מענדי קורטס | יום כ"ט חשוון ה׳תשפ״ג 23.11.2022

נחשפת תכנית הבנייה להרחבת 770 שהציג המזכיר הרב קרינסקי

הריסת הבתים הישנים הנמצאים מאחורי מרכז 770, והרחבת 770 למתחם שיצליח להכיל כ-15 אלף חסידים בבית המדרש בעת ובעונה אחת, יחד עם הספרייה • התכנית שהציג הרב קרינסקי אחרי נאומו בכינוס השלוחים
נחשפת תכנית הבנייה להרחבת 770 שהציג המזכיר הרב קרינסקי
הרב אהרונוב והרב קונין במשרדו של הרב קרינסקי, השבוע

אחת הכותרות בכינוס השלוחים יצאה מנאומו של מזכירו של הרבי הרב חיים יהודה קרינסקי, שמונה על ידי הרבי לנהל את המוסדות המרכזיים של חב''ד העולמית.

הרב קרינסקי דיבר בהתוועדות המרכזית עם השלוחים, שנערכה במוצאי שבת בקראון הייטס, על הצורך בהרחבת מרכז חב"ד העולמי 770 - זאת לנוכח הקהל העצום הפוקד את המקום ולא מוצא בו מקום, עד שאפילו מקומות לעמידה כבר אין מספיק.

הרב קרינסקי חשף כי במשך השנים הרבי התעניין בתוכניות להרחבת בית המדרש הגדול וסיפר על ההוראות הרבות שקיבל מהרבי בנושא. המזכיר סיפר שהרבי תיקן פעם כותרת תוכנית להרחבת 770 והגדיר אותה כ"הרחבת מרכז חב"ד הבינלאומי והמרכזי".

הוא עמד בדבריו על כך שהרבי ירד לפרטי פרטים כיצד יתקיימו תפילות במקום כל העת, באיזה גובה יהיו החלונות ובאיזה צבע יהיו אבני 770 וכמה זה היה החזון והרצון של הרבי.

הרב קרינסקי סיים ואמר כי יש לגייס לשם כך כ-15-20 מיליון דולר, והציע להקים ועד של 30 שלוחים שיתגייסו למטרה ויפעלו להרחבת מרכז 770, כפי רצונו של הרבי.

למחרת האירוע נערכה פגישה בראשות הרב קרינסקי ויו"ר אגודת חסידי חב"ד בישראל הרב יוסף יצחק אהרונוב, בנושא המאבק להחזרת אוסף שניאורסון השבוי בידי הרוסים כבר שנים רבות ונמצא בלב קרב משפטי בארצות הברית ובישראל. בפגישה הוזמנו עורכי דין מובילים מארה"ב וישראל, לצד מומחים נוספים לנושא.

ל-COL נודע כי במהלך הפגישה עלתה הצעה מעניינת: בית המשפט בארה"ב כבר פסק שבכל יום שהספרים הקדושים אינם מחוזרים, רוסיה מחויבת בקנס של 50 אלף דולר לאגודת חב"ד העולמית, ובשלב זה הקנס עומד כבר על למעלה מ-270 מליון דולר, וחב"ד כבר קיבלה את האישור המשפטי לעכל את נכסי רוסיה הנמצאים על אדמת ארה"ב בכדי לקבות את הקנס. המשפטנים ציינו בפגישה כי גם אם האוסף יוחזר במיידי, על הרוסים עדיין מוטלת החובה לשלם את הקנס במלואו ולא יהיה צורך להחזיר את הכסף שיושג מעיכול הנכסים.

הרב שלמה קונין, השליח הראשי לקליפורניה מראשי השלוחים בעולם וחבר המשלחת המיוחדת שמותנה על ידי הרבי להחזיר את הספרים, שגם הוא השתתף בפגישה, חזר בתוקף על ההתחייבות כבר לפני שנים רבות כי אין לגעת בכספים המגיעים מרוסיה עד להשבת אחרון הספרים, אך הרב קרינסקי ציין בפגישה שרק מהריבית שיצטבר בבנק על סכום העתק יהיה די לממן את הרחבת מרכז 770, מבלי לגעת בקרן.

תוכנית הבנייה שהציג הרב קרינסקי כוללת את הריסת הבתים הישנים הנמצאים מאחורי מרכז 770, ולהרחיב לשם את מרכז חב"ד העולמי, למתחם שיצליח להכיל כ-15 אלף חסידים בבית המדרש בעת ובעונה אחת, ביחד עם ספריית הרבי שרצונו הקדוש היה שיהיה בניין ראוי לשמו עם אולמות גדולים לתערוכות וקריאה, כפי שראוי לספרייה בסדר גודל עולמי.

"אין ספק שיש צורך להרחיב ולבנות את 770", אומר גורם באגודת חסידי חב"ד, "הבעיה היא שמצד אחד מבחינה ריגשית הדבר יהיה קשה בגלל שהחסידים רוצים לשמר את בית המדרש במתכונת שהייתה בחיי הרבי, אך מהצד השני הבקשה של הרבי הייתה ברורה, הוא רצה שבית המדרש יורחב לטובת האורחים הרבים".

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
ממש חובה להרחיב!
כ"ט חשוון ה׳תשפ״ג
היה ממש צפוף בכינוס

קושי להתרכז בתפילות
בלימוד
לא נראה שהרבי היה רוצה שלחסידיו יהיה הפרעות
לתפילות וללימוד באופן כל כך משמעותי!!
סידורים על הרצפה כי צפוף ועוד ועוד
הגיע הזמן לעשות מעשה!!!!
2.
בנוסף בתשנ''ה
כ"ט חשוון ה׳תשפ״ג
הוקמה חומת אנ''ש להרחבת 770 איפה הכסף הוחזר לתורמים כולו ?
3.
העיקול במושג עיקול
כ"ט חשוון ה׳תשפ״ג
נכסים הוא בק' ולא בכ' בת ק' כבת כ' הוא חיים עם הזמן של שבוע הקודם
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.