מערכת COL | יום כ"א חשוון ה׳תשפ״ג 15.11.2022

הרב רוזנברג: "המחווה כלפי מוישי - הצדעה לשלוחים בעולם"

הרגע המרגש בכנסת הערב: התמים מוישי הולצברג, בנם של קדושים השלוחים הרב גבריאל ורבקי הולצברג הי"ד, יתייצב בפתיחת הכנסת ה-25 על בימת הכנסת ויקרא פרק קכ"ב בתהילים • סבו הרב שמעון רוזנברג, משתף בריאיון הבוקר ל-COL על ההתרגשות, סגירת המעגל ועל המחווה המיוחדת שמביעה הצדעה לשלוחים בכל העולם, ולמשלח, הרבי
הרב רוזנברג:
מימין: הרב שמעון רוזנברג, מוישי הולצברג, מזכיר הכנסת עו"ד דן מרזוק. למעלה: מוישי מקבל תדרוך בכנסת לקראת המעמד (צילום: משפחת רוזנברג)

הערב בשעה 16:00, בטקס פתיחת הכנסת ה-25, מיד לאחר נאום נשיא המדינה יצחק הרצוג  והצהרת האמונים של יו"ר הכנסת מר מיקי לוי, יעמוד התמים מוישי הולצברג, בנם של קדושים השלוחים הרב גבריאל ורבקי הולצבג הי"ד, על בימת הכנסת ויקרא פרק קכ"ב בתהילים.

בשנת תשס"ט תקפו טרוריסטים את בית חב"ד מומבאי שבהודו, והחזיקו בבני ערובה בבניין, עד שחוסלו בידי הצבא ההודי. בין ההרוגים, היו שלוחי חב"ד, הרב גבריאל ורבקי הולצברג הי"ד. ציצית שנמצאה על אדן החלון בבית חב"ד, רק המחישה את גודל הזוועה.

מוישי בן השנתיים, ניצל בנס על ידי המטפלת סנדרה שהבריחה אותו בלב התופת מתוך הבניין בניסי ניסים, מתחת לאפם של הטרוריסטים. מוישי הובא ארצה.

סבו וסבתו מצד אמו, הרב שמעון ויהודית רוזנברג, מגדלים בביתם את הילד, שמאז כבר הפך ל'תמים' חב"די מן המניין, הלומד בשקידה והתמדה בישיבת תומכי תמימים בבני ברק, ועוסק בלהט והתלהבות במבצעי הקודש של הרבי. החלום שלו, להמשיך את השליחות של הוריו, הי"ד.

בהופעה מוקלטת בוועידה נגד הטרור שהייתה באו"ם, נשא מוישי דברים בביטחון רב, והופעתו עשתה קידוש ה' גדול.

הערב (שלישי) יקרא מוישי פרק תהילים במעמד פתיחת הכנסת ה-25, בנוכחות כל צמרת המדינה ובסיקור תקשורתי ענק.

COL שוחח הבוקר עם סבו, הרב שמעון רוזנברג, ששיתף על ההתרגשות:

הרב שמעון רוזנברג: "מתרגשים מאוד. מוישי מייצג במעמד זה את חיבור הדורות, זכרון להוריו הי"ד, זו הצדעה גדולה לשלוחים בכל העולם, ולמשלח, הרבי.

"בדרך כלל, במעמד כזה מביאים קריין מקצועי, או שמקרינים את פרק התהילים ויזואלית. פה בפעם הראשונה החליטה הוועדה המארגנת שמוישי יקרא את פרק התהילים, זו הפעם הראשונה שזה קורה, הייתה הסכמה בוועדה מקיר לקיר".

ספר התהילים של הוריו הי"ד שנותר לפליטה מבית חב"ד במומבאי, ממנו יקרא מוישי במעמד פתיחת הכנסת ה-25


 

מה המשמעות המיוחדת לפרק התהילים שנבחר, בעיניך?

"מוישי ממשיך את שליחות הוריו, פרק קכ"ב הוא בעל משמעות מיוחדת. מדבר על שלום ואחדות ביננו, בין היהודים לבין עצמם. "כעיר שחוברה לה יחדיו, יהי שלום בחילך שלווה בארמונותיך, למען אחי ורעי אדברה נא שלום בך" וכו'. בפרק גם מודגשים שלושת השלמויות, התורה העם והארץ, בדיוק כמו שהרבי עורר...

מוישי מתרגש?

"מתרגש מאוד. יש כאן בהשגחה פרטית בערב כינוס השלוחים העולמי, גם תאריכים קשורים: בעוד קצת יותר משבוע ימים יחול היארצייט של הוריו הי"ד, ביום שישי ר"ח כסלו. בשבת גם חל יום ההולדת של מוישי. כמו שכתוב בתהילים "בערב ילין בכי ולבוקר רינה". מודים לקב"ה על הניסים והנפלאות, שניצול בניסי ניסים. כיום ב"ה הוא לומד בישיבה ולמרות הכאב הוא מצליח בלימודיו וגם חזק בשליחות, במבצעים הקדושים.

מוישי הולצברג מקבל תדרוך ממזכיר הכנסת, לקראת המעמד


 

לאחרונה מוישי נשא דברים לועידת האו"ם נגד הטרור.

"היה קידוש ה' בלתי רגיל. כשפנו אלינו שאלנו את מוישי ומיד הסכים. החיבור שלו עם בית חב"ד מומבאי – קשר בל יינתק. הוריו בנו את בית חב"ד מומבאי - כמובן בסיוע המל"ח והרב משה קוטלרסקי - ומוישי הרגיש חובה וזכות לדבר בפני הוועדה באו"ם.

"מוישי דיבר בעוצמה בלתי רגילה, בשליחות של הרבי. נציגי האו"ם שהשתתפו פשוט יצאו מגדרם, ובהמשך זה היה נושא מדובר מאוד בתקשורת בעולם."

 

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.