צבי סופר | יום י"ט כסלו ה׳תשפ״ג 13.12.2022

מכל החוגים באלעד: אחדות מרגשת בהתוועדות המרכזית

אורח הכבוד, חבר מועצת חכמי התורה וראש הישיבה הגאון הגדול רבי ראובן אלבז שליט"א, סחף את המוני המתוועדים בנאום חוצב להבות | החברותא של הגאון הרב אורי זוהר זצ"ל שיתף בלימוד התניא לאורך השנים | אורחים חשובים ונכבדים שליט"א, נשאו דברים לאורכה של ההתוועדות שאיחדה את כלל התושבים, וחיזקו אותם בהוספה בלימוד תורת החסידות
מכל החוגים באלעד: אחדות מרגשת בהתוועדות המרכזית
צילומים: שי אור

אלעד התאחדה סביב התוועדות חג הגאולה. מכל החוגים, העדות והחצרות בעיר אלעד, באו והתכנסו אמש המונים רבים, להשתתף בהתוועדות הגדולה והחגיגית של 'מחוברים לנשמה' לרגל חג הגאולה י"ט כסלו. הייתה זו התוועדות שחיברה בתוכה פסיפס מרגש של תושבי העיר - חסידים, ליטאים, ספרדים ודתיים לאומיים. 

במשך שעות רבות, אל תוך השעות הקטנות של הלילה, ישבו המוני התושבים, בדיבוק חברים, כאיש אחד בלב אחד, והתוועדו; האזינו לדברי תורה וחסידות, ניגנו ניגונים חסידיים ורקדו יחד, בשמחה של מצווה, שמחה של גאולה, לרגל היום הגדול - בו שוחרר ממאסרו כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע, בעל התניא והשו"ע, מייסד חסידות חב"ד. 

את האירוע פתח והנחה הרב אלישע גולדובסקי, מוותיקי המגידי שיעורים של 'מחוברים לנשמה - אלעד'. הרב גולדובסקי פתח בדברים מרוממים על ייחודו של יום ועל החשיבות ביום כזה, שכל אחד ואחד ייקח על עצמו תוספת בחיזוק בלימוד החסידות ובדרכי החסידות. 

לאחריו נשא דברים הרב אלחנן רייצס, ממשפיעי ישיבת 'תומכי תמימים - חב"ד' בעיר אלעד, שהלהיב את קהל המשתתפים בדברי התעוררות מרגשים על חג הגאולה ועל מה שכל אחד צריך לקחת על עצמו. בשלב זה, החל הפרק המוזיקלי של המעמד, בהשתתפות גד אלבז וטל ועקנין והקלידן ישראל בש, עם מחרוזי ניגוני חב"ד ובראשם 'צמאה לך נפשי'. מחרוזת הניגונים החסידיים סחפה את המשתתפים שמילאו את אולם 'עוד יוסף חי' בלב העיר. 

ר' מאיר אהרן, מייסד ומקים קהילת 'מחוברים לנשמה', נשא דברים קצרים ובהם הודה לכלל המשתתפים, ובראשם לשותפו למפעל הקדוש ר' אברהם דוד לביא, וסיפר על שיעורי התורה היומיים המתקיימים מידי יום ביומו. לאחר מכן הזמין את הנגיד האוסטרלי ו'שליח הרבי לענייני שלימות הארץ', הרב יוסף יצחק גוטניק, שהגיע במיוחד למעמד לשאת דברים. 

אורח הכבוד: הגר"ר אלבז שליט"א

הפתעת הערב, הייתה הגעתו המרגשת של הגאון הגדול רבי ראובן אלבז שליט"א, מחלוצי מחזירי התשובה בדורנו, ראש מוסדות 'אור החיים' וחבר מועצת חכמי התורה. דבר הגעתו של הרב שליט"א פשטה בכל רחבי העיר במהירות רבה והמונים רבים נוספים מילאו את כל קצוות האולם. 

בדרשה מפעימה ומרגשת, שארכה מעל עשרים דקות, דרש הרב, בנאום הבנוי לתלפיות, על מהותו של היום הגדול חג הגאולה י"ט כסלו. במהלך נאומו, שילב הרב סיפורים אישיים מביקוריו בבתי חב"ד והפליא במפעל העצום שהקים הרבי. הרב אלבז שליט"א דיבר על ההשפעה הגדולה בקירוב יהודים למאור שבתורה וחיזק את כלל המשתתפים בהוספה בלימוד התורה. 
בתום הנאום שריתק אליו את כלל המשתתפים, נהנה הקהל הגדול מפרק מוזיקלי נוסף שהקפיץ את האולם עם מחרוזת נוספת של ניגוני חב"ד, ובראשם 'הניגון הידוע' המיוחס לכ"ק אדמו"ר הצמח צדק מחב"ד. 

בהמשך נשא דברים המרצה הנודע לשם ולתהילה הרב דן טיומקין, החברותא בתניא של הגאון הרב אורי זוהר זצ"ל. הרב טיומקין סיפר לקהל על החוויות האישיות שלו משיעורי התניא, על הדברים שאמר לו הרב זוהר על ספר התניא ותורת החסידות בכלל ועל החשיבות והצורך של כל אחד לפתוח ספר חסידות ולגלות עולמות עצומים המחזקים בעבודת השם. 
בפרק זה של האירוע, הוקרנו ברכותיהם הנדירות של הרב הראשי לישראל והראשון לציון הגאון הגדול הגר"י יוסף שליט"א ושל הרב הגאון 'הינוקא' שליט"א - במיוחד להתוועדות זו. 

לאחר מכן נשאו דברים: המרא דאתרא של קהילת חב"ד באלעד הגאון הגרש"ז ירוסלבסקי שליט"א שהפליא בדברים נדירים על תורת החסידות והרב מנחם מענדל עמאר מאשדוד. 

המעמד הגדול נחתם בהגרלה מיוחדת על דולר שניתן בידו הק' של הרבי  בחודש כסלו תשמ"ח, בין כלל השותפים בהתוועדות החגיגית, ובה זכה ר' פנחס טננהויז. את מעמד ההגרלה הנחה המגיד שיעור הוותיק בתניא הרב רפאל חימי.  

בהתוועדות הגדולה השתתפו נכבדי העיר ובראשם ראש העיר הרב ישראל פרוש שאף נשא דברים בגודל מעלת חג הגאולה, סגן ראש העיר הרב יהודה בוטבול שסיפר על החיבור האישי לתורת החסידות וחבר המועצה ויו"ר מוסדות חב"ד בעיר הרב אורן מזרחי. 

בסיום החלק הרשמי של האירוע, התיישבו המשתתפים להתוועדות חסידית אל תוך השעות הקטנות של הלילה, מתוך שבת אחים, ומתוך שמחה גדולה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.