מערכת COL | יום כ"ט חשוון ה׳תשפ״ג 23.11.2022

"זה בשביל אבא"; הסיפור המלא מאחורי הקטע שהוקרן בבאנקעט

באחד מקטעי הוידאו שהוקרנו בבאנקעט כינוס השלוחים ביום ראשון סיפר הרב יוסף הכט, חבר בי"ד רבני חב"ד ושליח הרבי באילת, סיפור שהתרחש כאשר בנו היה בן 3 ועבר לפני הרבי • כעת COL מפרסם את הסיפור המלא
הילד מנחם מענדל הכט עם בקבוק המשקה מהרבי

בבאנקעט 'כינוס השלוחים' העולמי הוקרן סרט וידאו שבו, בין היתר, סיפר הרב יוסף העכט, רב העיר והשליח הראשי באילת, על מאורע מיוחד שאירע במוצאי שמח"ת תש"מ, עת שהה בשליחות באילת.

הרב העכט סיפר כי בנו מנחם מענדל, שהיה אז בן שנתיים, עבר לפני הרבי בכוס של ברכה, כשהוא על ידיו של הסבא, השליח הרב משה יצחק העכט ע"ה, והרבי נתן בקבוק משקה בידו של הילד ואמר לסבא שהילד יקח זאת לאביו לאילת.

כעת COL מפרסם את הסיפור המלא שאירע באותה חלוקה.

תשרי תש"מ היה חודש תשרי הראשון לאחר שנבחר - בחודש אלול - הרב העכט להיות רב באילת.

משפחת העכט עוד התגוררה אז בצפת, ובאותו תשרי נסעו הרבנית העכט ושני בניה לניו יורק לרגל שמחה משפחתית. הבעל והאבא הרב העכט תיכנן לשהות בחגים בביתם שבצפת, ומיד לאחר החגים להעתיק את דירת המשפחה לאילת.

באותם ימים קיבל הרב הכט מסר ברור מהרבי - דרך המזכירות - שישאר לראש השנה באילת ויתחיל כבר להנהיג את עדתו. לאחר ההוראה הברורה, החל הרב הכט להתארגן לשהות באילת.

באותו זמן לא היה אצל מי להתארח מבחינת כשרות מהודרת באילת (משפחת גליצינשטיין גם נסעה באותו חודש לחצרות קודשינו), וכך נאלץ הרב הכט להסתדר איכשהו עם לינה וסעודות החג.

הדבר חזר על עצמו גם ביום כיפור וגם בסוכות ובשמחת תורה. לקראת כל אחד מהחגים יצאה הוראה ברורה מהרבי לרב הכט שעליו להישאר באילת. ואכן השהות באילת הוכתרה בהצלחה רבה, וכך גם דווח לרבי.

בסוף אותו חודש - במוצאי שמח"ת - שלח הרבי עידוד עצום לרב העכט בדמות הבקבוק משקה המוזכר.

יצויין, כי לפני שנתן את הבקבוק שאל הרבי את הסבא בחיוך: "מה עושה כאן הנכד? מי יעזור לאבא להכין את הדרשות?"
וכשנתן לו את הבקבוק אמר לסבא: "שלא ישתה את הכל לבד". וכך ליווה אותם במבטו הק' בחיוך.

אך כאן לא תם הסיפור.

בסוף חודש תשרי, לפני נסיעתם חזרה לאילת, נכנסו הרבנית הכט ובניה לרבי ליחידות. באותה יחידו הרבי אמר לה: "בעלך הצליח מאוד ביו"ט באילת, מן הסתם את יודעת, שהקב"ה יעזור שהוא יצליח בהמשך גם כן. מי שיש לו מנה רוצה מאתיים ואת בטח תעזרי לו בזה שיגע למאתיים, וירצה ארבע מאות. אני אתן לכל א' מכם דולר שתחליפו זאת לכסף ישראלי ותתנו לצדקה, ומה טוב צדקה עבור חינוך".

אח"כ הראה באצבעו הק' על מנחם מענדל ואמר: "נתתי לו בקבוק משקה בשביל אביו, מן הסתם את יודעת מזה, תראי שהוא לא ישתה הכל בדרך חזרה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.