שניאור דייטש | יום ט"ז חשוון ה׳תשפ״ג 10.11.2022

ילדי בי"ס חב"ד בעולם קיבלו בהתרגשות חומש של CKids

חומש חדש ומושקע בהפקת ארגון CKids שתחת מרכז 302, יוצא לדרך להטמיע ערכים לתורה ולסיפוריה לאלפי ילדים יהודים בכל רחבי העולם
ילדי בי

חומש חדש ומושקע בהפקת ארגון CKids [ רשת בתי הספר של חב"ד ברחבי העולם ] שתחת מרכז 302 
יוצא לדרך להחדיר ערכים לתורה ולסיפוריה לאלפי ילדים יהודים בכל רחבי העולם.

"הרעיון הגיע מסיעור מוחות מיוחד עם וועד השלוחות שלנו", אומרת גב' חיה לוונטל, מנהלת הפרוייקט בCKids
ניסינו להעביר את הסיפורים של חומש בראשית מסיפורים במוחותיהם של הילדים למשהו משמעותי ומוחשי.

החומש החדש של CKids מאפשר לתלמידים הצעירים של לקחת את התורה בידיהם ולהתחבר לסיפורים בחומש בראשית בצורה אמיתית. 

ילדים מודעים באופן אינטימי לדבר שהם יכולים לגעת בו, לדבר שהם יכולים להרגיש ולהחזיק, מסיבה זו מנהלי הפרוייקט במרכז 302 האמינו שחומש אישי לכל תלמיד זה צורך חיוני "רצינו שהילדים יידעו שהתורה היא חלק מהחיים היהודיים. אנחנו חיים עם פרשת השבוע, ומעולם לא לימדו אותם בצורה כזאת חוויתית" אומרת חיה צירקינד רכזת התוכנית של CKids בבתי הספר 

"ראשית לימדנו אותם על התפיסה הכללית של התורה, שכל פרשה היא העתקה ישירה של המילים שמשה רבינו קיבל בהר סיני לפני אלפי שנים" הסבירה גב' נוחי צירקינד שליחה בבולטימור "ואז הם לומדים איך החומש זה העתקה מדוייקת של התורה ושעל ידי החזקתו בידינו אנו מחזיקים ממש את דברי ה', זה מה שכל כך משפיע וחשוב בחומש הזה.

הפורמט המודפס הוא ייחודי במיוחד. לפני כל פרק הקורא מתריע על סיפורים יחודיים ומושגי יסוד שיש לשים לב אליהם בטקסט. דוגמה נפוצה לכך היא בחומש בראשית 

"שלושת המשפטים האלה הם חלק מתפילת הקידוש שאנו אומרים בכל ליל שישי, אתה יכול למצוא אותם בחומש"?
לאחר מכן מוצג סמל שהקורא מוזמן להסתכל עליו כאשר הוא מופיע בפרשה כדי למצוא את התשובה.

"כששמעתי לראשונה את הרעיון, התגובה שלי הייתה 'הם נותנים חומש לילדים שרק מתחילים ללמוד אלף בית"? משתפת השלוחה צירקינד. "אבל להפתעתי הנעימה, כל ילד קיבל את המסר המיוחד: התורה היא שלך! ה' נתן לך את התורה ואתה יכול ללמוד ולקחת את התורה בכל מקום שתלך, בכל מקום שאתה נמצא".

תרגום מיוחד שנוצר על ידי גב' חוה ויטקס נמצא בין הקטעים ומבקש להעביר את חשיבות הטקסט כבסיס לאורח החיים של יהודי למשל בפרשת בראשית מופיע "בשישה ימים ה' ברא את כל העולם כדי שזה יהיה מקום טוב יותר שנוכל לקיים בו מצוות".

לאחר מכן החומש כולל שאלות ביניים על מה שהילד לומד למשל: "מדוע נברא העולם"? מה שמאפשר הפנייה הן לסיכום והן לפרשה עצמה. בכך יוצרי החומש מבטיחים להקנות שיעורים מתמשכים שהילדים יוכלו לקחת איתם לשארית חייהם. 

"החזון היה שכאשר ילד יהודי מחזיק בעותק מהחומש האישי האותנטי והנצחי שלו זה יחזק את הזהות והמורשת היהודית שלו לעולמי עולמים", אומר הרב מענדי קוטלרסקי המנהל הכללי של מרכז 302 "אנו שמחים לראות שהילדים שמחים ונרגשים לקבל את החומש ומתחברים לסיפורי התורה ומתגאים ביהדותם". 

צוות CKids השקיע מאמץ ויצירתיות אדירה כדי שהחומש יציג את סיפורי התורה ללא צורך בידע מוקדם 
הרב לוי גרונר עיצב את תבנית החומש הרב יעקב גרשון שימש כעורך תוכן, הרב מאיר צירקינד כמלקט החומרים עבור החומש, גב' שרה בלומינג בעורכת, והגב' חוה ויטקס כתבה את הסיכומים בעזרת גב' מושקא לוונטל, חיה צירקינד ויעל רזניק. 

"חומש בראשית שיצרנו מגיע בהמשך לתנופת פעילות אדירה בסניפים בכל רחבי העולם, בשנת הקהל זאת אנחנו נערכים לקיים שבתונים וקעמפים מיוחדים עבור הילדים על מנת לתת להם הרגשה וחיבור לתורה ומצוות" מסכם ר' זלמי לוונטל יו"ר CKids את הפרוייקט החדש

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.