מערכת COL | יום כ"ב אלול ה׳תשס״ה 26.09.2005

"הימים הנוראים" ב'אומר ובצליל' לעולים החדשים

האגף לקליטה רוחנית בצעירי-אגודת-חב"ד מארגן עשרות ימי עיון לעולים החדשים במטרה להכירם עם חודש החגים היהודי - מ"הימים הנוראים" ל"זמן שמחתנו". "באומר ובצליל" - לומדים העולים על מהות הימים הנוראים ולהקת הכלייזמרים משמחת ומנעימה בשירי החגים וקטעי חזנות מתפילות ראש-השנה ויום-הכיפורים. העולים מגלים התעניינות רבה במנהגי העדות. הזקנים נזכרו בימי ילדותם, עת הלכו עם אביהם לבית הכנסת תחת אימת רדיפת הקומוניזם ב'ברית המועצות' של אז. לקראת חגי חודש תשרי הקרבים ובאים עלינו לטובה, מארגן האגף לקליטה רוחנית שבצעירי-חב"ד בראשות הרב מאיר וורזוב ימי-עיון - 'באומר ובצליל' - עבור ציבור העולים החדשים ברחבי הארץ - לתלמידי אולפנים, חברי מועדונים שונים של עולים, תלמידי בתי הספר וסטודנטים, צעירים ומבוגרים.
הרב מאיר וורזוב (מימין) עם להקת הכלייזמרים של צעירי-חב"ד (ארכיון)
הפעילות מתקיימת על פי הזמנתם של סניפי בתי חב"ד,הפעילים בכל ימות השנה עם העולים החדשים. ימי העיון החלו בשבוע שעבר בית-חב"ד בהרצליה, שם הופיע הרב וורזוב ולהקת הכלייזמרים שלו בפני עשרות עולים חדשים. ימי העיון ימשכו גם בחודש תשרי, עד חג מוצאי שמחת תורה.

עד ראש השנה יספיק לבקר צוות האגף לקליטה רוחנית גם באשדוד, נתיבות, קריית שמונה, ראשון לציון, ערד, רמלה, ירוחם, דימונה, ניר עציון, וירושלים ועוד. גם הימים שבין כסה לעשור – 'עשרת ימי תשובה' – ינוצלו להופעות וכינוסי חג ביוקנעם, אופקים, ונתיבות ועוד. בימי חול המועד סוכות תשונה אופי הפעילות של צוות האגף שישתתפו בשמחות בית השואבה ההמוניות המאורגנות על-ידי סניפי בתי חב"ד בישראל בית שאן, קריית גת, קריית מלאכי, אור עקיבא, נתניה, בשכונת תלפיות בירושלים.

התכנית המיוחדת משלבת מוזיקה יהודית עליזה עם קטעי חזנות מתפילות ראש-השנה ויום-הכיפורים, לצד סיפורים והסברים על מצוות ומנהגי הימים-הנוראים. את התוכנית מלווה הופעה של תזמורת ה'כלייזמרים' הוותיקה של צעירי-חב"ד בשירה חסידית, ובשירי החג בעברית, רוסית ואידיש.

לאחר יום-הכיפורים משתנה אופי התכנית והיא מותאמה לאווירת השמחה של חג הסוכות ושמחת-תורה הבאים עלינו לטובה: הדגמת ארבעת המינים, ריקודים חסידיים בשמחת בית השואבה ועוד. המשתתפים בתוכניות מקבלים עלון מפואר בשפה הרוסית על כל חגי תשרי בהוצאת מרכז צעירי-חב"ד.

המופעים עצמם מאורגנים על-ידי שלוחי הרבי, מנהלי סניפי צעירי-חב"ד בכל רחבי הארץ. המקומות שבהם מתקיימות ההופעות, מגוונים מאוד - מתנ"סים, אולפני קליטה, אולמות תרבות, בתי-חב"ד ובתי-כנסת, כיכרות ערים, ועוד.

הרב מאיר וורזוב מספר בהתרגשות על עשרות עולים, בעיקר זקנים, שמגיעים אליו, בתום ההופעה, כאשר עיניהם הדומעות מהתרגשות מסגירות את סערת הנפש שהם חווים במהלכה. רבים מציינים כי דברי התוכן והנעימות ששמעו הזכירו להם ימים רחוקים, עת היו ילדים קטנים, כאשר צעדו, מתוך פחד וחשש מאימת הקומוניסטים, לבתי הכנסת שבמחתרת, לשמוע קול שופר ולהתפלל בציבור את תפילות הימים הנוראים. ולא רק בתפילות נזכרו; הסיפורים על הימים הנוראים הזכירו לרבים, למבוגרים כמובן, את ה'צימעס' (מאכל מתוק מגזר) ואת ה'קאפ' (

אתר צעירי-חב"ד



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.