צבי סופר | יום כ' כסלו ה׳תשפ״ג 14.12.2022

ביתר: הרב גלוכובסקי התוועד והרב המקובל סיפר על ה'יחידות'

הרב הצדיק המקובל רבי נחום כהן שליט"א מירושלים רומם את הקהל בהתוועדות י"ט כסלו המרכזית בביתר עילית • הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד ורב קהילת חב"ד ברחובות, ריתק את הקהל וגם הסב ל'התוועדות שאחרי ההתוועדות' עד לשעות הקטנות • 'כותל המזרח' של ביתר: רבני ואדמו"רי העיר, ראש העיר ופרנסיה, מאות מאנ"ש ותושבי העיר השתתפו במעמד המרומם
ביתר: הרב גלוכובסקי התוועד והרב המקובל סיפר על ה'יחידות'

רבני ואדמו"רי העיר, ראש העיר ופרנסיה, מאות מאנ"ש ותושבי העיר השתתפו בהמוניהם במעמד המרומם, ההתוועדות המרכזית של קהילת חב"ד בביתר לרגל חג הגאולה י"ט בכסלו.

הניגונים, החמימות החסידית ואמירת הלחיים יצרו את האווירה המיוחדת בפתחה של ההתוועדות, שהתקיימה בבית הכנסת חב"ד המרכזי 'הקמפוס', בראשות הגבאי המסור הרב יוסי רבינוביץ, לצד שולחנות ערוכים וסעודת יו"ט עשירה.

המנחה ומארגן האירוע הרב חיים גרינברג, פתח את ההתוועדות משיחה של הרבי אודות מהות היום וציין בדבריו ש"י"ט כסלו זה החג שלנו, מפני שביום זה התחילה הפצת המעיינות שבה תלויה הגאולה האמיתית והשלימה".

בכל שנה מביאים להתוועדות מיוחדת זו אורח שזכה להיות ביחידות אצל הרבי ושמוכן לשתף את הקהל ביחידות האישית שלו.

בשנה זו הגיע הצדיק המקובל הרב נחום כהן שליט"א מירושלים שריתק את הקהל הגדול ביחידות המיוחדת שזכה לא כאשר היה בן 21, כאשר הוא מתאר בשפתו המיוחדת את הסיפור וההרגש החסידי ואיך שהרבי מתרומם ומרומם את כל העולם איתו והיום יתיר מבחיוהי. הרב כהן הוסיף ותיאר בציוריות ובחיות, כיצד בימים אלו הרבי מנהיג אותנו ועונה לכל אחד.

המשא המרכזי היה על ידי הגה"ח הרב מנחם מענדל גלוכובסקי שליט"א שבמתק שפתיו ובהסברה נפלאה הצליח למקד מה י"ט כסלו דורש מכל אחד ואחד.

לאחר תום ההתוועדות הרשמית, הרב גלוכובסקי המשיך להתוועד עם החסידים ותושבי ביתר אל השעות הקטנות של הלילה.

שליח הרבי בכרמי צור הרב דוד רוזנפלד, יוזם ומארגן הגרלות אנ"ש ביתר לנסיעה לרבי של נציג קהילתי מידי חודש, ערך בהתוועדות את ההגרלה החודשית. עלה בגורל האברך ר' יוסי בלשניקוב.

בשנה זו נבצר הממרא דאתרא של הקהילה הגה"ח הרב אשר לעמיל הכהן שליט"א מלהשתתף באירוע ולסיים את הש"ס והתניא כהרגלו מחמת חלישותו, ישלח לו ה' יתברך רפואה שלמה בקרוב.

דברי ברכה נאמרו מפי ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין שחוגג ביום זה את יום הולדת היובל לאויוש"ט. הוא ציין בדבריו את התפתוחתה המואצת של קהילת חב"ד בביתר לשם ולתפארת, בבניית בתי הכנסת, מקוואות בשיטת חב"ד ומוסדות החינוך.

את המעמד פיארו אדמו"רי ורבני ביתר:

המרא דאתרא של העיר הגה"ח רבי חיים וויס שליט"א, כ"ק האדמו"ר מבוסטון שליט"א, כ"ק האדמו"ר מראזאלע שליט"א, הגה"צ רבי חיים מאיר קאן שליט"א בן האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק ורב קהילת תוא"י בביתר, הגה"צ רבי ישראל ברוזובסקי שליט"א בן האדמו"ר מסלונים ורב חסידי סלונים וחבר הבד"צ ביתר, הרה"ג ר' שלמה איצקוביץ שליט"א חבר הבד"צ, הרה"ג הר' אברהם שראג שטיגליץ שליט"א חבר הבד"צ, הרה"ג ר' מנחם קוריץ שליט"א, הרה"ג ר' משה טוביה ויסברגר שליט"א, הרה"ג ר' אשר וורנר שליט"א, הרה"ג ר' יהודה לייב הלשטוק שליט"א, רבני חב"ד בעיר, הרה"ג ר' עמנואל חביב שליט"א, הרה"ג ר' בנימין הכהן לרר שליט"א, ראש הישיבה הרה"ג ר' מרדכי מישולבין שליט"א, הרה"ג ר' שלום דב הלוי וולפא שליט"א, הרה"ג ר' צבי וויס שליט"א, נציג חב"ד בעירייה הרב משה כהנא.

תודת המארגנים וקהילת חסידי חב"ד לראש העיר הרב מאיר רובינשטיין ולראש לשכתו הרב יהודה דייטש על הסיוע.

תודת המארגנים לתורמים, המסייעים בממונם ולאנ"ש המסורים שסייעו בגופם במהלך ההתוועדות.

וזכות בעל הגאולה רבינו הזקן תעמוד להם, כפי שאמר: "מי שישמח בשמחתי (=שמחת גאולת י"ט כסלו) - אוציאנו מן המצר אל המרחב".

 

  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.