מערכת COL | יום ו' כסלו ה׳תשפ״ג 30.11.2022

שליח הרבי הוותיק בחבל התענך: הרב אברהם יצחק ששונקין ע"ה

השליח שהתייתם משני הוריו בגיל צעיר ביותר, ושהרבי התבטא עליו כי יש לו "מעלות רבות" הלך היום לעולמו. קווים ראשונים לדמותו של הרב אברהם יצחק ששונקין ע"ה, השליח הוותיק של הרבי בחבל התענך ובשדה החינוך
שליח הרבי הוותיק בחבל התענך: הרב אברהם יצחק ששונקין ע
הרב ששונקין עובר בחלוקת דולרים (צילום: JEM)

הרה"ח הרב אברהם יצחק ששונקין, מוותיקי וחשובי שליחי הרבי בארץ הקודש, שבמשך עשרות שנים פעל גדולות ונצורות בשדה החינוך וביישובי חבל התענך בצפון הארץ - הלך היום (רביעי) לעולמו.

בן 84 היה בפטירתו. בתקופה האחרונה לחייו התמודד עם המחלה הנוראה, ולמגינת לב מכריו הרבים, תלמידיו ומושפעיו ובני משפחתו השיב את נשמתו היום ליוצרו.

הרב ששונקין נולד בלניגרד, בשנת תרצ"ח. כבר כנער צעיר נותר יתום מאב ומאם. בראיון שהעניק לשבועון 'כפר חב"ד' לפני מספר חודשים תיאר כי הרבי היה עבורו "כמו אבא".

אביו היה החסיד בעל מסירות הנפש הרב משה ששונקין ע"ה, שלקח לגלות לסיביר "בעוון" הפצת יהדות ונפטר במהלך גלותו. אמו מרת איטה נפטרה מפצעיה כשהיה בגיל 8, אחרי שכדור נורה לעברה במהלך ניסיון בריחת המשפחה מרוסיה.

בשנת תש"י עלה לארץ הקודש ונכנס ללמוד בשיבת 'אחי תמימים' בראשון לציון, ובהמשך בישיבת תומכי תמימים בלוד. כעבור עשור בשנת תש"כ נסע לרבי לראשונה.

כעבור מספר שנים, כשהתעניין בשידוכין, היה הרבי מעורב מעורב בתהליך השידוך ולפני שנתן את ברכתו לשידוך, התבטא עליו ביחידות בפני המשודכת: "זהו בחור עם מעלות רבות".

אחרי נישואיו, עם בתו של הרב שלום פוזנר מפנסילבניה, חזר לארץ הקודש כשליח ועבר להתגורר בישוב אביטל שבחבל התענך בצפןו הארץ, שם הצטרפו לצוות בית הספר של רשת 'אהלי יוסף יצחק' שהוקם במקום.

הפעילות לא התצמצמה לבית הספר בלבד, ומורי בית הספר פעלו בהפצת יהדות בשליחות הרבי בכל אזור הסביבה. פעילות זו הייתה הפעילות החב"דית הממוסדת הראשונה באיזור הצפון, ואלו שדיווחו על פעולותיהם לרבי, זכו לקבל מענות מפורטים ומעודדים על מעשיהם.

במשך שנים רבות עבד כטכנאי בבזק, ובזכותו התקיימו שידורים מהתוועדויות של הרבי גם באזור הצפון, וזאת למרות שבקהילות אחרות גדולות הרבה יותר לא יכלו להרשות לעצמם את העלות הכספית הכרוכה בכך, הוא הצליח לסדר את השידור על הצד הטוב ביותר.

עם הקמת המחלקה לחוזרים בתשובה דוברי רוסית בישיבת חב"ד מגדל העמק, מונה הרב ששונקין למשפיע ראשי, והיה אחד הדמויות החשובות והמשפיעות בישיבה.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בהם שליחי הרבי ברחבי העולם.

הלווייתו תתקיים מחר, יום חמישי ז' בכסלו, בשעה 14:30 בבית העלמין 'נחת יצחק' בתענך המזרחי ביישוב גן-נר. בני ובנות המשפחה יישבו שבעה בבית משפחת ששונקין, במושב אביטל בחבל התענך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.