מערכת COL | יום ז' כסלו ה׳תשפ״ג 01.12.2022

איך כותבים תנצב"ה על דמות שכל-כך "חיה"? / מנדי ג'רופי

אני מרגיש צורך לכתוב אחרי לכתו, של דמות מנוף ילדותי, אי שם בחבל התענכים במושב אביטל, על הרה"ח ר' אברהם יצחק ששונקין, שנפטר לאחר מחלה • יהודי שהרבי העיד עליו לקראת שידוכו, כבעל מידות. חסיד פנימי, משפיע, אהוב על הבריות, ממעט לדבר וא"כ רק מה שצריך • הזמר החב"די ר' מנדי ג'רופי נפרד מהשליח הוותיק, שלרגליו גדל
איך כותבים תנצב
אני תמיד רוצה, וצריך, וחייב, לכתוב בעיקר על שמחה, ושירים, אך בחיים בהם "לכל זמן ועת"..
 
אני מרגיש צורך לכתוב אחרי לכתו, של דמות מנוף ילדותי, אי שם בחבל התענכים במושב אביטל, על הרה"ח ר' אברהם יצחק ששונקין, שנפטר לאחר מחלה.
 
מי שהזדמן פעם לשבת בבית כנסת חב"ד בתענך מכיר את קריאת ה "אמן" שהתחילה את קריאת התורה, מפיו של הבעל קורא, ר' אברהם ששונקין.
 
הסתובבתי במקומות רבים בעולם, אך "כבושם הזה" לא מצאתי בשום מקום. כך קריאת המגילה בפורים, ואיכה בתשעה באב. זהו נוסח מתוק ויחודי לו, המהדהד באוזניי כל שבת.
 
אך זוהי אינה המעלה היחידה, שמייחדת את היהודי, החסיד, המאופק, ר' אברמייל ששונקין שהונחת על- ידי הרבי, למקום הכי אנטיתזה לאישיותו, למושב אביטל בחבל התענכים. החסיד שעבר תלאות ומכאובים כילד וכהורה, אך נשאר תמיד בקור רוחו "מח שליט על הלב".
 
לא אשכח את המנגינה שקרא את השיחה מידי שבת בלימוד המשותף בין אנ"ש, או בהתוועדות, מנגינת לימוד שגרמה לך להבין את הטקסט גם כשהוא לא מול עיניך.
 
כשהייתי צריך ללמד את אחד מחבריי הנגנים, ניגוני חב"ד, אחד הניגונים היה "ניגון ששונקין" זה ניגון שתמיד היה פורץ ממנו בהתוועדות בחן שלו.
 
לא אשכח את ה"הראוף" המילה שבא היה משקיט את בניו, שהיו משתובבים בבית הכנסת, לא היה צריך יותר. לא אשכח את לימוד הניגונים כל שנה לכבוד יא' ניסן, ובכלל לימוד הניגונים בחן מיוחד מחסיד שטעם מדורות ראשונים.
 
יהודי שהרבי העיד עליו לקראת שידוכו, כבעל מידות. חסיד פנימי, משפיע, אהוב על הבריות, ממעט לדבר וא"כ רק מה שצריך.
 
אמר לי פעם אחד המשפיעים בישיבת חב"ד לוד, אתם ילדיי הפריפריה, יש לכם לחלוחית חסידית, גדושה יותר, משל ילדי הקהילות.
אלו הדמויות איתם גדלנו, ראינו, ומהם ספגנו.
 
לצערינו בית הכנסת חב"ד במושב אביטל יהיה שונה, אין ספק שחסרונו יורגש ויכאב. בטוח אני שהפירות שהשאיר שם, ידעו להתגבר על הכאב והחסרון, ולהגביר את הפצת המעיינות ביתר שאת, שההתגלות תהיה מהירה וקלה.
 
איך כותבים תנצב"ה על דמות שכו"כ חיה?
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.