צביקה קעניג | יום י"ב כסלו ה׳תשפ״ג 06.12.2022

בליכוד שוקלים: שופטי ביהמ"ש העליון ייבחרו בכנסת

בליכוד שוקלים לא לקבוע בהסכמים נציגים לוועדה למינוי שופטים לאור הרצון לבטל אותה. נתניהו יידרש להכריע בנושא
בליכוד שוקלים: שופטי ביהמ
בית משפט העליון: צילום: ויקפדיה

האם הוועדה למינוי שופטים תבוטל? בליכוד הסבירו לשותפים הקואליציוניים כי הם שוקלים שלא לקבוע נציגים לוועדת למינוי שופטים בהסכמים הקואליציוניים בשל הסיכוי והרצון שקיים בקואליציה המתגבשת לבטל את הוועדה למינו ישופטים, ולשנות את שיטת הבחירה של השופטים – כך דיווח העיתון 'ישראל היום'.

על פי הדיווח, אחת האופציות המובילות היא ששופטי ביהמ"ש העליון יבחרו על ידי הצבעה בכנסת. ההחלטה הסופית תידרש לקבל את אישורו של נתניהו. מלבד שאלת אופן מינוי שופטי ביהמ"ש העליון, עדיין לא ברור האם יאפשרו לוועדה להמשיך למנות שופטים במחוזי ובשלום ואם כן באיזו מתכונת.

נציגות בוועדה למינוי שופטים היא בדרך כלל תפקיד נחשק עליו המפלגות מתעקשות במו"מ הקואליציוני. השרים המיועדים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' דרשו ייצוג בה מטעמם.

ח"כ יריב לוין, המנהל את המו"מ מטעם הליכוד ומי ששמו מוזכר כמועמד המוביל לתפקיד שר המשפטים, אמר במו"מ לשותפות כשביקשו לדון בנציגי הוועדה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים: "חכו עם נציגים לוועדה למינוי שופטים, אני רוצה לשנות את השיטה כך שלא תהיה וועדה ויבחרו שופטי ביהמ"ש העליון בכנסת אז יכול להיות שלא תהיה בוועדה צורך".

ההחלטה על שיטת בחירת השופטים צפויה להיות דרמטית ויכולה לשנות את הרכב ביהמ"ש העליון כך שיהיה בו רוב שמרני. באוקטובר 2023 יפרשו השופטות חיות וברון המזוהות כאקטיביסטיות ושנה לאחר מכן, באוקטובר  ,2024 יפרוש השופט עוזי פוגלמן הנתפס גם כאקטיביסט. ב־ 2025 יפרוש השופט יוסף אלרון המזוהה כשופט שמרן וסנגוריאלי

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.