צביקה קעניג | יום י"ח כסלו ה׳תשפ״ג 12.12.2022

ביוזמת אגו"ח: חב''ד תסיים את הש''ס השנה 235 פעמים

במלאות 235 שנה להכרזת אדמוה"ז על חלוקת הש"ס בי"ט כסלו הציבה אגודת חסידי חב"ד באה"ק את המטרה לסיים השנה את הש"ס 235 פעמים: מודיעות מרהיבות יצאו בימים אלה מהדפוס ואלו יופצו בכל ריכוזי אנ"ש לכבוד י"ט כסלו, כך שבכל קהילה וקהילה תיערך חלוקת הש"ס לפחות פעם אחת כפי שהורה הרבי
ביוזמת אגו

במלאות 235 שנה להכרזת אדמוה"ז על חלוקת הש"ס בי"ט כסלו הציבה אגודת חסידי חב"ד באה"ק את המטרה לסיים השנה את הש"ס  235 פעמים: מודיעות מרהיבות יצאו בימים אלה מהדפוס ואלו יופצו בכל ריכוזי אנ"ש לכבוד י"ט כסלו, כך שבכל קהילה וקהילה תיערך חלוקת הש"ס לפחות פעם אחת כפי שהורה הרבי. 

במקביל מופעל השנה אתר ייעודי מיוחד המיועד לכלל ישראל ולכל אחד שאיננו מתגורר בקהילת חב"ד בה נערכת חלוקת הש"ס ורוצה לקיים את תקנת רבנו הגדול, 

כמו כן ניתן למלאת גלויה כתבנית הגלויות שחולקו בהתועדויות הרבי, וזאת על פי בקשת הרבי הידועה: "כדאי וראוי שההתחייבות על לימוד המסכת תבוא בכתב, וליתן הכתב ביד אחר, שהרי רואים שזה פועל תוספת כוח וזירוז גם אם יהיו קשיים בדבר, בידעו שיכול לשאול ולברר אצלו האם אומנם קיים הבטחתו" (קונטרס ע"ד חלוקת הש"ס בי"ט כסלו תשנ"ב) 

יו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב אומר כי "השנה אגו"ח עשתה מאמץ מיוחד להביא לכך שכל אחד יוכל להשתתף בחלוקה בכל מקום ובכל מצב באמצעות האתר המיוחד וכי אנו צופים בעקבות כך השתתפות מעגלים רחבים ביותר שיצטרפו לתקנה"

באגודת חסידי חב"ד מזכירים לאלפי המשתתפים בחלוקת הש"ס בשנה שעברה לסיים את המסכת שלקחו על עצמם בשנה שעברה עד י"ח כסלו. 

ניתן להוריד קובץ חלוקת הש"ס לעריכת החלוקה בכל קהילה וקהילה.

להורדת טבלת חלוקה: לחצו כאן

להורדת הכרטיס: לחצו כאן


כמו כן ניתן להצטרף לחלוקה באימייל זה: [email protected]ובאתר האינטרנט המיוחד

על חלוקת הש''ס

כידוע אדמו''ר הזקן בעל התניא והשולחן-ערוך, דרש מחסידיו (באיגרת-הקודש שלו שנדפסה בסיום ספר התניא): "לגמור כל הש"ס בכל שנה ושנה, ובכל עיר ועיר לחלק המסכתות על-פי הגורל או ברצון, ועיר שיש בה מניינים הרבה – יגמרו בכל מניין ומניין, ואם איזה מניין קטן מהכיל – יצרפו אליהם אנשים מאיזה מניין גדול, בבל ישונה, חוק ולא יעבור!". וכך, כל קבוצה שמחלקת בין חבריה את הלימוד בש"ס, תסיים אותו במשך שנה שבין י"ט בכסלו עד י"ח בכסלו בשנה הבאה, היא "השנה החסידית".

מבואר באחרונים, שעל-ידי ההשתתפות וההצטרפות עם עוד יהודים – יש לכל אחד ואחד חלק בלימודם של חבריו, ונחשב כאילו כל אחד ואחד סיים בעצמו את כל הש"ס.

כעין זה מצאנו בהלכות שבת, ששני אנשים שעשו יחד מלאכה שכל אחד ואחד מהם אינו יכול לעשותה לבדו – שניהם חייבים, כי כל אחד מהם נחשב שעשה את המלאכה כולה.

ומידה טובה מרובה, שמפני צוק העיתים אין יכולת לכל אחד ואחד לסיים בעצמו את כל הש"ס (בעלי עסק טרודים בפרנסתם, ויושבי אוהל עוסקים בלימוד שאר חלקי התורה וצריכים לעיין היטב באותה מסכת שלומדים). ואפילו מי שביכולתו לסיים – הרי קודם הלימוד יכול הוא לזַכות את כל המשתתפים ולו לא יחסר, שהרי זה כמדליק נר מנר.

נמצא שיש כמה מעלות בחלוקה זו: א) לימוד המסכת שבחר לחלקו. ב) לימוד זה נחשב חלק מלימוד כל הש"ס. ג) על-ידי השתתפותו עם השאר, יש לו חלק גם בלימודם הפרטי, וכאילו הוא לומד את כל הש"ס כולו. ד) הלימוד נחשב מעין לימוד בציבור, שגדלה מעלתו על הלימוד ביחידות.

חלוקת הש"ס המרכזית מתבצעת באמצעות אתר Ishas.org.il בו כל אחד יכול לבחור מסכת, פרק או מסכת גמרא, ולסיים אותם במהלך שנה. לכניסה לאתר https://ishas.org.il/

לתועלת אנ"ש ניתן להוריד קובץ חלוקת הש"ס לעריכת החלוקה בכל קהילה וקהילה וכרטיס מעין הכרטיס עליו כתב חתם הרבי.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.