שניאור דייטש | יום כ"ד כסלו ה׳תשפ״ג 18.12.2022

הכדור עצר מ"מ מהראש: "פתחו המעברים, המחבלים חוגגים"

ר' שמואל רייניץ, חסיד חב"ד שנסע לביתו בעמנואל ביום שישי האחרון, נקלע למארב בדרך ורכבו ספג ירי מכוון ממחבל שהוא ראה לו 'את הלבן בעיניים'. קליע שחדר לרכבו, נעצר במשענת הראש שלו ולא פגע בו בדרך נס • "הייתי בהלם, אבל הקב"ה שמר עלי", הוא משחזר לקלמן לייבסקינד ב'כאן 11' • ויש לו גם מסר כללי על המצב ביו"ש: "פתחו את כל המעברים, המחבלים חוגגים"  
הכדור עצר מ
מימין: הרב שמואל רייניץ בזירה, זמן קצר לאחר הירי. משמאל: הקליע שחדר למשענת הראש שלו ברכב (צילום: "הצלה ללא גבולות")

ר' שמואל רייניץ, חסיד חב"ד שנסע לביתו בעמנואל ביום שישי האחרון, נקלע למארב מחבלים בדרך ורכבו ספג ירי מכוון קליע שחדר לרכבו, נעצר במשענת הראש שלו ולא פגע בו.

"הייתי בהלם, אבל הקב"ה שמר עלי", הוא משחזר לקלמן לייבסקינד ב'כאן 11'.

ממשיך ומתאר הרב רייניץ: "אני נוסע מאלון מורה לכיוון עמנואל, עובר את היישוב יצהר על הכביש הראשי, יורד בירידה רואה מכונית שחורה בצד שמאל עם לוחית צהובה רגילה. ואז אני ממשיך 80-90 קמ"ש, כשאני מתקרב הוא מבצע פניית 'פרסה' באמצע הכביש על קו לבן. הוא רצה שאתקרב אליו כדי שיוכל לבצע ירי מטווח אפס, כך הבנתי מיד אחר כך. כמעט חסם לי את הדרך אבל השאיר קצת מקום כדי שאמשיך להתקרב אליו. זזתי לצד שמאל עקפתי אותו ממשיך הלאה ואז במאית השנייה לאחר מכן שומע 'בום בום בום', יריות שנורו מהרכב שלו אלי.

"ראיתי אותו כשחלפתי, הוא ישב עם קנה רובה ארוך בחוץ, נראה בהיר היה נדמה לי שאפילו קצת חייך.

 

"המשכתי לברוח מהזירה, עצרתי בצד הרגשתי שאני בהכרה מלאה. אני לבד ברכב, נוגע בחולצה נוגע בראש, בידיים, הכל בסדר. הודיתי לקב"ה שעשה את הנס. תוך כדי אני מחייג מייד למשטרה ואמר להם, הרגע ירו עלי בואו לעזור לי! הכוחות בדרך אל תדאג. תוך כדי עברו מכוניות של יהודים יצאו החוצה ועזרו לי.

כמה קליעים פגעו?

הרב רייניץ: קציני צה"ל שהגיעו למקום לעשות תחקיר ראשוני, הראו לי כניסה של כדור שחדר בדלת, נכנס במשענת הראש ונעצר בפנים. הייתי בהלם, לא יכלתי לדבר, הייתי מפוחד. אבל הקב"ה אוהב אותי, שומר עלי שלא יקרה לי שום דבר.

"נבהלתי מאוד, אבל תפסתי את עצמי חזק. אמרתי לעצמי: תפסיק להיות פחדן, אל תאבד עשתונות, תעמוד בקור רוח תדבר עם המפקדים. הקב"ה שמר עליך, אתה רואה שלא קרה לך שום דבר.

הרב רייניץ מוסיף: "אני נוסע שם כבר 15 שנה, לאחרונה המצב נהיה גרוע ביו"ש. אין תאורה, אין קליטה, כביש פתוח לכיוון שכם. הממשלה פתחה כל המעברים המחבלים חוגגים. נס שלא קורה שם עוד פיגועים, לצערינו ככה זה בכל יו"ש."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.