צביקה קעניג | יום כ"ה כסלו ה׳תשפ״ג 19.12.2022

גורמים בקואליציה: נתניהו ימשוך את המו"מ מחשש למרד בליכוד

גורמים בקואליציה: נתניהו ימשוך את המו"מ מחשש למרד בליכוד. בכירים מתוך השותפות הקואליציונית סבורים שנתניהו רוצה למנוע מח"כים מאוכזבים לפרוש
גורמים בקואליציה: נתניהו ימשוך את המו

התכנית של נתניהו שתמנע מרד בליכוד? המשא ומתן עם השותפות בסוגיית חלוקת התפקידים כבר הסתיים והשבוע הצדדים מעונינים לסכם גם את הנושאים המהותיים שיכתיבו את סדר יומה של הממשלה הבאה.

העיתון 'ישראל היום' דיווח אתמול כי בקרב השותפות הקואליציוניות ישנן הערכות לפיהן נתניהו מושך את הזמן עד לסיום המשא ומתן עם המפלגות השותפות, על מנת לדחות את חלוקת התפקידים בליכוד.

לטענת אותם גורמים, נתניהו רוצה להימנע ממרד בתוך מפלגתו, מרד שעשוי לצוץ במידה שחלק מהח"כים לא יהיו מרוצים מספיק מהתפקיד שיועד עבורם בממשלה החדשה.

החברים במפלגות האחרות בקואליציה המסתמנת מעריכים כי נתניהו יחכה עם חלוקת התפקידים עד לרגע האחרון ואז כשעל הכף תהיה מונחת או הסכמה לקבל את התפקיד והשבעת ממשלה או בחירות – ח"כים מאוכזבים לא יעמדו בלחץ ויתמכו בממשלה על אף חוסר שביעות רצונם מחלוקת התיקים.

כמו כן, נתניהו לא יחלק תפקידים לחברי מפלגתו עד לביטול 'חוק פיצול הליכוד' שגם הוא חלק מהכלים למנוע מרד במפלגתו.

החוק אושר בשבוע שעבר בקריאה ראשונה וימשיך בהליכי החקיקה השבוע. החוק נועד לצמצם את מספר הח"כים המינימלי במקרה של לפיצול סיעה ומבטל את האפשרות לארבעה ח"כים להתפצל גם אם הם אינם מהווים שליש סיעה.

בנוסף, על ידי דחיית השבעת הממשלה החדשה עד לרגע האחרון, מונע נתניהו גם יכולת של חברי מפלגתו להציב תנאים ואיומים שונים ומשונים. בעבר נהג כך נתניהו, ובהשבעת אחת מממשלותיו הודיע לח"כ לשבער סילבן שלום איזה תיק יקבל, רק כשצעדו במדרגות אל אולם המליאה בכנסת להשבעה. הח"כ לשעבר בני בגין למד כי יהיה שר בעודו יושב בתוך המליאה, דקות לפני שהושבע.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.