צביקה קעניג | יום י' כסלו ה׳תשפ״ג 04.12.2022

רק שליש מהעולים שהגיעו מהמלחמה מאוקראינה הם יהודים

כ־ 32 אלף מתוך 47 אלף העולים שהגיעו לישראל מאז פרצה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה אינם יהודים. מדובר במספר שיא של עולים לא יהודים שעלו לישראל באמצעות חוק השבות עקב המלחמה בין שתי המדינות
רק שליש מהעולים שהגיעו מהמלחמה מאוקראינה הם יהודים

רק שלושה מכל עשרה עולים חדשים שהגיעו ארצה מרוסיה ומאוקראינה בעקבות המלחמה הם יהודים, כך עולה מנתוני רשות האוכלוסין והגיור. כ־ 32 אלף מתוך 47 אלף העולים שהגיעו לישראל אינם יהודים. זה מספר שיא של עולים לא־יהודים שעלו לישראל באצצעות חוק השבות עקב המלחמה בין שתי המדינות.

הנתון הזה מתאפשר הודות ל'סעיף הנכד,' שמאפשר למעשה לאנשים שהם צאצאים ליהודים לעלות ארצה, אם מסיבות של הגירה ואם כתחנת מעבר בדרך למדינות אירופה או לקנדה. כיום חיים בישראל יותר מ־400 אלף אנשים שאינם יהודים, דבר שמעורר דאגה באשר לצביון העתידי של ישראל. ברוסיה לבדה חיים בין 750 אלף למיליון זכאי חוק השבות, וככל הנראה שיעור הלא־יהודים מתוכם גדול.

כזכור, דו"ח של מכון המחקר של הכנסת שפורסם לפני מספר שבועות, העלה כי בשנים האחרונות רק כ־ 28 אחוזים מהעולים שהגיעו ממדינות ברית המועצות לשעבר היו יהודים. השנה, בגלל המשבר הכלכלי והאזרחי שפוקד את רוסיה, שיעור זה התנפח לממדים אדירים.

לפי חישובים שערך ד"ר נתנאל פישר מהמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, בקצב הנוכחי יגיעו עד סוף השנה כ־ 40 אלף לא יהודים לישראל. "על מנת להחזיר את חוק השבות למטרתו המקורית, קרי עליית יהודים, יש לאזן מחדש את החוק ולהקנות עדיפות ליהודים ולבני משפחותיהם הקרובים, תוך כדי עידוד הגיור למעוניינים בכך", סבור ד"ר פישר

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.