הרצל קוסאשוילי | יום ז' כסלו ה׳תשפ״ג 01.12.2022

השליח שמעוכב בישראל, ומנגנון הייעוץ הרפואי למשפחות בחב"ד

השליח בצרפת שמעוכב בארץ מדבר על הסאגה, מנהל מוקד היעוץ הרפואי של חב"ד חושף את המנגנון, זיכרונות מהשליח הרב אברהם יצחק ששונקין ע"ה • וקטע ארכיון: כך נשמע הרב שניאור אשכנזי בראיון כבחור ישיבה
השליח שמעוכב בישראל, ומנגנון הייעוץ הרפואי למשפחות בחב
צילומים: ארכיון COL ובאדיבות המצלמים

תוכנית 'ליל שישי' ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי.

הרב מנחם אטל, השליח מדרום צרפת שמעוכב בארץ ולא היה בלידת ביתו, מדבר ומגולל את הנסיבות שהביאו לאחזקתו התמוהה בארץ, למרות שהוא יננו מחזיק בדרכון ישראלי.

"הוריי ומשפחתי עשו עליה לפני עשר שנים ואני בכלל לא נכחתי במעמד הנפקת הדרכונים הישראליים שמשרד הפנים הנפיק למשפחתי, ואני מוצא את עצמי לאחר חופשה בקיץ האחרון מעוכב לפני עליה למטוס עם משפחתי" הוא אומר. 


האזינו לתכנית המלאה >>


וכמה טוב שיש את הארכיון. בעוד צה"ל מחזיק הרב מנחם אטל בעל כרחו, תאזינו לקטע הזה שמצאנו בארכיון שמואל בן צבי. השנה היא שנת תשנ"ח, וכתב גלי צה"ל משוחח עם התמימים דאז אשר ירס ושניאור אשכנזי מהישיבה המרכזית בכפר חב"ד ושומע מהם, מדוע הם לא עושים צבא ולא מרגישים משתמטים, אלא ההיפך. 

בהמשך יהיה כאן הרב לייזר כץ, מנהל מוקד ייעוץ והכוונה של 'לב חב"ד' הפועל בקרב המרכזים הרפואיים בישראל, שיספר על הצורך שנוצר לתת מענה לכאלה המתקשים להתמודד מול תהליכי הביורוקרטיה בתהליכים רפואיים שונים. וגם, כיצד בדיוק פועל המנגנון שמושתת על מערכת קשרים מסועפת מול גורמים רבים במערכת הבריאות?

לפני מספר שעות הובא למנוחות השליח בחבל תענך הרב אברהם יצחק ששונקין ע"ה. הזמר החסידי ר' מנדי ג'רופי שגדל בצילו לפני כמה עשורים, מספר על השליח השקול והמדוד שהוא הכיר, ציור החייל החסידי שביטא את המונח 'מוח שליט על הלב' בצורה המושלמת. "זה שבר גדול. מדובר בחסיד מסוג אחר שלא רואים היום. יהודי ירא שמים שהתמסר לרבי וללימוד תורה בצניעות ובפשטות" אומר ג'רופי.

מה קרה לעולם התעופה בעידן 'פוסט הקרונה'? מה יהיה עם המחירים המאמירים של הטיסות? האם כדאי כיום בצל הכאוס השורר בנמלי התעופה לטוס ליעדים רחוקים עם עצירות או רק בטיסות ישירות? ומה הצפי לחזרה לשגרה מלאה כמו לפני תקופת הקורונה? יהיה כאן סוכן הנסיעות הוותיק שמוליק קרביצקי מקראון הייטס שינסה לעשות סדר בענף התעופה העכשווי.

לסיום, המפיק המוזיקלי מפריז ר' לוי'ק טובול, מי שהביא לעולם את סדרת ניגוני חב"ד בעיבודים עכשוויים ומרגשים הרבה לפני שזה היה באופנה, יבחר את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.