מערכת COL | יום ז' כסלו ה׳תשפ״ג 01.12.2022

נגד האנטישמיות: ראש עיריית ניו יורק בנה גשר לקהילה היהודית

על רקע העלייה במקרי האנטישמיות בעולם ואובדן תחושת הביטחון האישי של היהודים, התכנסה אמש וועידת פסגה של עשרות ראשי ערים ובכירים מרשויות מקומיות מרחבי העולם כדי להצהיר על מחויבותם למאבק באנטישמיות ובכדי לדון יחד בפתרונות להגנה על חיי הקהילות היהודיות בעירם • ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס: "הטמפרטורה של הלהבה עולה לאט לאט עד לכדי שאפשרנו לה להתנרמל בכל חלק בחיינו. התרגלנו לזה; זה הפך פופולרי
נגד האנטישמיות: ראש עיריית ניו יורק בנה גשר לקהילה היהודית
מתוך הווידאו. אדמס באירוע. צילום: גאורגיו בביס

על רקע העלייה במקרי האנטישמיות בעולם ואובדן תחושת הביטחון האישי של היהודים, התכנסה אמש (30.11) וועידת פסגה של עשרות ראשי ערים ובכירים מרשויות מקומיות מרחבי העולם כדי להצהיר על מחויבותם למאבק באנטישמיות ובכדי לדון יחד בפתרונות להגנה על חיי הקהילות היהודיות בעירם.

בשנה שעברה הושקה הוועידה באופן וירטואלי ובראשה עמד ראש עיריית פרנקפורט דאז אובה בקר, והשנה התכנסו הערב באתונה לוועידה השנייה מיסודה של התנועה למאבק באנטישמיות (CAM) ובשיתוף המרכז לאימפקט יהודי (CJI) והפדרציות היהודיות בארה״ב (JFNA). בין המשתתפים בוועידה נציגים מניו יורק, וינה, פריס, מאלמו, אלברקוקי, ריצ׳מונד, סלוניקי, מיסיסיפי ורבים אחרים.

נשיאת יוון קתרינה סקאלרופולו פתחה את הועידה ודיברה על הכלים הדרושים למאבק באנטישמיות. "בתקופה שבה האנטישמיות צומחת ברחבי העולם, זו חובתנו המוסרית להפוך את הזיכרון מדי יום לפעולה, לטפח ידע היסטורי, להרהר בסיבות שהולידו את הגזענות, האנטישמיות, וכל מיני דעות קדומות", אמרה סקאלרופולו.

ראש עיריית אתונה, המארח ויו"ר ועידת הפסגה, קוסטאס באקויאניס, דיבר על הקשר של העיר אתונה למפלגת השחר הזהוב הניאו-נאצית, וכיצד היא צריכה להוות אזהרה מוחלטת לערים אחרות ברחבי העולם. "האירוע הזה הוא קריאה לפעולה. מנוע הרשע מתקדם במהירות, והאיום של חוסר סובלנות, שנאה ואנטישמיות נמצא מעבר לפינה. סובלנות, אמפתיה וכבוד, מתחילים בבית- בקהילות שלנו, בעיירות שלנו ובערים שלנו, בשורשים. כנסים ואירועים מסוג זה מספקים הזדמנות חשובה לשתף וללמוד אחד מחוויותיו של השני בבניית חברות, הכלה וסובלנות".

סשה רויטמן דרטואה, מנכ״ל התנועה למאבק באנטישמיות, העניק לראש עיריית ניו יורק אריק אדמס תשורה על מחויבותו ארוכת השנים, הן בשירותו הארוך ב-NYPD שם הכיר והתמודד עם אתגרי הביטחון של הקהילה היהודית, והן בתפקידו כראש עיר: ״בשירותך הציבורי בנית גשר לקהילה היהודית ולמדת מקרוב את האתגרים איתם הקהילה מתמודדת. גם כראש עיר אתה ממשיך להיות קשוב ומחויב לקהילה ועל מנהיגותך האזרחית, ועל היותך בן ברית ומגן הקהילה היהודית מוענק לך הפרס היום״ אמר דרטווה.

ראש עיריית ניו יורק , אריק אדמס, השווה את האנטישמיות לסיר רותח, ואמר "הטמפרטורה של הלהבה עולה לאט לאט עד לכדי שאפשרנו לה להתנרמל בכל חלק בחיינו. התרגלנו לזה; זה הפך פופולרי. המדיה החברתית היא הלהבה שממשיכה לתדלק את שיח השנאה אליו כולנו חשופים. לאלו שמפיצים שנאה לא צריכים להיות חמישה מיליון עוקבים ברשתות החברתיות, כאשר למי שמקדם ערכים יש רק 100,000 עוקבים. הם התארגנו ברמה שהיא כל כך מסוכנת בימים כמו אלו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.