מערכת COL | יום ו' כסלו ה׳תשפ״ג 30.11.2022

פרשת ויצא: הידורים וחומרות – לא על חשבון הזולת | צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שלושים ואחת בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע שיעור לפרשת ויצא, מליקוטי שיחות חלק ה, בה הרבי דן בסיפור נישואי יעקב לשתי אחיות רחל ולאה, המהווה לכאורה סתירה לאיסור נשיאת שתי אחיות, וההוראה העולה מסיפור זה, שהידורים והחמרה אישית, לא יכולה בשום אופן לבוא על ידי פגיעה בזולת  
פרשת ויצא: הידורים וחומרות – לא על חשבון הזולת | צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שלושים ואחת בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע שיעור לפרשת ויצא, מליקוטי שיחות חלק ה, בה הרבי דן בסיפור נישואי יעקב לשתי אחיות רחל ולאה, המהווה לכאורה סתירה לאיסור נשיאת שתי אחיות, וההוראה העולה מסיפור זה, שהידורים והחמרה אישית, לא יכולה בשום אופן לבוא על ידי פגיעה בזולת.

מדוע רש"י לא מתייחס לתמיהה אודות נשיאת שתי אחיות על ידי יעקב? * האם האבות קיימו את תרי"ג המצוות רק בארץ או גם בחו"ל * והאם יעקב היה מצווה על נשיאת שתי האחיות? * מה היה גדרם של האבות והשבטים לפני מתי תורה? * הבעייתיות הכפולה בנישואין לשתי אחיות * שמירת התרי"ג מצוות על ידי האבות – הנהגה וחומרה אישית * מדוע אברהם לא קיים מצוות מילה קודם שנצטווה על כך? * הסייגים שאומות העולם קיבלו על עצמם.

הזהירות של בני נח משקר * וההבטחה של יעקב לרחל לשאתה, שהתנגשה עם האיסור האישי לנשיאת אחיות * הלקח: הידור וחומרה – לא במחיר של פגיעה בזולת * חיבת הקב"ה לאברהם יסודה בהנהגתו בצדק ומשפט * והאם יעקב שמר תרי"ג מצוות או תרי"ב? * וגם: הסיפור על המנכ"ל שפוטר לאחר שהעניק תרומת ענק לשליח, ודרישת האשה מהרבי לממש הבטחתו "שחור על גבין לבן".

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.