צביקה קעניג | יום י"ד חשוון ה׳תשפ״ג 08.11.2022

היום בארה"ב: בחירות האמצע הצפויות להקשות על ביידן

למעלה מ־ 40 מיליון אמריקאים כבר הצביעו בהצבעה המוקדמת ^ כל הסקרים חוזים נצחון סוחף לרפובליקנים בבית הנבחרים ^ ההערכה היא שהרפובליקנים יקבלו את הרוב גם בסנאט
היום בארה
הבית הלבן. צילום: ויקפדיה

במלאת שנתיים לבחירות שבהן זכתה המפלגה הדמוקרטית בנצחון משולש, כשקיבלה את השליטה בשני בתי הקונגרס והכניס את המועמד מטעמה לכהן כנשיא ארה"ב, מתכוננים הדמוקרטים לספוג היום תבוסה קשה ומרה, בשני בתי הקונגרס.

החוקה האמריקאים קובעת שמדי שנתיים יפוזר בית הנבחרים, הבית התחתון של הקונגרס, וכל הצירים המכהנים בו יועמדו מחדש לבחירה. לעומת זאת, רק שליש מהסנאט עומד היום לבחירה – כל שנתיים שליש אחר, כך שכל סנאטור שנבחר לתפקיד, נבחר לכהן במשך שש שנים ברציפות.

לעומת הסנאט שחלקו עומד לבחירה ובית הנבחרים שתלוי כולו בתוצאות ההצבעה שתיערך היום, הקדנציה של הנשיא היא לארבע שנים, והיא לא תלויה בתוצאות של 'בחירות אמצע הקדנציה.'

לפי כל הסקרים והתחזיות, המפלגה הרפובליקנית צפויה לגרוף היום נצחון סוחף בבית התחתון של הקונגרס, ובשנתיים הקרובות כל ההצבעות בבית הנבחרים צפויות להסתיים בנצחון רפובליקני מובהק.

גם לגבי הסנאט, קיימת תמימות דעים שהסיכוי של הרפובליקנים גבוה מאוד להשיג רוב בסנאט, אבל ייתכנו תרחישים שבהם הדמוקרטים יצליחו לשמור על כוחם, אם בכמה מדינות שבהן יש נטיה בסקרים לכיוון הרפובליקני, יתברר שהמצביעים בחרו לבסוף במועמד הדמוקרטי.

במידה ויפסידו את הרוב בשני בתי הקונגרס, ייחשב ביידן ל'ברווז צולע,' ויתקשה מאוד להתנהל בהמשך הקדנציה משום ששני בתי הקונגרס יעמדו לו לרועץ ויעכבו כל מהלך שהוא מבקש לקדם.

בימים האחרונים יצאו שלושת הנשיאים, אובאמה וביידן מהצד הדמוקרטי, וטראמפ מהצד הרפובליקני, להרצאות וכינוסי בחירות במדינות שבהן הקרב על הסנאט נחשב לצמוד, בנסיון להטות את לב המצביעים כל אחד לכיוון המפלגה שאיתה הוא מזוהה.

פרשנים אמריקאים גם מעריכים שאם יהיה נצחון רפובליקני סוחף בשני בתי הקונגרס, צפוי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לצאת בהכרזה דרמטית על כוונתו להתמודד שוב על הנשיאות בבחירות הבאות, שכאמור יתקיימו בעוד שנתיים בדיוק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.