COL | יום ז' כסלו ה׳תשפ״ג 01.12.2022

פרטים חדשים על טבח בי"ס למלאכה: "אני זה שכיבה האור"

שליח חב"ד בכותל המערבי הרב יוסי הלפרין, פגש הבוקר את אחד מניצולי טבח 'יד החמישה' שאירע בכפר חב"ד לפני 67 שנה • הניצול שחזר את שאירע וגם מוסיף פרטים חדשים שלא היו ידועים עד כה, בעדות מצמררת • "אני זה שהורדתי את מפסקי החשמל ואז המחבלים ברחו ובכך נמנע אסון גדול יותר. המדריך שמחה זילברשטרום הי"ד היה באמצע תפילת שמונה עשרה כשאמר ברכת 'על הצדיקים ועל החסידים' ואז נפגע ונפל על הסידור"
פרטים חדשים על טבח בי
מימין: משה שפירא משחזר הבוקר את האירוע הטרגי לפני 67 שנה. משמאל: ר' מאיר פרידמן ז"ל, מביט בשלוליות הדם

שליח חב"ד בכותל המערבי הרב יוסי הלפרין, פגש הבוקר את ר' משה שפירא, אחד מניצולי טבח 'יד החמישה' שאירע בכפר חב"ד לפני 67 שנה, ושמע ממנו עדות אותנטית ומצמררת, כמו גם פרטים שטרם נשמעו בעבר.

רצח יד החמישה אירע בליל יום חמישי, אור לא' אייר תשט"ז, בערך בשעה שמונה בערב, הותקף חדר הלימוד והתפילה של בית הספר למלאכה בכפר חב"ד, על ידי מחבלי ה'פידאיון'. בטבח האכזרי נהרגו המדריך שמחה זילברשטרום וחמשה תלמידים הי"ד. לזכרם הוקם בית הדפוס הנקרא על שמם: 'יד החמשה'.

הניצול משה שפירא, אז תלמיד בן 16, תיאר הבוקר בהתרגשות את הזכרון שנצרב אצלו: "התחיל ירי, היו שם מפסקים ליד החלון והורדתי אותם, המחבלים ברחו. ראיתי את המדריך שמחה הי"ד, בברכת "על הצדיקים ועל החסידים" ואז כדורי המרצחים פגעו בו והוא נפל. עבר לי כדור בין הרגליים ולא קרה לי דבר. באו האבא והסבא שלי ולקחו אותי הביתה. אמרתי שאני רוצה להישאר ללמוד, ידעתי 12 פרקי תניא בעל פה. זה לא עזר ולקחו אותי הביתה. כל שנה אני מגיע לאזכרה שנערכת בכפר חב"ד".

פרט חדש ומעניין על פי עדותו, שלא היה ידוע עד היום: לפי מה שהיה ידוע ומפורסם עד כה, המחבלים היו אלו שהורידו את מפסקי החשמל ואז התחילו לירות בחושך לכל עבר. על פי עדותו של הניצול שפירא, כפי שמספר הבוקר, הם התחילו לירות כשהיה אור, והוא בתושייתו הצליח למנוע אסון גדול יותר כשהוריד את מפסקי החשמל ובכך הם התקשו להמשיך בירי מכוון.

וידאו:

 

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
וואו
י"א כסלו ה׳תשפ״ג
כל הכבוד לו! באמת אומץ! מנע אסון גדול לא עלינו
2.
וואוווו
י"א כסלו ה׳תשפ״ג
איזה מרגש
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.