מערכת COL | יום כ"ז חשוון ה׳תשפ״ג 21.11.2022

הנאום שלא נישא ומה החידושים שהיו השנה? | באנקעט תשפ"ג

מה התחדש השנה ב'באנקעט' שלא היה בשנה שעברה? הנאומים המרגשים, ההצדעה המיוחדת לשלוחים הנמצאים בחזית, הנאום שלא נישא מעולם, המסר 'אל תפסיק לחפור' והשליח שנחשד כ'מרגל או משוגע': סיקור מיוחד ממעמד ה'באנקעט' כינוס השלוחים שנת 'הקהל תשפ"ג, לצד גלריית תמונות מקיפה מצלמי הכינוס • וכמובן: הסיום ההיסטורי בכתיבת 36 ספרי התורה 
הנאום שלא נישא ומה החידושים שהיו השנה? | באנקעט תשפ
צילומים: שולם בורקיס צלם 'מרכז 302' לכינוס

מערכת COL 

לאחר שנתיים של כינוס השלוחים בפורמט מצומצם וצנוע בשל מגיפת הקורונה, השנה, שנת 'הקהל' חלה תנופה גדולה בכל הקשור לארגון, התכנון, הסדר, ההשקעה, ו'היהלום שבכתר': במקום מעמד ה'ראל קאל' המסורתי הרגיל, מעמד מרגש של סיום כתיבת 36 ספרי תורה שיוענקו לשלוחים במדינות שונות בעולם.

ה'באנקעט' נערך באולם הענק ה'אקפו סנטר' בניו ג'רזי, בהשתתפות של כ-6,500 שלוחים ותומכיהם, לאחר שנתיים של כינוס מצומצם וב'זום'.

יו"ר הכינוס וסיו"ר המל"ח הרב משה קוטלרסקי – ה' יתברך ישלח לו רפואה שלימה – פתח את הכינוס בדברים היוצאים מן הלב, על המשך השליחות ביתר שאת וביתר עוז, בשליחות הרבי המשלח והרביים הקדושים, עד להשלמת המשימה – הבאת משיח צדקנו והגאולה שלימה.

בפתח הכנס כובד לשאת דברים הרה"ר לישראל הגאון הרב דוד לאו. הוא דיבר על חוק השבות ושיתף שפועל מזה זמן רב לשנות אותו שיהיה רק "כהלכה". בסיום דבריו ברך את הרב קוטלרסקי ברפואה שלמה וכן את רעייתו (של הרב לאו, הזקוקה לרפואה).

על מסכי וידאו ענקיים שהוקרנו באולם לשלוחים, נשא הרב יהודה קרינסקי, מזכיר הרבי יו"ר המל"ח נאום נרגש וברך את השלוחים על פועלם בשליחות המשלח, הרבי. הוא הוסיף דברי התעוררות על שנת 'הקהל' ועל הכמות הגדולה של זוגות צעירים שממתינים לצאת לשליחות, כמאה בכל פרק זמן נתון, ובירך את השלוחים ובני משפחותיהם.

לא שוכחים את השלוחים: מצג מיוחד על המסכים "זכרון להולכים", כל השלוחים שנפטרו בשנה האחרונה, לצד תמונתם ופועלם.

 

אל תפסיק לחפור

השליח הרב אברהם פלדמן מרייקיאוויק איסלנד, בית חב"ד הצפוני ביותר בעולם, כובד לשאת דבר תורה, לצד סיפור שליחותו המאתגרת. הוא הקיש את עניין חפירת הבארות של יצחק בפרשת השבוע, ל'חפירות' שלו בשליחות, ובסוף ראה 'מאה שערים' – לאחר המאמץ הגדול, זוכים לקצור את הפירות.

הרב משה קוטלרסקי מציין בדבריו כי 145 שלוחים חדשים יצאו השנה לשליחות חדשה, 120 קיבלו מענק מיוחד, נבנו 120 מקוואות חדשים בסיוע תקציבי כולל של תקציב של 3 מיליון דולר(!)

הנה נתונים נוספים שחשף הרב קוטלרסקי:  36 ספרי תורה, 120 בתי ספר חדשים, 1200 בחורים שנסעו למרכז שליחות.

הרב קוטלרסקי, נושא נאום חוצב להבות כדרכו, על התפקיד של השלוחים.

על המסכים: וידאו מיוחד מאוד עם 8 שלוחים המסכמים 8 עשורים של שליחות.

הרב לוי יצחק מאצקין מפאלו אלטו קליפורניה, מדבר על ההמשך של הדור הצעיר, שלא ראה ולא שמע ובכל זאת עוסק בכל הלהט בענייני הרבי והשליחות.

הוא מציין ש"רוב השלוחים היום לא ראו את הרבי ובכל זאת נשבעים להמשיך בחזון שלו".

