מערכת COL | יום י"ג חשוון ה׳תשפ״ג 07.11.2022

מופע של טוהר ושליחות: כשיואל דוד ז"ל שבר את חסכונותיו • צפו

והחי יתן אל ליבו: יואל דוד לנאו ז"ל בן ה-9, שנהרג לפני כשבוע וחצי בתאונת הדרכים בירושלים, תועד מעניק שטר של מאה דולר מדמי החנוכה שקיבל, לשליח הרבי הרב מרדכי לבנהרץ, עבור בניית מקווה הטהרה החדש 
מופע של טוהר ושליחות: כשיואל דוד ז
צילום: באדיבות המצלם

יואל דוד לנאו ז"ל, בנם של השלוחים הרב דניאל ורעייתו נחמה מקייב בירת אוקראינה, שנהרג בתאונת דרכים מחרידה סמוך לתלמוד תורה 'תורת אמת' שבו למד מאז פרוץ המלחמה - היה ילד "רוחני", כפי שהגדירה אותו אימו תבדל לחיים. "הוא נולד לתוך השליחות", סיפרו מכריו וידידיו.

שבוע וחצי אחרי שהתבקש לישיבה של מעלה אנו מפרסמים סרטון וידאו שלו מלפני כשנתיים, שבו נראה יואל דוד בן ה-7 מעניק שטר של מאה דולר לשליח הרבי במזרח קייב, הרב מרדכי לבנהרץ, עבור מקווה הטהרה החדש שנבנה באזורם. היה זה בעיצומו של הקמפיין לבניית המקווה במקום.

את הכסף, מספר יואל דוד, קיבל כ"דמי חנוכה" - והחליט להעניק אותם לבניית מקווה הטהרה.

בניית המקווה הושלמה לפני מספר חודשים. הרב דניאל לנאו יבדל לחיים, אביו של יואל דוד, היה מהפועלים מאחורי הקלעים למען בניית המקווה. זהו אחד מאבני הדרך המשמעותיים בתולדות הקהילה היהודית המקומית.

 "במשך שנים לא היה מקווה באזור שלנו", סיפר הרב לנאו השבוע, בשיחה שפורסמה בשבועון 'כפר חב"ד', "ובכל בוקר הייתי נאלץ לנסוע למקווה בחלק השני של העיר, מרחק של כשעה או שעה וחצי נסיעה הלוך וחזור, כדי לטבול במקווה. הקפדתי על כך. במרכז העיר יש שני מקוואות. לפני כשלוש שנים התחלנו לבנות באזור שלנו את המקווה לגברים וסמוך לפרוץ המלחמה התחלנו להשתמש בו".

בימים אלו מתקיים קמפיין התרמה עבור ספר תורה וקרן מצוות לע״נ הילד יואל דוד ז"ל, וזו הדרך לתמוך ולחזק את דניאל ונחמה לנאו. להשתתפות > לחצו כאן

צפו בוידאו.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
נשמה גבוהה
י"ד חשוון ה׳תשפ״ג
מצמרר. דודי ירד לגנו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.