שלום לאופר | יום י"א כסלו ה׳תשפ״ג 05.12.2022

בטנדר אדום: לא ייאמן שכך החל המפעל הגדול של הרב שילת

כיום זו הפכה לאימפריה ענקית של חסידות והפצת המעיינות, לפני כשני עשורים זה התחיל בקטן ולאט לאט הלך והתפתח למה שישנו היום • חזרנו אל הדיווחים הראשונים ב-COL על פועלו של הרב משה שילת, זה מה שמצאנו
בטנדר אדום: לא ייאמן שכך החל המפעל הגדול של הרב שילת

אם הייתם מבקרים בישיבת 'הסדר' של הציונות הדתית לפני שני עשורים, והייתם פוגשים שם אברך חב"די צעיר נהוג בטנדר אדום המוכר ומשאיל ספרי חסידות לצעירים דתיים – כנראה שלא הייתם מנחשים לאן האיש והטנדר עומדים להגיע.

היום, האיש הזה, שמו הרב משה שילת, עמוס עד מעל לראש בארגון שבוע הענק בבנייני האומה שיחול סביבות י"ט כסלו, בשבוע הזה מגיעה לשיא הפעילות השנתית, שכוללת מספר ארגונים ומבצעים ענקיים: מכון הוצאה לאור איכותי בשם 'מעיינותיך', עיתונים שבועיים – 'קרוב אליך' ו'כי קרוב'. 'לב לדעת' במסגרתה לומדים מאות אברכים ובחורים את תורת החסידות ונבחנים עליה, אלבומי 'צמאה' שלאחרונה נוסף עליהם הפודקאסט. יריד ספרי החסידות והתוועדויות עם גדולי המשפיעים.



גללנו בארכיון COL  והגענו אל ימי השחרית של ארגון 'תורת חב"ד לבני הישיבות', הגענו אל הידיעות הראשונות בהן מוזכר הרב שילת, ואל הימים שבהם דיווחו בהתפעלות על טנדר שנרכש, אל הפעם הראשונה בה התקיימה התוועדות עם ר' יואל שהפכה למסורת.

הנה התמונות והדיווחים לפניכם.

*


כך החל יריד ספרי החסידות...


ביום כ"ג אדר תשס"ג דיווח האתר על גליון 'מעיינותיך' הראשון שיצא לאור:

בטאון חדש – מעיינותיך למחשבת חב"ד

ארגון 'תורת חב"ד לבני הישיבות' בהנהלת הרב משה שילת, החל בהפקת רבעון חדש: 'מעיינותיך - למחשבת החסידות' לתלמידי ישיבות ה'הסדר'. הבטאון החדש יוצא לאור לקראת י"א בניסן, יום הולדתו ה-102 של הרבי ומודפסים בו מאמרים מיוחדים שנכתבו במיוחד על-ידי ה'חוזר' הרב יואל כהן, הרב עדין אבן-ישראל והרב יחזקאל סופר. הגליון יופץ באלפי עותקים והוא נערך על-ידי הרב אליהו קרישנבוים. עוד בגליון: 'עלעול בספרות החב"דית', 'גדול שימושה - מרשימות הרבי על החיים החסידיים ועוד.



כך דיווח COL ביום כ"ג טבת תשס"ו:

נחנכה ספרייה ניידת להפצת תורת החסידות

פתח והנחה את הערב הרב שילת שציין בתחילת דבריו את הרב הלל-דוד קרינסקי שתורם רבות לארגון: "הפעם הראשונה", סיפר הרב שילת, "שפגשתי את הרב קרינסקי, היה זה לפני חמש שנים. באותה פגישה, הצגתי בפניו סדרה של שיעורים בישיבות 'הסדר' והוא הגיב: 'משה, זה טוב, אבל צריך גם להוציא חוברת' ולמעשה לזכותו נזקף ההוצאה-לאור של החוברת 'מעינותך'. כשדברתי איתו על רכב שיפיץ את ספרי תורת החסידות, הוא אמר: 'יהיה רכב גדול, יפה וחדש'".

במהלך נאום הפתיחה, סיפר הרב שילת על מטרת הספרייה המחולקת לשלוש: "ראשית, לכל ישיבות ההסדר תינתן אפשרות להשאיל ספרים של חסידות וסיפורי חסידים. שנית, מכירת ספרי חסידות בהשתתפות קרן 'יד-יוסף'. שלישית, הקרנות מראות-קודש מהרבי על-גבי מסך וידאו שמותקן בספרייה".

על הניצנים הראשונים של הספרייה, המשיך וסיפר הרב שילת: "הייתי השבוע, עם הרכב, בישיבת צאנז בנתניה. איך שהגעתי, צבאו עשרות-רבות של בחורים על הרכב ואמרו שהם רוצים להיות ראשונים בסבב בקרב הישיבות"...



עוד הוסיפה הכתבה לדווח:

נועם, נכדו של הצלם פריידין, מחשובי האברכים הלומדים בישיבת 'שעלבים' סיפר על הארגון כ"אחד מפנים": "יש לתורת חב"ד הצלחה למעלה מן המשוער" אמר בהתפעלות. אני מדבר עם חבר'ה מהישיבה והם כל-כך נהנים מההתוועדויות והשיעורים. אחד הדברים שמאפיינים את הארגון זה רצינות ויסודיות".

בשלב זה עבר נועם לדבר על הגיליון 'מעינותך': "זהו העלון הכי טוב שנכתב לבני הישיבות", אמר נועם וסיפר סיפור שמשליך על הכלל, כהגדרתו. "יש אצלנו אברך בעל מידות שלומד ברצינות. אבל חסידות הוא לא למד אף-פעם. לפני מספר חודשים, הוא נתקל בגיליון 'מעיונתך' וקרא את מאמרו של ה'חוזר' הרב יואל כהן והיה אחוז התפעלות. 'איפה הייתי עד היום'? הוא שאל את עצמו וביקש ממני להשיג לו את כל הגיליונות הקודמים של 'מעיונתך'".



בכ"ז אייר תשס"ה דווח לראשונה על ההתוועדות בה משתתף ר' יואל כהן:

האירוע המרכזי לבני הישיבות עם הגה"ח ר' יואל כהן במוצאי שבת הבא קיבל דחיפה משמעותית עם החסות שנתנה עריית ירושלים - האגף לתרבות תורנית בראשות הרב גבריאל שטאובר. בערב שבת הופיעו מודעות גדולות בעיתונות הדתית והחרדית המזמינות את הציבור התורני הרחב לאירוע של תורת חב"ד לבני הישיבות. הרב משה שילת אומר בשיחה ל-COL כי העזרה והפרסום הגדול שנותנת העירייה לאירוע מחייב היערכות מחודשת באולם ומחוצה לו על מנת שכל באי הערב יוכלו להינות מתכניו. צילומי המודעות שפורסמו בעיתוני 'המודיע' ו'בשבע' ב'כתבה מלאה'.




 

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
אין על הרב שילת
י"ב כסלו ה׳תשפ״ג
איןןן על הרב שילת בעולם כולו
תמשיך להפיץ חסידות כמו שאתה יודע הכי טוב!!!
מחכים בטרוף לצמאה!!!
2.
יגעת ומצאת תאמין
י"ב כסלו ה׳תשפ״ג
צמח מהשטח. אלוף!
לא יאומן לאיזה היקפים הגיעה הפעילות ברוך ה'
הזורעים בדמעה ברינה יקצורו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.