מערכת COL | יום כ"ב אלול ה׳תשס״ה 26.09.2005

שנה של הפצת המעיינות בישיבות ה'הסדר'

ארגון 'תורת חב"ד לבני הישיבות' הפועל במסגרת צעירי-אגודת-חב"ד שהוקם לפני שלוש שנים משמש בית-חב"ד ייחודי, והוא מקיים פעילות עם תלמידי הישיבות התיכוניות וישיבות ה'הסדר' כל ימות השנה, ומביא להם את אור החסידות. עם סיומה של שנה, שנת תשס"ה, מסכם הארגון שנת פעילות עשירה ומגוונת שכללה אירועים רבים שנערכו בקרב תלמידי הישיבות התיכוניות וישיבות ה'הסדר': שמחת תורה חסידי בגוש קטיף, חודש הספר החב"די, יום עיון שנתי בנושא התפילה, ביקורו של ה'חוזר' של הרבי מליובאוויטש הרב יואל כהן בישיבות, התוועדות מרכזית ביום ההילולא של הרבי, ופעילות בקרב תלמידי הישיבות בימים הטרופים של ביצוע תוכנית עקירת יהודי גוש קטיף. המשך ב'כתבה מלאה'
שנה של הפצת המעיינות בישיבות ה'הסדר'
הפצת המעיינות. פעילות ארגון 'תורת חב"ד לבני הישיבות'
בשלוש שנות פעילותו של 'ארגון תורת חב"ד לבני הישיבות' הפועל במסגרת צעירי אגודת חב"ד, הוא חולל מהפכה של ממש בתודעת תלמידי הישיבות, במגזר זה, אל עולמה של תורת החסידות. מספרם הגדול של המשתתפים בכינוס, כעשרים מגידי שיעורים המוסרים שיעורים בישיבות, העיד על מימדיה הגדולים של הפעילות שהתפתחה בישיבות התיכניות וישיבות ה'הסדר' בתקופה זו.

עם סיומה של שנה, שנת תשס"ה, מסכם הארגון בראשות הרב משה שילת שנת פעלות עשיה ומגוונת שכללה אירועים רבים שנערכו בקרב תלמידי הישיבות התיכוניות וישיבות ה'הסדר'.

בחודש תשרי אשתקד ערך הארגון שמחת תורה חב"די עם התוועדויות, לימוד חסידות, משקה וריקוד ללא הפסקה, בראשות המשפיעים הרב זושא אלפרוביץ' והרב יחזקאל סופר. האירוע נערך בישיבת 'תורת החיים' בנווה דקלים בהשתתפות כ-200 תלמידי ישיבות. במקביל חולק גליון 'מעיינותיך' בכל הישיבות והתגובות היו מדהימות.

בחודש חשון התווסדו שני שיעורים חדשים, ובכך הגיע מספר השיעורים השבועיים בישיבות ההסדר והתיכוניות ל-13. חודש כסלו, המשופע באירועים חסידיים ובראשם י"ט בכסלו - ראש השנה לחסידות היווה עבור הארגון הזדמנות להביא את דבר החסידות לישיבות רבות. 10 התוועדויות אורגנו בישיבות שונות עם טובי המשפיעים, ושבת נפלאה בחברון לכ-100 בחורים בהשתתפות המשפיעים הרב מנחם מענדל ווכטר והרב יחזקאל סופר.


'חודש הספר החב"די בישיבות ההסדר'

כאלף מתלמידי הישיבות התיכוניות מ-15 ישיבות ברחבי הארץ הגיעו בהסעות מסודרות ביחד עם הרמי"ם לכנס ענק לתלמידי ישיבות תיכוניות בהיכל הישיבה בכפר חב"ד. אורח הכבוד בהתוועדות הרב מוטי אלון, ראש ישיבת 'הכותל',נשא דברים על מהות היום בפני אלפי הבחורים. הכנס מתפתחים השיעורים בישיבות התיכוניות בעידוד ראשי הישיבות שמביעים התפעלות רבה מהכנס בכפר חב"ד ומצורת ארגונו.

חודש טבת הוכרז כ'חודש הספר החב"די בישיבות ההסדר', והארגון קיים מכירות של מאות ספרים במחיר הקרן בכ-20 ישיבות. ההיענות היה מדהימה, משאיות פרקו ארגזי ספרים בישיבות השונות,, וספרים נמכרו בכ-50,000 ₪. פעילות זו היא מלבד הפעילות השוטפת של מחלקת מכירת הספרים, שמפרסמת מבצעים מיוחדים ואינפורמציה על הספרים במהלך השנה כולה ושולחת חבילות ספרים לקונים בישיבות שונות בכל רחבי הארץ.

