COL | יום ג' כסלו ה׳תשפ״ג 27.11.2022

האיש, הנס והמקל: הניצחון של שלמה • אריה ארליך

סרטון שהפך ויראלי בשיא כינוס השלוחים העולמי שהתקיים בניו יורק, סקרן רבים: מי הוא הזקן האלמוני שנעמד בעת הגבהת 36 ספרי התורה ונופף במקלו תוך שהוא צוחק ובוכה גם יחד? • אריה ארליך סגן עורך 'משפחה', גילה את סיפורו המיוחד
האיש, הנס והמקל: הניצחון של שלמה • אריה ארליך

הניצחון של שלמה 

אריה ארליך, 'משפחה'

קוראים לו שלמה סוריה. סוריה זה רק שם המשפחה שלו - בפועל הוא גר בצרפת. הוא יהודי חרוש קמטים, בן 88, שנולד בין מלחמות ושירת בכמה מלחמות. בתשכ"ז ובתשל"ד, כאשר ארץ ישראל הייתה תחת מתקפה של צבאות אויב, שלמה נסע לארץ והתנדב בצבא, למרות שעד היום הוא לא יודע אפילו מילה אחת בעברית.

שלמה התקרב לרב מרדכי בן-נפתלי, שליח חב"ד בעיר בונדי שבצרפת. וכאן מתחיל סיפורו המרגש של שלמה. לפני שמונה שנים, התקשר חתנו לרב בן-נפתלי, ובפיו בשורה קשה: ה'שווער' אובחן כחולה סופני במחלה הנוראה. הרופאים נותנים לו חודשיים לחיות.

בפיו של שלמה משאלה, אולי משאלה אחרונה: לנסוע לארצות הברית, כדי להתפלל על ה'ציוּן' של הרבי. "הרגשתי שזו אחריות עצומה, סיכון של ממש. אבל מכיוון שזו הייתה הבקשה שלו - התייעצנו עם רופאים ועשינו את זה", סיפר ה'שליח' מבונדי. הם הלכו לאוהל של הרבי, ושלמה החולה קרא שם פרקי תהילים, התחנן על חייו ובכה את נשמתו.

כשחזרו לצרפת, הלך שלמה סוריה הקשיש לרופאיו למעקב, ולדברי הרב בן-נפתלי - הרופאים לא מצאו זכר למחלה הנוראה. מאז, הצטרף שלמה לרב בן-נפתלי לעוד ארבע נסיעות, כדי להודות על הנס, וגם להשתתף ב'כינוס השלוחים' - הוועידה השנתית של אלפי ה'שלוחים' של חב"ד מכל העולם, שנערכת בברוקלין שבניו יורק.

השבוע, ב'בַּנְקֶט' (ערב ההצדעה שנועל את הוועידה), סיימו 36 סופרי סת"ם לכתוב את האותיות האחרונות ב-36 ספרי התורה שיישלחו לבתי חב"ד. ל"ו ספרים הוגבהו לשירת 'וזאת התורה' של אברהם פריד, ואז הוקראו שמותיהן של מאות ערים ומדינות בהן מכהנים שגרירי האור היהודי - וברגע אחד התרומם ההאנגר הניו יורקי כולו לריקוד חסידי המוני וסוחף. היה נראה שהעולם היהודי כולו רוקד וחוגג את הניצחון היהודי.

שלמה סוריה לא נשאר אדיש לגאווה היהודית שהתפוצצה סביבו כמו כור גרעיני אדיר. הוא טיפס על גבי כיסא, העיניים שלו הפכו לשתי מעיינות של דמעות, ושלמה, האיש שבחייו כבר ראה הכל והחודשיים שנתנו לו הרופאים הפכו לשמונה שנים ועוד היד נטויה כמה שהשם ייתן לו - נופף חזק-חזק במקל ההליכה שלו. הנה התמונה של שלמה, האיש, הנס והמקל.

כך זה נראה:

 

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
נסים ונפלאות
ג' כסלו ה׳תשפ״ג
אני שמח מאוד שעבר לו נס שיהיה בריא עד 130 שנה פשוט הרב התפלל לשם והשם קבל תפילתו
2.
מרגש כל כך.
ג' כסלו ה׳תשפ״ג
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.