צביקה קעניג | יום י"ג חשוון ה׳תשפ״ג 07.11.2022

ביום רביעי: הנשיא יחל בסבב התייעצויות להרכת הממשלה

בית הנשיא שלח מכתבים לנציגי הסיעות והזמין אותם לסבב ההתייעצויות שבסופו צפוי בנימין נתניהו לקבל את המנדט להקמת הממשלה. נתניהו נערך לכינון המו"מ הקואליציוני עם מפלגות הגוש
ביום רביעי: הנשיא יחל בסבב התייעצויות להרכת הממשלה

מקימים ממשלה: מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי שלח אתמול מכתבים רשמיים לנציגי הסיעות והודיעם כי נשיא המדינה יצחק הרצוג יחל את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת, ביום רביעי הקרוב.

שויקי אמר כי "עם קבלת התוצאות הרשמיות של הבחירות לכנסת ה־25 ביום רביעי, יחל נשיא המדינה יצחק הרצוג לקיים סבב התייעצויות עם נציגי הסיעות שנבחרו לכנסת, ולאחריו יקיים שיח עם המועמדים המומלצים על ידי הסיעות לקבלת המנדט להרכבת הממשלה. הליך ההתייעצויות הקבוע בחוק, יועבר בשידור חי מבית הנשיא, ובסיומו יודיע הנשיא יצחק הרצוג על המועמד שעליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה", הוסיף.

נשיא המדינה הנחה על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי, בכל פלטפורמות המדיה השונות, וזאת מתוך רצון לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל.

בינתיים ראש הממשלה המיועד נערך לכינון המו"מ הרשמי עם מפלגות הגוש כשבמהלך יום האתמול הוא נועד עם חלק מנציגיו. הפגישות מגיעות גם על רקע הדיווח בחדשות 12 ולפיו ח"כים ותיקים בליכוד יפעלו יחד מול נתניהו כדי למקסם את כוחם.

הקבוצה שמונה ח"כים ושרים לשעבר, וכוללת את חה"כ ישראל כ"ץ, חה"כ דודי אמסלם וחה"כ דוד ביטן, תנסה לפעול יחד ותדרוש תפקידים בכירים. בין השאר חה"כ ישראל כץ מעוניין בתיק האוצר וחה"כ אמסלם מעוניין במשפטים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.