COL | יום י"ד כסלו ה׳תשפ״ג 08.12.2022

גנרטור בזמן מלחמה; השליח ורב העיר פולטבה: "הצלת נפשות"

מה עושים בחב"ד פולטבה, שהפכה מפרוץ המלחמה באוקראינה למוקד פליטים אינסופי, כשהטמפרטורות צונחות ל-20 מעלות מינוס ואין חשמל? גנרטור ש'נחת' בבית חב"ד, מטיל אלומת אור על פעילות החסד האינסופית של חב"ד בעיר, בראשות השלוחים, משפחת הרב יוסי סגל, שליח חב"ד והרב המקומי • השליח מתאר בריאיון ל-COL את ההתמודדות היומיומית המורכבת, לצד ההתעוררות בקהילה דווקא בעיצומה של המלחמה
גנרטור בזמן מלחמה; השליח ורב העיר פולטבה:
משמאל: השליח ורב העיר הרב יוסי סגל והגנרטור שהגיע לבית חב"ד

מאז פרוץ המלחמה, סדר היום בערים רבות באוקראינה התהפך: ערים בחזית הפכו מוקד להפצצות, ערים 'החליפו ידיים', ואפילו פולטבה שנמצאת בלב אוקראינה ופחות במוקד הלחימה וההפצצות, הפכה לעיר פליטים ענקית, וממש הכפילה את עצמה בכמות התושבים ששוהים בה, תושבים ופליטים גם יחד.

שלוחי חב"ד בעיר, הרב יוסי סגל ורעייתו, הפכו את בית חב"ד למרכז ענק לוגיסטי של סיוע לאלפי הפליטים: מידי יום מבשלים בבית חב"ד כמאה מנות חמות ומבושלות, יהודים זורמים ללא הרף "לומר כמה פרקי תהילים", כשהטריגר העיקרי לכך בעיקר הם הפסקות החשמל שלא נגמרות וההסקה שפועלת בבית חב"ד.

השליח ורב העיר הרב יוסי סגל, מתאר את המצב הבוקר, בשיחה ל-COL:

"אמנם פולטבה לא במוקד הלחימה, אבל תזכורות למצב אנחנו מקבלים כל הזמן. בשבוע שעבר עפו עשרה טילי שיוט רוסיים והופלו בעודם באוויר. יש הפסקות חשמל כל הזמן, יהודים שלא כל כך יודעים מה זה תפילות, באים 'להתחמם' ולאכול צלחת מרק חם בבית חב"ד ולומר תהילים בבית הכנסת.

"מאז שפרצה המלחמה באים אלינו המון פליטים יהודים, וגם יהודים מקומיים מאוד התעוררו. בבתים רבים אנחנו מגיעים כדי לקבוע מזוזות, ואז מגלים עוד כמה דברים מעניינים; למשל: אין בבית אמצעי הסקה, ואין אוכל. מעגל הסיוע מקיף את הצד הגשמי והצד הרוחני גם יחד, זאת אחת הדוגמאות לכך".

הגעת הגנרטור לבית חב"ד. מה המשמעות עבורכם?

"משמעות גדולה מאוד. כדי לסבר את האוזן, כשהיו הפסקות חשמל כמעט מידי יום וליל, צוות המטבח התקשה בהכנת האוכל וצריך לאלתר כל הזמן פתרונות. התנורים לא עבדו, ורק גז נשאר לבישול. לחשמל השתמשנו בכל מיני נורות חירום.

"צריך להבין שבחורף הטמפרטורה הממוצעת היא 10 מעלות מינוס, ויכולה להגיע גם ל-25 מעלות מינוס. בית ללא הסקה מסכן את הדרים בו, מדובר ממש בהצלת נפשות!

"הצלת נפשות של ממש": הרב יוסי סגל בעת הצבת הגנרטור בבית חב"ד


 

"בהבאת הגנרטור החדש, הרב שלומי פלס והרב דוד מונדשיין עשו כאן פעולה אדירה ומשמעותית לטובת פעילות השלוחים במצב מלחמתי, ממנה יהנו אלפי יהודים ופליטים, ועל כך הכרת תודתנו העמוקה.

האם הבאת גנרטור לפולטבה נחשבת למבצע לוגיסטי מורכב בתקופה זו?

"בהחלט. יש את עניין המימון, כיום בשל מצב המלחמה כמעט אין להשיג גנרטורים באירופה, כמו כן עקב הביקוש הרב המחירים שלהם גבוהים מאוד. כמו כן, יש את העניין הלוגיסטי, לשנע אותו לפולטבה כשכל אוקריאינה במצב מלחמתי. כאמור, זאת פעולה שכרוכה בהצלת נפשות של ממש."

וידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.