מערכת COL | יום י"ד כסלו ה׳תשפ״ג 08.12.2022

'צמאה', השינוי בהתוועדות בכפר חב"ד והאירוע המתוכנן לשלוחים

מהדורה מיוחדת לחג הגאולה י"ט בכסלו: המשפיע הרב וכטר, האיש שמאחורי "צמאה" הרב שילת, המנחה של האירוע המרכזי בכפר חב"ד הרב הלפרין ומנהל אגף הסניפים בצעירי חב"ד מדברים. וגם: קטע ארכיון היסטורי וטוקר בוחר ניגון
'צמאה', השינוי בהתוועדות בכפר חב
תמונות: באדיבות המצלם

תכנית 'ליל שישי' הערב ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי, מוקדשת ברובה לחג הגאולה י"ט כסלו ראש השנה לחסידות.

נהיה עם הרב משה שילת, מי שעומד בראש חב"ד לנוער וחב"ד בקמפוס וכמובן מאחורי אירועי צמאה הגדולים בירושלים כבר 14 שנה. הרב שילת ידבר על ההתחלה וההפתעה מעוצמת ההיענות, מה שהביא אותו להירתם לעניין בכל הכוח, כשהערב ייפתחו בירושלים אירועי צמאה שיכללו עשרות התוועדויות והופעות מוזיקליות של מיטב הזמרים, יריד ספרים ומתחם מבחנים בספר התניא שיאגדו בתוכם כשישים אלף משתתפים.


האזינו לתכנית המלאה >>


בהמשך יהיה כאן הרב נפתלי ליפסקר מנהל אגף הסניפים בצעירי אגודת חב"ד, שידבר על הצורך באירוע הצדעה מיוחד לשלוחים בישראל לצד התומכים וכמובן גם לנשות השלוחים שיהיו במעמד. "זה נכון שיש את האירוע של הכינוס הגדול בניו יורק שהוא בהחלט עוצמה של כינוס. אבל מטבע הדברים, כשרוב הכינוס מתנהל בשפה האנגלית והדגש הוא על בתי חב"ד נבחרים מכל העולם ובצדק, יש מקום לאירוע בסדר גודל הזה גם לשלוחי הרבי בארץ הקודש", הוא אומר.

נשמע גם מהרב דובל'ה הלפרין, מנחה ההתוועדות המרכזית בכפר חב"ד בשנים האחרונות, שיספר על השינויים שהתבקשו בהתוועדות השנה, כמו גם על הצורך להנגיש לכל תושבי הכפר את בקשתו של הרבי במשך שנים, שההתוועדות היא עבור כל תושב מבירת חב"ד בארץ הקודש. "יש ביקוש מדהים להתוועדות האותנטית בניחוח של פעם" הוא אומר, "לא בכדי המוניטין של ההתוועדות הזאת מושך אליה מקורבים רבים, אישי ציבור וכמובן חסידי חב"ד מכל הארץ", הוא מציין.

בהמשך נשמע כאן קטע ארכיוני מהתוועדות נוסטלגית של י"ט כסלו שנערכה בבית הכנסת בית מנחם בשנת תשמ"ה ושודרה בערוץ הראשון בטלוויזיה הישראלית, כשברקע ניתן לשמוע את הרה"ח נתן נטע ברכהן ע"ה מתראיין לכתב הערוץ ומסביר לו על מה ולמה השמחה הגדולה הזאת.

וזה לא באמת חג ולא גוט יום טוב ללא התוועדות ותוכן אמיתיים. נארח כאן את המשפיע הגאון החסיד הרב מנחם מענדל וועכטר מנחלת הר חב"ד, שיסביר על מהות חג הגאולה במשנת חב"ד ועל כך שבשביל ליהנות מהאור הזה צריך לטעום מהחסידות. הוא ידבר גם על היתרון שיש בעובדת היותו חסיד של למד לצערו בישיבות תומכי תמימים, אך זכה להתקרב לאור הגדול של החסידות ותורת הרבי בדרך מיוחדת.

לסיום, את ניגון השבת שלו יבחר איש הרדיו מנחם טוקר מרדיו קול חי, שיספר על המתיחה שערך לאחרונה ברדיו לעיתונאים שנתבעו כיבכול על ידי ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט על ציוציהם, על מה שמחזיק אותו במקצוע כל כך הרבה שנים, על ההתחלה כילד שאהב לשדר לעצמו ועל ניגוני חב"ד שאהובים עליו במיוחד בגלל הרבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.