יוסף ברגר | יום כ"א חשוון ה׳תשפ״ג 15.11.2022

שלוחי הרבי ב'מדינת תל-אביב' התקהלו בסעודת מלווה מלכה

במוצאי השבת התקיים "כינוס השלוחים" האזורי של שלוחי הרבי בת"א-יפו, בסעודת מלווה-מלכה בהיכל 'בית-הכנסת חב"ד גאולת ישראל' • אחדות השלוחים והשמחה בהתכנסות יחד בהתוועדות חסידים, האירה את פניהם של 78(!) המשתתפים, השלוחים בשכונות ובשדה החינוך בעיר, ששאבו כוח ואנרגיה מחודשת לעבודתם מההתכנסות המיוחדת והמושקעת 
שלוחי הרבי ב'מדינת תל-אביב' התקהלו בסעודת מלווה מלכה
צילום: מאיר דהן

"מדינת תל-אביב", כך נקרא בתקשורת שטחה של תל-אביב-יפו רבתי, כביכול הייתה מקום בפני עצמו, אופי שונה ואורח-חיים שונה מכולם. למעשה, נראה דווקא ששאר ערי ישראל מנסים תמיד לחקות את העיר הגדולה ולדמות לה.

"אזלת לקרתא הלך בנימוסא", אומרים חז"ל, ואכן, נראה שגם אופי פעילות שלוחי הרבי בתל-אביב הינם מודל לחיקוי עבור כל שאר השלוחים. הפעילות של עשרות שלוחים בכל שכונה ממש ברחבי העיר, בהרמוניה מלאה ובאחדות; מוסדות החינוך המתפתחים בעקביות והופכים לגאוות העיר כולה; מרכז חב"ד בראשות השליח הראשי הרב גערליצקי, הדואג לארגון ופיתוח הפעילות כולה – כל אלו הפכו מזמן לסמל של עבודת השליחות בעקשנות ומסירות במקום מאתגר במיוחד.

חלק מסוד ההצלחה ניתן היה לראות השבוע ב"כינוס השלוחים" האזורי של שלוחי הרבי בת"א-יפו, אחדות השלוחים והשמחה בהתכנסות יחד בהתוועדות חסידים, האירה את פניהם של 78(!) המשתתפים, השלוחים בשכונות ובשדה החינוך בעיר, ששאבו כוח ואנרגיה מחודשת לעבודתם מההתכנסות המיוחדת והמושקעת, בסעודת מלווה-מלכה בהיכל 'בית-הכנסת חב"ד גאולת ישראל'.

על הכינוס ניצח השליח בשכונות הצפון החדש, המרצה המבוקש הרב מנחם מענדל גערליצקי, שהדגיש את אופי הפעילות הכללית בעיר ב"שנת הקהל", ואת הייחודיות של כינוסי השלוחים בשנה זו. חבר הנהלת מרכז חב"ד הרב אברהם שמואל לוין פתח באמירת תהילים כנהוג, ולאחריו הוזמן אורח-הכבוד של הכינוס – חבר בית-דין רבני חב"ד ורב קהילת חב"ד ברחובות, השליח הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, שעורר כדרכו את השלוחים בסיפורים נפלאים, על האחריות העצומה בהיותם שלוחי הרבי.

מארח הכינוס, השליח הראשי ורב קהילת חב"ד בת"א, הרב יוסף גערליצקי, שיתף את השלוחים על הציפיות הגבוהות שהרבי דורש מכל שליח, בפרט בשנת הקהל שבה הדרישה הבלתי-מתפשרת היא להביא את המסר של הרבי על "הקהל" לכל יהודי בת"א-יפו כפשוטו – "האנשים הנשים והטף". הרב גרליצקי הדגיש כי אחד מעקרונות השליחות שטבע הרבי היא ששליח מוותר לא רק על גשמיות, אלא גם על מעלותיו האישיות ברוחניות, כדי להגיע ליהודי נוסף ולזכות אותו במצווה או בלימוד חסידות.

בחלק המעשי של הכינוס, דנו השלוחים בארגון אירועי "הקהל" משותפים לכל קהילות השלוחים בת"א, כאשר הרב אהרן קירנברג השליח בשכונת "בלו" הממוקמת בקצה הצפוני של העיר, מציג את תוכניות ההפקה, ואחריו השליח בקצה הדרומי, הרב לוי יצחק אלפרוביץ משכונת 'שפירא', מרצה על התוכן הרעיוני והרוחני שבהתכנסויות אלו. רכז הפעילות במרכז חב"ד ת"א, השליח הרב יצחק ביר, ממארגני הכינוס, סיכם את התוכניות הפרקטיות בהשתתפות השלוחים כולם, לקראת חגיגת י"ט כסלו ופעילות חנוכה בכל שכונות העיר, והציג את השלוחים החדשים שהצטרפו בחודשים האחרונים למפת השליחות בתל-אביב – הרב מנחם מענדל חבקין השליח ביפו, הרב אברהם נחום גערליצקי השליח בשכונת כרם התימנים והרב נתנאל קימיאגרוב השליח לשכונת הארגזים.

בסיום ההתוועדות העניק השליח הראשי הרב גערליצקי, לשלוחים המשתתפים בכינוס תשורה מיוחדת, ואף זוג כרטיסי-טיסה לרבי לשנת הקהל, לשליח ולרעייתו השליחה, שיוגרלו בין השלוחים המשתתפים בפעילות "הקהל" המיוחדת בעיר.

הפקה: דודי קסטיאל

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.