מערכת COL | יום י"ח כסלו ה׳תשפ״ג 12.12.2022

'כולל הדיינות' ממשיך את רוחו של הגה"ח ר' מאיר אהרון ע"ה

אחד מתלמידיו של הרב מאיר אהרון ע"ה כותב על משאת נפשו שלו שהייתה "והעמידו תלמידים הרבה" • בשביל מה נתן לנו ה' כל כך הרבה מצוות? בכדי שכל אחד ימצא את המצוה האישית שלו ויקיים אותה בחיות מיוחדת • כך בשביל לתת מענה הלכתי הולם לכל שכבות הציבור של אנ"ש ובכל התחומים – יש צורך גם בדיינים חב"דיים ברמה הכי גבוהה, 
'כולל הדיינות' ממשיך את רוחו של הגה
הרב אהרון ע"ה. בעיגול: תלמידו, הרב נחמנסון שיחי'

"תרי"ג ספרי חסידות עלינו להדפיס"! אמר הרבי לגיסו הרש"ג. בשביל מה צריכים כל כך הרבה ספרים? נשאל הרבי. "בכדי שכל אחד ימצא את הספר שמתאים ל'חוש' שלו, וכך יעסוק בחסידות מתוך חיות ולהט", השיב. "זו גם הסיבה שהקב"ה 'הרבה להם תורה ומצוות', כדי שכל אחד ימצא את המצוה המיוחדת לו שבה עוסק מתוך חיות מיוחדת", הוסיף הרבי. (תורת מנחם מנחם ציון ח"ב מע' 379).

דומה שאין דבר יותר טוב ממילים אלה להגדיר את חזונו של הגאון החסיד הרב מאיר אליהו אהרון ע"ה שהסתלק מאיתנו לפני שנה בדיוק בט"ו כסלו תשפ"ב.

הרב אהרון, מעבר להיותו גאון בנגלה וחסידות, היה חסיד ואיש מעשה. "זה ספר – תולדות אדם". את המסר של הרבי אודות "זה ספר" – שצריך להרבות בהוצאת ספרים שונים בכדי לתת לכל אדם את המענה הלימודי המתאים לו, יישם הרב אהרון בבחינת "תולדות אדם" – בהעמדת תלמיד חכמים מורי הוראה רבים הנותנים מענה לכל גווני קשת הציבור בכל העולם כולו, ובכל חלקי התורה כולה.

מסיבה זו לא הסתפק הרב אהרון ע"ה במסלולי הלימוד המקובלים ברוב הכוללים – אורח חיים ויורה דעה, אלא הרחיב אופקים ופתח מסלול לימוד גם לאבן העזר וחושן משפט.

משאת נפשו הייתה להעמיד רבנים ודיינים איכותיים, תלמידי-חכמים הבקיאים בשלל מקצועות התורה שיוכלו לתת מענה הולם לכל צרכי הציבור ובכל התחומים.

את מסלול הדיינות הקים לפני כ-15 שנה בכולל הדיינות 'הוראה ומשפט' בעיר רחובות, במטרה מוצהרת להכשיר את הרבנים והדיינים היוצאים ממנו לשמש 'מגדלי אור' רבי עוצמה.

מטרה נוספת היתה לו, שבוגרי כולל 'הוראה ומשפט' יקדשו את שם הרבי ואת שמה של חסידות חב"ד. כשיהודים המתקרבים ונאותים מאוֹרה של תורת החסידות רואים בחוש שכאן, בחממה החב"דית, יש להם הכל! גם חסידות וגם נגלה ברמה הגבוהה ביותר, גם מורי הוראה מובהקים וגם דיינים הנותנים מענה הלכתי אף על שאלות סבוכות ונדירות, זה גורם להם להתקדם ולצעוד פנימה אל עולמה של חסידות חב"ד ללא תהיות.

שאיפתו של הרב ע"ה התקיימה במלואה. תלמידיו הפזורים בארץ ובעולם משמשים כדיינים, רבנים ושלוחי קודש, ובכולם ניכר כי הם גידוליו המיוחדים. הם מקדשים את שם ליובאוויטש בהיותם סמל של ידענות למדנית מחד, ויראת שמים חסידותית מאידך.

אין ספק שהרבה נחת-רוח מקבל הרבי מכך שתלמידיו ותלמידי תלמידיו נושאים בגאון את סמל הלמדנות החסידית ומקרבים על ידי כך רבים וטובים, גדולים וקטנים, ללימוד תורת החסידות והליכה בדרכיה, הם ובני ביתם.

כמה מרנין ומשמח את הלב להיוודע שאותה 'פינת יקרת' שהרב אהרון מסר עליה את נפשו, הולכת וממשיכה בדרכו ביתר שאת וביתר עוז, תחת הנהגתו של תלמידו הוותיק הרב יהודה ליב שי' נחמנסון, המשתדל בכל מאודו להרחיב את העשייה הברוכה שפתח הרב אהרון ע"ה, הן בהחזקת כולל הדיינות 'הוראה ומשפט', הן בהוספת אברכים כשרוניים מתאימים, והן בנתינת מענה הלכתי לרבנים ושלוחי קודש ולעמך ישראל בארץ ובתפוצות.

בכולל הדיינות אשר ברחובות יושבים כיום כעשרה אברכים חסידיים ומופלגים בתורה, אשר מעבר ללימודים האינטנסיביים והמבחנים הקשים שעושים על החומר הנלמד, הם עוסקים בזמנם הפנוי בהרבצת התורה ובהפצת החסידות בעל-פה ובכתב מתוך אכפתיות וערבות, ומעתדים את עצמם לשמש 'כלי קודש' ומנהיגות תורנית בכל מקום שאליו יגיעו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.