חודש שבט בו נערכו שביתות מחאה נגד תכניות הממשלה, הביא את הארגון לקיים ערב עיון והתוועדות במאהלי המחאה שבקריית הממשלה. בי' שבט, יום פטירתו של האדמו"ר הריי"צ  נערכה התוועדות וללימוד מאמר 'באתי לגני' עם הרב יחזקאל סופר, הרב שבתי סלביטיצקי שליח חב"ד בבלגיה, והרב דוד מאיר דרוקמן רב העיר קריית מוצקין.


יום העיון השנתי בנושא התפילה

חודשי אדר נוצלו לייסוד שלושה שיעורים חדשים וחלוקת ספרי חסידות. ראשי הארגון קיימו ביקורים בבתיהם של עשרות ראשי ישיבות והעניקו להם ספרי חסידות מבוארת (בהדפסת קרן 'יד יוסף').

גולת הכותרת של חוגדש ניסן היה יום העיון השנתי בנושא התפילה שנערך בגבעת שמואל באסרו חג של שביעי של פסח. שיעורים יסודיים בנושא התפילה במשנת החסידות, נמסרו על-ידי הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) והרב יחזקאל סופר שהשאירו טעם של 'עוד. במקביל, נערך ביישוב בית אל ערב לימוד והתוועדות עם הרב חיים שלום דייטש בהשתתפות תושבי הישוב.

מגידי השיעורים השבועיים בישיבות ההסדר והתיכוניות בכל הארץ, התכנסו בכפר-חב"ד בתחילת חודש אייר לערב השתלמות והתוועדות, שבמהלכו נשאו דברים מגידי השיעורים, והנציגים בישיבות. ההרצאות הסתיימו בהתוועדות עם המשפיע הרב זלמן גופין.


ביקורו של הרב יואל כהן ה'חוזר' של הרבי

ביקורו של הרב יואל כהן בישראל במהלך חודש סיוון השאיר רושם עז. בשבת התארח האורח מכולל מר"ץ שבמבשרת ציון (מהכוללים הגדולים והחשובים ביותר לבוגרי ישיבות הסדר) לשבת מלאה וגדושה בשיעורים והתוועדויות, בהשתתפות האברכים ואורחים מבחוץ. במוצאי שבת, ערב חג השבועות, נערך אירוע המרכזי בירושלים בו השתתפו למעלה מ-1000 איש בני כל החוגים התורניים בירושלים. בנוסף התארח הרב יואל כהן בישיבות רבות ומסר בהם שיעור כללי בחסידות.

בחודש תמוז בו חל יום ההילולא של הרבי שנוצל על-ידי הארגון לעריכת התוועדות מרכזית בישיבת 'תורת החיים' בנווה דקלים על ידי הרב יחזקאל סופר. תלמידי הישיבה כולם ותלמידים שהגיעו מישיבות נוספות ישבו והאזינו לראש הישיבה הרב שמואל טל ולרב יחזקאל סופר. התוועדויות נוספות התקיימו בישיבות שונות כשהבולטות ביניהן היא ביישוב חומש שבצפון השומרון ובישיבת 'הכותל' בה נשא דברים גם ראש הישיבה הרב מוטי אלון.

בחודש אב, הימים הטרופים של בין המצרים בהם בוצעה תוכנית ההרס והחורבן של גוש קטיף, הוציא לאור הארגון עלון בענייני ארץ ישראל וסיומי מסכת בגוש קטיף. בעלון, לוקטו פרקים ממשנתו של הרבי בענייני בית הבחירה. בימי תשעת הימים נערכו 'סיומי מסכת' בכל יום מתשעת הימים על ידי בני המקום בישיבות וביישובים השונים.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
יישר כח
כ"ב אלול ה׳תשס״ה
לרב שלית יישר כח
2.
kol hakavod
כ"ב אלול ה׳תשס״ה
moishe
hatzlocho rabbo
a gut yor
dovid Barcelona
3.
הבשורה
כ"ג אלול ה׳תשס״ה
משה שילת אין כמוך!
תורת חבד לבני הישיבות- הבשורה החדשה בליובאוויטש!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.