה" למאות קהילות יהודיות ברחבי אירופה במטרה להאיר את חשיכת אירופה באור היהדות • הרב אריה גולדברג, מנכ"ל "מרכז רבני אירופה", אשר שהה לאחרונה בביקור בקהילות היהודיות בקזחסטן, סיפר בהתרגשות על ההיקפים ההיסטוריים של הפצת אור היהדות        
כ-100,000 ערכות לחג החנוכה למאות קהילות ברחבי אירופה

במהלך השבועות האחרונים חולקו כמאה אלף ערכות חנוכה למאות קהילות ברחבי אירופה וזאת ביוזמתם ובניצוחם של "מרכז רבני אירופה" העושים לילות כימים בכדי להאיר את חשיכת אירופה באור היהדות.

על המערך הלוגיסטי המורכב אחראי "מרכז רבני אירופה", ארגון אשר עושה ללא לאות למען יהודי אירופה באשר הם. כך לדוגמא, שמונה חודשים לפני חג החנוכה כבר מתבצעת הזמנת ענק של עשרות אלפי חנוכיות בכדי להאיר את החשיכה בכל פינה ופינה באירופה. בעיצומו של חג החנוכה נסגרים הפרטים האחרונים לקראת הגעת משלוחי הענק של ערכות ה"כזית מצה" שיעשו את דרכם כבר בקרוב למאות אלפי בתים באירופה, בכדי שכמה שיותר יהודים יזכו לקיים את מצוות התורה, את מצוות קודשא בריך הוא.

רבני וראשי "מרכז רבני אירופה" לא נחים לרגע, מבחינתם, הם חייבים שכמה שיותר יהודים יזכו לקיים את מצוות החג בהידור ובשמחה. כך גם לפני חג הפורים, עשרות אלפי ערכות של משלוחי מנות ומגילת אסתר במספר שפות יעשו את דרכן לעשרות אלפי בתים באירופה, בתים שגם השכנים לא יודעים שמדובר ביהודים, שמדובר בבני אברהם, יצחק ויעקב, ועם זה בחלוקה של 130,000 ערכות כזית מצה ליהודי אירופה במבצע לוגיסטי מורכב מאוד.

הרב אריה גודלברג, מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" מציין: "כבר לפני למעלה מחצי שנה היינו עסוקים בהזמנת ערכות החנוכה שללא ספק מאירה את החשיכה באירופה. בחסדי שמים, המערך של חלוקת נרות החנוכה התחיל לפני ארבע שנים וזו השנה הרביעית שאנו עושים את הדבר הכביר הזה. זה לא משהו מובן מאיליו, הלוגיסטיקה מורכבת וההוצאות גדולות, אך המטרה היא בסופו של יום להדליק את השלהבת בכמה שיותר בתים יהודיים ברחבי אירופה".

מזה ארבע שנים "מרכז רבני אירופה" משגרים עשרות אלפי ערכות חנוכה למאות קהילות יהודיות ברחבי אירופה. המערך הלוגיסטי שממוקם בבלגיה משוגר לרחבי אירופה על ידי ארגון "בס"ד" שבהנהלת הרב יהודה רייכמן אשר עושה לילות כימים למען המבצע המיוחד.

מבלגיה הערכות מגיעות לאירופה שם רבני הקהילות של המרכז מעבירים אותן ליהודי הערים הפזורים ביבשת. מדובר במבצע חסר תקדים, כאשר השנה חולקו כבר כמאה אלף ערכות חנוכה ליהודי אירופה. בתוך הערכה מונחות אחר כבוד: חנוכייה, נרות, סביבון וגם עלון הסברה עם ברכות ההדלקה בארבע שפות, אנגלית, צרפתית, גרמנית ורוסית.

ה"מרכז" מקיים זה השנה הארבעה עשר מסע מיוחד של ילדי בר מצווה שאין יד הוריהם משגת לקיים להם חגיגת בר מצווה וגם כאלה שרחוקים משמירת תורה ומצוות. המרכז מביא אותם לביקור מיוחד בארץ ישראל ומקיים להם חגיגת מרכזית והענקת זוג תפילין בסיוע מר רמי לוי, כמו גם סיורים שעורכים ראשי המרכז ברחבי הקהילות באירופה.

במהלך השנתיים האחרונות נחנכו שלושים מרכזי חסד ברחבי אירופה אשר מסייעים למאות ואלפי יהודים בכל מקום ומקום. כמו כן, עשרות מקוואות טהרה נבנו בסיוע המרכז אשר מגיע מידי תקופה לערים באירופה במטרה לעקוב אחר התפתחות הקהילות ובמטרה לחזק, לעודד ולרומם את יהודי המקום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.