מערכת COL | יום י"ט אלול ה׳תשס״ה 23.09.2005

השלוחים ביוסטון: "אנשים בורחים, אנחנו נשארים"

למרות פינוי הקונסוליה הישראלית ביוסטון, לאחר שיותר מ-1.3 מליון תושבים ביוסטון ובלואיזיאנה הונחו לעזוב את בתיהם, כדי למנוע אבדות בנפש, נשארו עדיין שלוחי חב"ד ביוסטון במקום. הסופה צפויה להגיע טקסס בסוף השבוע, והבוקר (חמישי) החלו מאות אלפים מתושבי יוסטון לעזוב את העיר. כדי להאיץ את פינוי העיר הרביעית בגודלה בארה"ב, הנחה מושל יוסטון, ריק פרי, לסגור את ארבעת הנתיבים שמשמשים לכניסה לעיר מצפון ולהפכם לנתיבי יציאה. "עכשיו זה לא הזמן להתריע. זה הזמן לפעול", אמר ראש עיריית יוסטון, ביל וויט. לדברי וויט, אחת הבעיות העיקריות היא ש"אין מקום טוב לבנות מקלט שיוכל לספוג פגיעה מהוריקן בדרגה 5". בראיון משותף של שני השלוחים ביוסטון, שעות מספר לפני בא הסופה לעיר על-פי החזאים, הרב שמעון לזרוב ובנו, הרב אליעזר, הם מספרים ל-COL על הדרמה שמתחוללת כעת בעיר ("בתי-רפואה ובתי-מלון בפאניקה"), על עזיבת ההמונים ("יש כאן בהלה לא-שגרתית"), על פחדם של הקהילה היהודית מפני הסופה שאמורה להגיע בליל-שבת (("הזמנו את כולם לבית-חב"ד"), על התכונה בבית ("מתכוננים כמו אברהם ושרה") וגם: הקשר להתנתקות ("ביוסטון לא מגרשים יהודים"). הראיון ב'כתבה מלאה' * לצפייה בקטע מערוץ 2 ועל בית-חב"ד בניו-אורלינס לחצו כאן
השלוחים ביוסטון:
תושבים בורחים מחשש הסופה. משמאל: השליח הרב שמעון לזרוב

"אנשים מפחדים. אנחנו מחזקים"

בשיחה מיוחדת ל-COL מספרים השלוחים ביוסטון על המתרחש. "אנחנו בוטחים בהשם", אומר עם תחילת הראיון הרב אליעזר לזרוב. "אנחנו עובדים בשני המישורים: גם מתפללים וגם מתכוננים. קנינו הרבה ארגזי מים וגם הרבה אוכל".

*מה קורה כעת בעיר?
"קשה לספר במפורט, כי גם אני בעצמי לא יודע בדיוק. מה שכן, אנשים פה בעיר, בדרמה לא רגילה. למשל, יש פה מספר בתי-מלון שסגרו את הדלתות שלהם, מחשש לסופה. כך גם עם בתי-הרפואה שפינו הרבה אנשים שמצבם אינו קריטי והוציאו אותם מהמקום, חלקם נמצאים אצלנו בבית. התקשורת בעיר מדווחת כעת, כי הסופה מתקרבת לכאן בעוצמה רבה ואנחנו כאמור, מתפללים שלא יהיו הרבה נזקים".

האופטימיות שנשמעת בקולו של האב, הרב שמעון לזרוב, לא-שגרתית. הוא נשמע נינוח ורגוע, כאילו שהסופה בכלל לא קיימת. "אנחנו מתכוננים לשבת-קודש, כמו שאברהם אבינו ושרה אימנו התכוננו", הוא משיב בחיוך לשאלת COL כיצד הם מתכוננים לשבת. "אשתי כעת מכינה את המגש של נרות שבת-קודש, ילדי עוזרים כעת בהכנת הדגים לכבוד שבת, הסלטים, החלות. שבת רגילה לכול דבר".

*מה קורה בקרב היהודים במקום?
"הרבה מפחדים. כידוע, הסופה אמורה להגיע לכאן בשבת ולכן, הרבה אנשים הולכים לישון בבית-הכנסת, מחשש שלא יוכלו להגיע לכאן להתפלל מפאת הסופה. אלו הם יהוים מיוחדים. אנחנו, קנינו הרבה אוכל ושתיה ונקווה שיהיה בסדר. גם אני וגם בני, לא נמצאים ממש קרוב לחוף הים ואנחנו מתפללים שהסופה לא תגיע כלל. לעצם השאלה, אנחנו הזמנו את אנשי הקהילה להגיע לביתנו לשבת-קודש".

*עם יד על הלב: אתם לא חוששים?
"חד משמעית: לא!", אומר הרב לזרוב בתקיפות "אנחנו בוטחים בהשם שיהיה ניסים. אנחנו השלוחים של הרבי ואסור לנו לעזוב את המקום. ובכלל, ביוסטון לא מגרשים יהודים כמו בישראל, שם יהודים מגרשים יהודים, רחמנא ליצלן".

*מה כעת המצב בעיר?
"ריטה, היתה מוגדרת שעות ארוכות כסופה מדרגה 5, הדרגה הגבוהה ביותר לסופת הוריקן, אך נחלשה מעט בשעות האחרונות וכעת היא בדרגה 4 עם רוחות של כ-150 קמ"ש. אנחנו מקווים לנס" מסכם הרב לזרוב את הראיון "למרות שהסופה אמורה להיות קטלנית, על-פי אזהרת החזאים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.