מערכת COL | יום י"ט אלול ה׳תשס״ה 23.09.2005

מסלולי לימוד חדשים לקהל הגברים במכללת בית רבקה

במסגרת ההיערכות לשנת הלימודים תשס"ו עבור קהל הגברים הוחלט במכללת בית רבקה בכפר-חב"ד על פתיחת מסגרות לימוד והשתלמויות ייחודיות שישרתו את צרכי הקהילה החבדי"ת ברחבי הארץ. היחידה ללימודי גברים הפועלת במסגרת המרכז להשתלמויות במכללת בית רבקה בניהולה של הגב' דובה רסקין הוקמה לפני שבע שנים ונוהלה על ידי הרב משה חפר. עם התמנותו של הרב חפר כראש מכללת בית רבקה, מונה לתפקיד מרכז לימודי הגברים הרב דוד פינסקי שמשקיע רבות בפיתוחה של היחידה והתאמתה אל קהל היעד הטבעי – ה"כח המחנך". במסגרת ה"כח המחנך" נכללים רבנים, משפיעים, מנהלי מוסדות חינוך ומרכזים קהילתיים, מורים ומחנכים. בשנים האחרונות מתקיים מסלול ללימודי הוראה לקראת תואר "מורה בכיר"- במגוון התמחויות, וכן מסלול לימודים ייחודי הקרוי "אדני הבית"- המכשיר את בוגריו להנחות את חיי המשפחה והעשרת נישואין ברוח חסידית. בעוד כשנה יסיימו המשתלמים במחזור הראשון את לימודיהם במסגרת זו, ותוסמך קבוצת מנחים - של חסידים ומשפיעים- שהוכשרו להפנים את הערכים החסידיים בשילוב כלים מקצועיים עדכניים בקרב מושפעיהם איש איש בסביבתו. מידע נוסף ב'כתבה מלאה'
מסלולי לימוד חדשים לקהל הגברים במכללת בית רבקה
מכללת 'בית רבקה'
בעיצומם של ימים אלו נערך הרישום ללימודים שיפתחו אי"ה מיד לאחר החגים במסלולים הבאים:

הכשרה להוראה לקראת תעודה מטעם משרד החינוך.- מחזור רביעי.
אדני הבית- מסלול להכשרת מנחי קבוצות להעשרת נישואין- מחזור שני.
כתיבה יוצרת- שיפור מיומנויות הכתיבה וההבעה- במסגרת הקורס ילמדו כללי הפיסוק ודרכי הבעה, סגנונות כתיבה,כתיבה עיתונאית, עריכת חומר, מידענות ועוד. הקורס מתאים לכל מי שתחום הכתיבה מעסיק אותו במסגרת עבודתו ועיסוקו בשליחות קודש.

אחד החידושים המרעננים שיפתח מיד לאחר החגים הוא פורום:"קשר משפחתי חסידי"- במה להורים ומחנכים שמטרתו ליצור מסגרת לדיון וליבון בסוגיות חינוכיות אקטואליות. במסגרת הקורס ימסרו הרצאות של משפיעים בתחומי השקפת החינוך החסידית, וכן של פסיכולוגים ואנשי מקצוע. קורס זה ירוכז על ידי הרב שלמה גרברצ'יק- איש עם יכולת עשייה מוכחת וניסיון עשיר בתחום החינוכי והמנהיגותי.

מסלול נוסף המיועד בעיקר למורים ומחנכים הוא:

העשרה אינסטרומנטאלית – מסלול המכשיר את הלומדים בו לעסוק בפיתוח של תהליכי חשיבה ולמידה אצל תלמידים ובני נוער ולשפר פונקציות חשיבה פגומות. הקורס מומלץ הן למורים והן להורים החפצים לקדם את ילדיהם בתחומי הלמידה והחשיבה. גם מחנכים שלא רואים בהכשרה ל"תעודת הוראה" מטרה המקדמת אותם מבחינה מקצועית וכלכלית , ימצאו בקורס זה עניין וגישה ייחודית לקידום תלמידיהם.

עם סיומו בהצלחה של הקורס הדו שנתי להכשרת מנהלים במערכות ארגוניות, נבדקת פנייתם של רבים המבקשים לפתוח מחזור נוסף שייועד למנהלי מוסדות חינוך ומרכזים קהילתיים תורניים ולאפשר להם לרכוש כלים מקצועיים בתחומי הניהול, שיווק ופרסום, ניהול צוות, תקשורת בינאישית, ניהול פיננסי ועוד. הסיכויים לפתיחת הקורס גבוהים.

הרב דוד פינסקי: יחידות הלימוד מזכות את קהל המורים בגמולי השתלמות, וכיום עקב אי הודאות השוררת לגבי עתיד הגמולים עקב המלצות ועדת דברת, מומלץ מאד ללמוד ולצבור גמולים לצורך שיפור השכר. כמו כן מסלולי הלימוד מוכרים כלימודי חובה לצורך שנת שבתון.
אנחנו משתדלים לסייע בתיאום הסעות מכל רחבי הארץ , ומאפשרים לימודים עם מיטב המרצים ברוח חסידות חב"ד.

ראש מכללת "בית רבקה" הרב משה חפר : "אני רואה במכללת "בית רבקה" אכסניה לכל אחד ואחד מאנ"ש שבה ימצא את המקום לקידומו האישי והמקצועי בתחום עניינו ועיסוקו ובלבד שזה משרת את המטרות הערכיות- החסידיות כפי שנמסרו לנו על ידי רבותינו נשיאנו". הרב חפר מוסיף: "אנחנו עושים מאמצים רבים ומחפשים דרכים בכדי להקל על מצוקת תשלום שכר הלימוד שבין כה נמוך צורה משמעותית ממסגרות לימוד מקבילות. נשתדל בע"ה להתחשב ככל הניתן".
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
משה חפר
י"ט אלול ה׳תשס״ה
רוצה לומר לך שאתה צריך לפרגן גם למיכללות אחרות כמו למיכללת גדרה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.