 

הנאום שלא נישא מעולם

בתום הקרנת קטעי הוידאו, הרב קוטלרסקי מזמין את הנואם האורח המרכזי: ר' יקותיאל יהודה  ראהר, התורם הגדול ביותר של השלוחים.

הוא מתקבל במחיאות כפיים סוערות מאלפי השלוחים שנעמדים על רגליהם באולם. הוא פותח ב"קטונתי מכל החסדים", ומספר כי אביו ר' שמואל ז"ל, היה מאוד מאוד שמח לראות את המעמד כפי שנראה היום. הוא חושף כי לראשונה הסכים לאחר הפצרות לשאת דברים בבאנקעט, ובכך הוא סוגר מעגל מיוחד: לאחר פטירת אביו ז"ל, הוא מצא פתק טיוטה שבו אביו כתב ראשי דברים כדי לשאת נאום בבאנקעט כינוס השלוחים, לכשיגיע לגיל תשעים...

בפתק הזכיר ר' שמואל ראהר ז"ל, כי היה קורה את הדו"חות של השלוחים בעיון, ובתפילה ב'יקום פורקן' היה קורא שמות של שלוחים ומתפלל עליהם. מדהים.

עוד הקריא ר' יקותיאל מתוך הפתק, מהנאום של אביו ז"ל: חב"ד היא התנועה הגדולה והמשפיע בעולם היהודי. "לפני עשר שנים אמרתי שאתם הכתר של העם היהודי ועכשיו על אחת כמה וכמה..."

בנאום, הוא מסביר את התמיכה שלו בשלוחים ולמה זו ההשקעה הטובה ביותר.

"מספר השלוחים אחרי ג' תמוז חימש את עצמו, הרבה מכל סטטיסטיקה", ממשיך להקריא ר' יקותיאל יהודה ראהר. הוא גם הזכיר את פעולות חב"ד בקמפוס, שבהם הוא תומך בין היתר.

"בכל ההיסטוריה היהודית לא היה משהו שמתקרב אן דומה לאימפריה שהרבי הקים", הוסיף והזכיר שיחה של הרבי ביחידות לגבירים בה השתתף על השותפות המיוחדת בין יששכר לזבולון.

עוד מדבריו: "הרבי רוצה מכל אחד מאיתנו: אם אתה יששכר אנחנו זבולון ויחד יכולים להכפיל ולשלש. אנחנו מגדירים את עצמנו כנדבנים אבל זה נראה שאנחנו מבחוץ. זו לא האמת ואם היה כך הגיע זמן לשנות. אנחנו לא תורמים ואתם לא מקבלים. אתם ואנחנו ביחד - דבר אחד.

"אנחנו שותפים מלאים בעבודה המלאה של חב"ד ושותפים מלאים במימוש החזון של הרבי, ואתם לא מקבלים.

אתגר וניסיון של שליח זה גם ניסיון שלך, בעל הבית, אתה לא צריך לעזור לו - אתה צריך לקפוץ על ההזדמנות..."

 

שגרירים של אור

השנה ההירואית של שלוחי חב"ד באוקראינה, קבילה התייחסות של הערכה בבאנקעט. בוידאו שהוקרן סיפרו כמה שלוחים על העזרה ליהודים במהלך המלחמה וזכו למחיאות כפיים סוערות.

הרב יחיאל שלמה לויטאנסקי, שליח הרבי בסומי אוקראינה, סיפר משהו כדי להמחיש את מצב החירום במדינה: שבסוכות האחרון כמה עשרות יהודים התאספו בזמן העוצר כדי לחגוג, הגיעו שוטרים ואמרו לפזר את החגיגה. "זה לא מצב נורמלי".

 

"או משוגע או מרגל"

כשהגיש בקשה לתושבות קבע - דחו אותה. הפקיד האוקראיני נימק: "יכולות להיות שתי סיבות להגעה מקליפורניה לסומי: או משוגע או מרגל. ואנחנו לא צריכים לא את זה ולא את זה..."

"הם צדקו. אנחנו משוגעים", אומר השליח, ומוסיף: "אפשר לומר שהנוכחות שלנו בעיר נותנת כל כך הרבה תמיכה. והתושבים מודים לנו על הנוכחות בעיר ובמיוחד בתקופת המלחמה. במיוחד מרגש אותי לראות מקורבים יוצאים מאזור הנוחות שלהם כשמתקרבים ליהדות".

"המלחמה באוקראינה גילתה כוחות חדשים ויותר מצוות נעשו בסומי, יותר מכל השנים שלנו קודם לכן", מסכם השליח.

 

האירוע נחתם ב'ראל קאל' שטרם היה כמותו: סיום כתיבת 36 ספרי תורה, שמחה וריקודים של 6,500 השלוחים ותומכיהם, כשהם חובקים את ספרי התורה ורוקדים על רגליהם. יו"ר הכינוס הרב משה קוטלרסקי מנצח על החגיגה הגדולה כשספר תורה בידיו ודמעות התרגשות בעיניו.

כזה 'הקהל' עוד לא היה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.