מנחם קרביצקי | יום י"ד כסלו ה׳תשפ״ג 08.12.2022

מהפכה בספרות החב"דית - היהלום שבספר

ה' בטבת – חג הספרים – בפתח, וברבים מהבתים וממוסדות החינוך הילדים כבר שרים 'דידן נצח'. יש ילדים שכבר מחשבים כמה ספרים – 2 במאה, 3 במאה או 4 במאה – הם יכולים לרכוש בדמי הכיס שצברו במשך השנה ובכסף שהם עתידים לקבל בימים אלה כדמי חנוכה. לכן, אין זמן מתאים יותר להכיר את הוצאת האיכות החסידית, יש אומרים 'היהלום שבספר', בתחום הספרות החב"דית – 'אורות'.
מהפכה בספרות החב

כשאתם מחזיקים ביד את הספר החדש 'ינקותניא' ומתפעלים איך אפשר להנגיש את ה'תניא' בצורה מדויקת כל כך לגיל הרך, כשהמתבגרת שלכם לא מפסיקה לקרוא את העלילה ההיסטורית 'מזימה בבגדד' או 'סכנה בסביליה', אם הקטנטנים לא הולכים לישון לפני סיפור מהסדרה 'ניצחונות קטנים' או מ'הסדרה החסידית לקטנטנים', סימן שגם אצלכם בבית יש מספרי האיכות של 'אורות'. 


בקרו באתר החדש לחצו כאן>>>


 

הוצאת 'אורות' הוקמה רק לפני 6 שנים וחרטה על דגלה את המטרה להביא לציבור את הספרים האיכותיים ביותר – הן בפן החינוכי והן באיכות הכתיבה, האיור וההדפסה. ב'אורות' שואפים לשלמות ולמצוינות מכל היבט אפשרי. הכתיבה והעריכה הן בידי טובי אנשי המקצוע, ההגהה מוקפדת בלי לאפשר אף טעות קלה וגם ההגשה מושקעת. הספרונים לגיל הרך מצופים למינציה או מודפסים על גבי קרטון קשיח, והאיורים מותאמים לגיל הקוראים לא פחות מהתכנים והתחביר.
אין פלא שבשנים האחרונות אין בית שאין בו כמה מהספרים האהובים והאיכותיים של 'אורות'.
בהוצאת 'אורות' הגו, ערכו, הפיקו ומגישים לציבור ספרים רבים מותאמים לכל גיל – החל מהגיל הרך ביותר, דרך ילדים ונוער, בנים ובנות, וכלה בגברים ובנשים, בצעירים ובמבוגרים. חלק מהספרים של 'אורות' מתאימים יותר לקהל אנ"ש וחלק מתאימים למקורבים ולכלל האוכלוסייה. למשל, שלוחים רבים חילקו בשנים האחרונות את רבי המכר 'השמחה והתרנגולת' ו'לכל אחת' והתרגשו בכל פעם מחדש מהתגובות החמות.
 
מי שעומד מאחורי הוצאת 'אורות' הוא הרב שניאור זלמן כהן (33), שליח הרבי במרכז כפרי עזר שבבאר טוביה.
"בעיניי, הדבר החשוב ביותר הוא האיכות של כל אחד מהספרים", אומר הרב כהן, "וכשאני אומר 'איכות' אני מתכוון לכל אחד מהמרכיבים שיוצרים ספר טוב לכל אורך התהליך: הכתיבה, העיבוד, ההגהה, האיורים, העיצוב, ההדפסה והכריכה, ולפני הכול ואחרי הכול: החשיבות הערכית החינוכית – הידע, התכנים והרעיונות התורניים-חסידיים-היסטוריים שהקוראים צוברים במהלך קריאת הספרים האיכותיים והמסרים שהם לוקחים לחיים שלהם".
כשאנחנו שואלים את הרב כהן מה עומד מאחורי המאמץ של 'אורות' להיות איכותיים, הוא מסביר:
"אנחנו מאמינים שיש חשיבות עליונה גם לצד הטכני של הספר. אם הספר לא ייכתב טוב או יודפס בצורה בלתי איכותית, הוא לא יזמין קוראים. אנחנו רוצים להביא לקוראים מוצר שיהיה כיף להחזיק ביד, כיף לפתוח וכיף לקרוא, כך שהצד הטכני בעינינו הוא לא דבר של מה בכך כלל. זה, כמובן, מלבד האיכות המוקפדת וההשקעה הגדולה בתכנים של הספרים. כל ספר עובר כמה הגהות כדי לוודא את רמת התוכן, דיוק הכתיבה, דיוק האיורים ואיכותם.
"נוסף על כך, הספרים עוברים הגהה ובדיקה של רבנים ואנשי חינוך, ורק לאחר הגהות ועריכות רבות אנחנו ניגשים לשלבי ההוצאה לאור ומגישים את התוצרים המוגמרים לקוראים".
 
בהוצאת 'אורות' הפיקו והוציאו לאור מגוון גדול של ספרים: ספרי קריאה וספרי קומיקס, סיפורי חסידים וספרי עלילה סביב נושאים חשובים כגון גבורת החסידים ברוסיה הסובייטית, סיפורו המרגש של הרב שלום מרדכי רובשקין וגבורה יהודית בתקופת האינקוויזיציה, לצד ספרי ילדים המנגישים את המצוות ואת יסודות החסידות לפעוטות.
 
"בכל ספר שאנחנו מוציאים לאור יש שפע תוכן חינוכי וחסידי. הסופרים עוברים ליווי מקצועי כדי שהספרים שהם כותבים יתאימו לשכבת הגיל שאליה הספר פונה. אנחנו מאמינים שיש לנו כלי חזק ביד וחשוב להשתמש בו בצורה הנכונה ביותר", אומר הרב כהן, "אני זוכה לקבל תגובות מהורים וממחנכים רבים על איכות הספרים וזה מחזק ונותן את הכוחות להמשיך בשליחות החשובה של הפקת ספרים איכותיים".
 


להורדת הקטלוג לחצו כאן >>>


 
קוראים יקרים, כתבו לנו אילו נושאים מעניינים אתכם כמבוגרים ומה הייתם רוצים להגיש לילדים שלכם ולנוער. אנחנו קשובים לכם כאן:
[email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.