כתב רכב COL | יום ג' כסלו ה׳תשפ״ג 27.11.2022

יונדאי פליסאייד: מביא איתו בכנפיו את אמריקה לישראל

ניתן לומר שמצאנו מתחרה ראוי מאוד לתואר "רכב שבעת המקומות הטוב ביותר", מבין אלו שמחירם מגיע עד 400,000 שקל • הפעם מדובר ביונדאי פליסאייד, רכב שבעת המקומות הגדול של יונדאי שמביא אתו בכנפיו את אמריקה אלינו • הפליסאייד נחת בארץ בסוף שנת 2020 למניינם ועורר התרגשות רבה • זהו הרכב הראשון של הדגם החדש הזה, והוא מכוון להתייצב ראש בראש מול מתחרות אמריקאיות כבדות ונחשבות
יונדאי פליסאייד: מביא איתו בכנפיו את אמריקה לישראל

רגע לפני שמסיימת שנת 2022 למניינם, ואחרי לא מעט כתבות על רכבי שבעה מקומות בשנה האחרונה - שכל אחד מהם בתורו הוא אכן מוצר טוב ומשובח, ניתן לומר שמצאנו מתחרה ראוי מאוד לתואר "רכב שבעת המקומות הטוב ביותר", מבין אלו שמחירם מגיע עד 400,000 שקל.

הפעם מדובר ביונדאי פליסאייד, רכב שבעת המקומות הגדול של יונדאי שמביא אתו בכנפיו את אמריקה אלינו. הפליסאייד נחת בארץ בסוף שנת 2020 למניינם ועורר התרגשות רבה. זהו הרכב הראשון של הדגם החדש הזה, והוא מכוון להתייצב ראש בראש מול מתחרות אמריקאיות כבדות ונחשבות.

האמת, הופתענו מאוד כשקראנו על הפצעתו בשוק הרכב. ליונדאי, יש לזכור, אין רכב שבעה מקומות עממי. יש לה את הסנטה-פה שנחשב לרכב מעל לסטנדרט, את הסטאריה החדש – התחליף ל-i800 שהוא למעשה מוביל נוסעים גדול עם 8/9 מקומות ישיבה, ואת הפליסאייד החדש שנחשב לרכב היקר ביותר של החברה ושמשחק בכלל בזירה של הגדולות.

הפליסאייד מתחרה בקדילאק x60 שהצגנו כאן לפני כשנה, בפורד אקספלורר שנבחן גם כן בשנה האחרונה, וגם בטויוטה היילנדר ובשברולט טראוורס המחודש שעדיין לא בחנו.

הוא מרשים מאוד, בולט, מוחצן ולא מותיר מקום לספק באשר לזהותו. הגריל הענק מלפנים לצד הפרופיל האדיר והנאה, דלת תא המטען ופנסיו האחוריים נראים כלקוחים בכלל ממשפחת קדילאק. הוא לא משהו שניתן לפספס ומי שירצה להבליט את נוכחותו הפלסיאייד יעשה זאת עבורו בצורה הטובה ביותר.  

הפליסאייד מציג תא נוסעים מפואר, מרווח ונוח – וכל מילה כזו טומנת בחובה המון. תא הנוסעים העשיר מציג מושבי עור בהירים, דלתות עם פסי כרום נדיבים, מסך מולטימדיה עילי הנשפך לצדדים לרוחב של כ-70/80 סנטימטרים וידית רחבה בין הנהג ליושב לצידו. הגרסה שלנו, הבכירה יותר מציגה 7 מושבים (במקום 8 בגרסה הנמוכה יותר) בתצורה של 2 מקדימה, 2 באמצע ו-3 מאחורה. מלפנים תקבלו מושבים חשמליים ועם זיכרונות, ועם אופציה לחימום וקירור ליושבים מלפנים וכן ליושבים בשורה השניה. המושבים בשורה השנייה והשלישית מתקפלים בצורה מיטבית באמצעות לחצנים חשמליים וניתן להזיז ולקפל אותם גם מתא המטען.

אגב, כיוון שבגרסה הזו ישנם 2 מושבים בשורה השניה, זה אומר שהם הורכבו כשני מושבים נפרדים ומרווחים מאוד, שיש לכל אחד ידית צד, ושביניהם יש מרווח נאה להנחת חפצים או כל מה שתרצו. במקרה שלנו, השורה השלישית יכולה להתאים גם לבוגרים ממוצעים בגלל רוחבו של הספסל השלישי ומרחב הברכיים הנדיב. 

כמו בסונטה שהצגנו כאן לפני חצי שנה, גם בפליסאייד תקבלו תא נהג חף מידית הילוכים – שהוחלפה בלחצני PDNR שכל אחד מהם בתורו יעשה את העבודה הנדרשת. יש פה גם בורר מצבי נהיגה שמציע ארבעה מצבים שונים בנהיגה בכביש (אקו, ספורט, נורמל וסמארט), ועוד 3 מצבים של נהיגה בשטח – בהתאם לתוואי.

עוד תמצאו ברשימת האבזור המכובדת מאוד גג פנורמי וגג נפתח, כניסה והתנעה ויציאה וכיבוי ללא מפתח, שפע של תאי אכסון, איתות שטח מת במראות הצד, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרת סטיה מנתיב, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, מערכת "יציאה בטוחה" שמונעת מכם לפתוח את הדלת אם רכב חולף בנתיב, מערכת אקטיבית למניעת פגיעה בזמן נסיעה לאחור, בלימה אוטונומית בשעת חירום, אפשרות התנעה מרחוק, בלם יד חשמלי, חימום במראות הצד, הגה עם אפשרות לחימום, שמשות כהות, לחצן 'אוטו הולד', דלת תא מטען נפתחת ונסגרת חשמלית וטעינה אלחוטית לנייד.

בסעיף "צרות של עשירים" חסרו לנו 2 דברים אם כי פעוטים ואולי מתקטננים. הראשון, חסרונו של צג דיגיטלי, השני – אי פתיחת מצלמה על הצג בזמן איתות (משהו נדיר מאוד וייחודי רק ליונדאי סונטה).

הנסיעה עצמה חזקה ודינאמית מאוד. לכל אורכה, נהימת המנוע המתפרץ היתה נעימה לאוזן ונעימה עוד יותר לנפש. באמת שאין שום תלונה על מנוע V6 בנפח 3.8 ליטר המספק 291 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים. אם המראה שלו נראה אמריקאי, הביצועים האדירים שלו על אחת כמה וכמה. רק לשם ההבנה, למרות שמדובר ברכב במשקל של כ-2 טון, הוא מגיע מ-0 ל-100 בתוך 7.7 שניות בלבד.

סעיף צריכת הדלק מטבע הדברים אינו חסכוני, אבל אם חשבתי שנסיים עם זלילת דלק וצריכה של ליטר לכל 6-7 קילומטר, שמחתי לראות שהוא שתה ליטר רק לכל 8.7 קילומטר, שזה מאוד מאוד יפה בהתחשב בעובדה שלא חסכתי ממנו מאמצים כבירים. בשורה התחתונה, יונדאי הולכת וממצבת את עצמה לא רק כחברה שרואה, ובהצלחה מרובה, את הלבן בעיניים לחברות האירופיות במגוון הרכבים העממיים והמשובחים שלה, אלא כזו שמציבה את עצמה גם מול הענקיות האמריקאיות, וכמתחרה ראויה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.