יום י"ז כסלו ה׳תשפ״ג 11.12.2022

מאות בני נוער יהודים מכל רחבי אירופה בשבתון 'Cteen' השנתי

מאות בני נוער יהודיים מ-19 מדינות שונות ברחבי אירופה קיבלו לאחרונה טעימה משבת יהודית מסורתית וספגו אווירה חסידית בשבתון מיוחד שאורגן עבורם בידי ארגון Cteen במרכז לענייני חינוך
מאות בני נוער יהודים מכל רחבי אירופה בשבתון 'Cteen' השנתי
צילום: Alex Galitz - Merkos 302

מאות בני נוער יהודיים מ-19 מדינות שונות ברחבי אירופה קיבלו לאחרונה טעימה משבת יהודית מסורתית וספגו אווירה חסידית בשבתון מיוחד שאורגן עבורם בידי ארגון Cteen במרכז לענייני חינוך.

בתוך רחוב צר בעיר העתיקה של וינה נמצא בניין דירות. זר לא ישער את אשר התחולל בקרבו. מדובר בבית כנסת עתיק אשר שרד את השריפות הנאציות של ליל הבדולח. לאחר השואה זה היה הבית כנסת האוסטרי היחיד שנשאר על כנו.

לפני מספר ימים התיישבו כ-200 בני הנוער היהודים על ספסלי העץ המפוארים של בית הכנסת, למעמד הפתיחה של השבתון המאחד את הסניפים של חב"ד לנוער בערי אירופה, ממלטה ונורבגיה ועד קוראטיה ואיסטנבול.

במהלך תוכנית השבתון, שנמשכה ארבעה ימים, חקרו בני הנוער את ההסטוריה היהודית של וינה בעשרות סדנאות טיולים ומשחקים חברתיים. הם הכירו חברים חדשים מאוקראינה, גרמניה, ספרד, טורקיה.

בשבת בצהריים נשאו דברים כמה בני הנוער במרכז הקהילתי 'בית הלוי' של חב"ד וינה, שם היה מרכז השבתון. ג'ונתן מהולנד דיבר על האנטישמיות המסוכנת שאיתה מתמודדת הקהילה שלו. "זה מסוכן ללבוש כיפה ברחובות", הוא אמר. 

יונתן דחק בחבריו החדשים לבנות זהות יהודית חזקה וחיובית. "אנחנו לא יכולים לתת לאנטישמיות לשבור אותנו", אמר "אנחנו צריכים נגד האנטישמיות לחזק את הזהות היהודית שלנו".

הרב משה קוטלרסקי אומר: "מדובר בבני נוער שמגיעים ממקומות שבהם לנהוג כיהודי מורכב. בשבת הם פוגשים יהודים בני גילם ומקבלים טעימה מחיים יהודיים אמיתיים".

הרב מענדי קוטלרסקי, מנהל אגף הפעילות העולמי של חב"ד, אומר: "מי יכול היה לדמיין לפני 80 שנה שמאות בני נוער יהודים ישתתפו בגאווה באירוע במרכז וינה".

השבתון התקיים בסיוע המיוחד של קרן מרומים בניהול השליח הרה"ח ר' בן ציון ליפסקר פטרבורג

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.