שניאור דייטש | יום ט"ו חשוון ה׳תשפ״ג 09.11.2022

המו"מ הקואליציוני יוצא לדרך: מה דורשת יהדות התורה?

במסגרת המו"מ בין הסיעות בגוש הימין לבנימין נתניהו להרכבת הממשלה, הציג יו"ר 'יהדות התורה', יצחק גולדקנופף רשימת דרישות המפלגה • בין היתר: פסקת ההתגברות, חוק הגיור, הגברת אכיפה בבנייה בלתי חוקית בשטחי C וכמובן ביטול גזירות ליברמן-לפיד • במפלגה מבהירים כי "בלי פסקת התגברות - לא תהיה ממשלה" 
המו
יו"ר 'יהדות התורה' יצחק גולדקנופף בביקור בחירות בנחלת הר חב"ד (צילום: משה גולדשטיין)

נשיא המדינה הרצוג ייחל היום (רביעי) בסבב פגישות עם נציגי סיעות הליכוד, יש עתיד, המחנה הממלכתי וש"ס, לפי הסדר. מחר הוא ייפגש עם נציגי יהדות התורה, הציונות הדתית, ישראל ביתנו, עוצמה יהודית, חד"ש תע"ל ורע"מ, וביום שישי ייפגש עם העבודה וסיעת נועם.

במקביל, יחל המו"מ עם הסיעות המועמדות להרכבת הקואליציה. צוותי המשא ומתן של 'הליכוד' ו'יהדות התורה' צפויים להיפגש במהלך היום. בפגישה ישתתפו כל חברי-הכנסת של 'יהדות התורה'.

עיתון המפלגה 'המודיע', פרסם את רשימת הדרישות של יהדות התורה, אחת מהן מפתיעה: הגברת אכיפה בבנייה בלתי חוקית בשטחי C. בין היתר, וביטול גזירות הממשלה הקודמת, דורשת יהדות התורה את תיקון חוק הגיור.

לצד זאת, הדרישה המרכזית גם של יהדות התורה וגם של עוצמה יהודית היא 'פסקת התגברות' ברוב של 61 ח"כים. כפי שהתבטא אחד מהח"כים ביהדות התורה, "אם הבג"ץ יבטל חוקים שנחקקו בכנסת, מה יועילו חכמים בתקנתם?" בשתי המפלגות הבטיחו את תיקון פסקת ההתגברות בתקופת הבחירות, בצורה ברורה.

רשימת הדרישות כפי שהציג יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ המיועד יצחק גולדקנופף:

חוק הגיוס

חוק הסלולר

השוואת שכר עובדי ההוראה החרדים ובניית כיתות לימוד חדשות ומתאימות

פסקת ההתגברות

השוואת תקצוב מוסדות החינוך החרדים

ביטול רפורמת הכשרות

טיפול מיידי במשבר הדיור והקלות משמעותיות לזוגות צעירים

ביטול גזירת המעונות

הגברת אכיפה בבנייה בלתי חוקית בשטחי C

תיקון חוק הגיור

ביטול גזירות ליברמן ולפיד

תיקון אפליית מחירי התחבורה

התחייבות לשמירה על הסטטוס קוו

הכנסת מוצרי יסוד נוספים למחיר בפיקוח ממשלתי

 

גם ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה הבהיר הבוקר בריאיון לרשת ב' כי "בלי פסקת התגברות אין ממשלה".

איתמר בן גביר מצידו, דורש תיק לבטחון פנים עם סמכויות מוגדלות: העברת יחידות-סמך, כגון הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים, הרשות לאכיפה ומקרקעין, הסיירת הירוקה והרשות למאבק בסמים ואלכוהול - למשרד הבט"פ.

ח"כ אורי מקלב בראיון הבוקר לרדיו 103fm: "נעמוד בראש ובראשונה על הנושאים שנחקקו בתקופת הממשלה הקודמת, כמו ביטול רפורמת הכשרות, תיקון חוק הסלולר וביטול גזירת המעונות. התיקים החשובים לנו הם ועדת הכספים, השיכון והתחבורה. ומשרד נוסף עליו יוחלט בהמשך.

לגבי ההצעה שדרעי יכהן כשר הפנים, אמר מקלב: 'אני לא יודע אם ילך על זה אבל דרעי מתאים מאוד לתפקיד שר האוצר הוא מועמד מצויין'. ותוקף: 'כאשר ליברמן היה שר אוצר לאחר שמפלגתו שדדה את הקופה הציבורית ורשימת ניגוד העניינים שלו מרכיבה חצי מהמשק לא שמעתי אותכם שואלים שאלות...'

לגבי תיקון חוק הגיור, אמר מקלב: "ביטול סעיף הנכד זה דבר שצריך לתקן אותו, משפחה שחיה כנוצרים לכל דבר להגיד שהם יהודים רק בגלל שהיה איזה סבא לפני שלוש דורות יהודי, זו בעיה לא רק הלכתית אלא גם חסר הגיון."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.