שניאור דייטש | יום כ"ה חשוון ה׳תשפ״ג 19.11.2022

צעירים מגרמניה ערכו מסע מרגש לניו יורק היהודית

בבית המדרש הוותיק, בציונו של הרבי ובבתיהם של חסידים: צעירים יהודיים מברלין חתמו מסע מרגש בניו יורק וקיבלו על עצמם החלטות אישיות
צעירים מגרמניה ערכו מסע מרגש לניו יורק היהודית

עשרות בני נוער מברלין שבגרמניה חתמו מסע מרגש בניו יורק היהודית. כעשרים וחמישה צעירים יהודיים מברלין, הלומדים במוסדות החינוך של חב"ד (הבנים בתלמוד התורה והבנות בבית הספר היסודי), יצאו למסע יוצא דופן בניו יורק. לבנים ולבנות נערכה תכנית נפרדת על טהרת הקודש. 

הצעירים, שהם ובני משפחותיהם החלו להתקרב לחיי תורה ומצוות בשנים האחרונות, פתחו את ביקורם בלימוד תורה בבית המדרש העולמי של חב"ד '770' ובהמשך העתירו בתפילה בציונו הק' של הרבי מליובאוויטש בקווינס. בעת התפילה ובשהותם בציון הק', הצעירים היו בהתרגשות רבה ובהתרוממות הרוח.

במרכז הנסיעה שנערכה לרגל שנת 'הקהל', עמדה שבת קסומה בשכונת קראון הייטס, בה מתגוררים אלפי משפחות של חסידי חב"ד. בליל שבת התארחו הצעירים בביתו של מזכירו האישי של הרבי, הרב יהודה קרינסקי. הרב קרינסקי שיתף את הצעירים בגישה החסידית של הרבי לנוער היהודי וחלק עמם סיפורים אישיים מהקודש. 

ביום השבת, ביקרו בני הנוער בביתו של הרב משה קוטלרסקי, מנהל מערך הפעילות של שלוחי חב"ד בעולם, והאזינו לסיפורים מרגשים וצבעוניים מצבא השלוחים הפזור ברחבי הגלובוס. את סעודת השבת עשו הצעירים בבית משפחת טייכטל בקראון הייטס.  

המסע היהודי והייחודי המשיך במהלך השבוע האחרון בביקור באתרים יהודיים בולטים בניו יורק. את התכנית לבנים הגה וליווה מנהל התלמוד תורה ושליח חב"ד הרב דוד גבירץ ואת התכנית לבנות ערכה הרבנית עדי אלטבאום והרבנית מושקא פינסון. "הרושם העז של הביקור עשה את שלו", סיפר רבה של ברלין הרב יהודה טייכטל, המנהל את מוסדות החינוך בעיר ואף יזם את מסע הקירוב, "מיד בתום הביקור, הכריזו בני הנוער על החלטות טובות שהם קיבלו על עצמם. שמירת שבת באופן מלא, הקפדה על כשרות, התמדה בהנחת תפילין ועוד".

מסע הצעירים לברלין הוא חלק מתנופת ביסוס מוסדות החינוך היהודיים שהקים הרב טייכטל בעיר הגרמנית. בעוד חודשים ספורים ייחנך הקמפוס החינוכי הענק בלב העיר ויביא את הפריחה היהודית בברלין לשיאים חדשים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.