COL | יום ל' חשוון ה׳תשפ״ג 24.11.2022

נס: הרב יי"צ אופן הגיע למסור שיעור עם זכוכיות על הכובע

בני משפחתו ותלמידיו של המשפיע הנודע הרב יוסף יצחק אופן שיחי' עדיין המומים מגודל הנס: הרב אופן נסע אתמול כמידי בוקר לישיבת תורת אמת, בקו האוטובוס לידו התפוצץ המטען השני, וישב מלפנים - בצד הסמוך למוקד הפיצוץ • הוא המשיך למסירת השיעור הקבוע שלו בישיבה, כשעל כובעו שברי זכוכיות • בערב התברר גודל הנס: אל המטען הוצמד בלון גז, שבנס לא התפוצץ
נס: הרב יי
מימין: הרב יוסף יצחק אופן, באירוע שמחה משפחתי, אמש. משמאל: האוטובוס לאחר הפיגוע. בעיגול: כאן ישב הרב אופן

 כפי שפורסם, אתמול בסמוך לשעה 7 בבוקר, התפוצץ מטען נפץ בסמוך לתחנה ליד הכניסה לירושלים, ממנו נהרג בחור הישיבה אריה שצ'ופק הי"ד ואחרים נפצעו בדרגות חומרה שונות.

בסביבות השעה שבע וחצי, כחצי שעה אחרי הפיגוע הראשון, אירע פיצוץ נוסף ליד צומת רמות, ממנו נפצעו עוד כמה אנשים.

לפי גורם במשטרה, המטענים הכילו רסס רב וככל הנראה הופעלו מרחוק על ידי סלולריים, בהפרש של חצי שעה ביניהם. שני המטענים היו דומים ובאותו סדר גודל.

בשעות הערב, חשף 'ערוץ 13' פרטים נוספים על הפיגוע. מתברר כי למטען שהונח אתמול בבוקר בצומת רמות הוצמד בלון גז - שאם היה מתפוצץ ככל הנראה מספר הנפגעים היה רב ומשמעותי בהרבה. בנס המטען התפוצץ ולא פוצץ את הבלון, כך שהאירוע הסתיים בנס גדול.

צפו בדיווח של ערוץ 13:

אחד מהנוסעים על האוטובוס, היה המשפיע החב"די הנודע הרב יוסף יצחק אופן שיחי', שנסע כמידי בוקר בקו 67 מביתו ברמת שלמה לישיבת תורת אמת, שם הוא מוסר שיעור ל'תמימים'.

הרב אופן ישב בנקודה קרובה למקום פיצוץ המטען: במושב הקדמי מימין.

אחד מבני המשפחה מספר הבוקר את שאירע ל-COL: "הוא היה באוטובוס בקו 67 מרמת שלמה, בדרכו לישיבה בתורת אמת. כשהגיעו לתחנת האוטובוס בצומת רמות היה פיצוץ אדיר והיה עליו 'גשם' של זכוכיות".

כל מי שהיה על האוטובוס ולא נפגע, מיהר לרדת ולהסתלק מהמקום. הרב יי"צ אופן החליט להמשיך כרגיל לישיבה ואף מסר את השיעור הקבוע ל'תמימים'. "כשהגיע לישיבה הבחין כי הכובע ספג שברי זכוכית. זה היה נס גדול".

עוצמת הנס רק התחדדה לבני המשפחה בשעות הערב, כשנודע על כך שהמחבלים ימ"ש הצמידו למטען בצומת רמות בלון גז, להגביר את עוצמת הפיצוץ, ה"י. "אם ח"ו זה היה קורה היינו באירוע אחר".

הרב יוסף יצחק אופן התקשר לאחר האירוע לבני ביתו, סיפר מה שקרה ושאצלו הכל בסדר ב"ה. היה לו חשוב למסור את שיעורו כרגיל ומהזירה המשיך ישירות לישיבה ללמד - כדרכו מידי יום.

תורה מגנא ומצלא. על הניסים ועל הנפלאות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.